globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr levnější motorky
15.3.2024 v 19:37
Zdravím.
Přemýšlím o koupi nějaké levnější motorky na občasné cesty kolem komína, žádné dlouhé cestování. Požadavky:
- Určení spíše na nezpevněné cesty, tedy aby se motorka "nebála" lesní cesty či rozbitější silnice.
- Aby se mi na ní dobře sedělo, tedy rozměrově větší (měřím 194 cm).
- Objem motoru úplně nerozhoduje, ale aby se mnou trošku jela (vážím 95 kg). Tedy asi 200 ccm a výš (řidičák mám A).
- Aby byla motorka servisně nenáročná.
- Nevadily by mi starší ročníky výroby, ale aby se na na to stále daly sehnat náhradní díly.
- Cenově bych se chtěl vejít do 50 000 Kč.

V hledáčku mám zatím třeba:
Aprilia Pegaso 650
Yuki 250 SM
Honda Transalp (nějaká starší)

Co byste mi doporučili? Díky.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

16.3.2024 v 20:29 | Nahoru | #1
Ta výstupní hřídel u Transalpů, je pravidlem, že se při určitém nájezdu ožvejká, nebo je to způsobené nějakým zanedbaným servisem?
Má-li někdo srovnání, je pro vyšší postavy vhodnější ten Transalp, nebo Dominator? Jinak jsem koukal i na ty BMW GS, ale tam už cena bývá vyšší.

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 06:25 | Nahoru | #2

ferokulda píše: Má-li někdo srovnání, je pro vyšší postavy vhodnější ten Transalp, nebo Dominator?


Napřed si ujasni co vlastně chceš! Je to jako by jsi řešil jestli Octavii combi vs. Suzuki Jimmny.
Transalp je dvouválec, vodník, s velkou nádrží. Postavený na cestování, bez mrknutí oka zhltne za den 400km přesun skrz republiku, ve dvou, se stanem a dvouma spacákama na nosiči. Na používání kolem komína spíše otravný než radostný. I když polňačku projede bez problému brát ho tam primárně nebudeš.
Dominátor je jednoválec, vzducháč. Postavený na každodenní poskakování kolem komína. Výlet skrz republiku sice zvládne taky, ale není to jeho šálek kávy. Trvalá cestovní rychlost 100-110km/h (podle zpřevodování), umí i víc, ale to je jen na předjíždění, když tě otravuje nějaký čepičář ve felicii, nebo zemědělec jedoucí na pole.
Na polňačky klidně i do lesa na měkkou cestu (přiměřeně obutý) jednoznačně lepší. V dávných dobách, když ještě nebyla tak rozšířena lehká ostrá endura se na něm lítalo po lesích běžně.
Co ovšem nechápu je když v úvodu napíšeš

motorku na občasné cesty kolem komína, žádné dlouhé cestování

a potom řešíš Transalpa.
Doporučil bych ti najít Yamahu TT600RE na kterou už někdo nandal komplet tlumiče z TT600R. Motor se startérem plus lepší, stavitelné tlumiče z modelu bez startéru.
Jestli nechceš čekat až se v inzerci objeví tahle téměř ideální kombinace tak je tu ještě stejně dobrá Yamaha TT600E. Pokud se bez startéru obejdeš tak XR600 nebo již zmíněná TT600R.
O KTM psát nebudu, nemám k této zn. důvěru pro cokoli co váží víc jak 125kg. Akceptuji od nich jen to co má v názvu EXC a tyhle motorky sem do tvého zadání nepatří.

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 07:49 | Nahoru | #3

ferokulda píše: Ta výstupní hřídel u Transalpů, je pravidlem, že se při určitém nájezdu ožvejká, nebo je to způsobené nějakým zanedbaným servisem?
Má-li někdo srovnání, je pro vyšší postavy vhodnější ten Transalp, nebo Dominator? Jinak jsem koukal i na ty BMW GS, ale tam už cena bývá vyšší.



Ta výstupní hřídel přichází s najetými kilometry u všech těchto motorů, takže se týká i Afrik. Je to konstrukční nedokonalost kdy pastorek je na hřídeli jakoby navolno a jištěn jen pojistnou podložkou. Bylo to vcelku běžné řešení i u jiných motorů té doby. Později se přešlo na hřídele se závitem a maticí.
Při tvé výšce nebude rozdíl mezi TA a Dominátorem nijak markantní. První TA byli stavěné taky jako "hard", až s léty začali dědkovatět. Samozřejmě bude Dominátor lehčí a jakoby obratnější, ale to vnímá především člověk co už má něco najeto na jedné nebo druhé. Taky jsem měl zezačátku problém s váhou a geometrií dvouválce. Ale jak si člověk zvykne.... U dominátorů bych měl obavy o ten koncepčně stařičký motor který má velmi krátké servisní intervaly. Pokud nejsou respektovány tak trpí na vačky s vahadly a žraní oleje stejně jako jednoválce od Suzuki. TA má ten motor opravdu nesmrtelný, krom té hřídele.
Jak jsem psal, rozhodoval bych se podle stavu konkrétního stroje. Nicméně jak je psáno výše. Pokud více OFF, tak jednohrnek, pokud cestování, tak dvouvál.

Naposledy editováno 17.03.2024 07:51:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky
Moderní moto místo veterána [1, 2] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, Suzuki XF 650 ... Theor 53 14.8.2023 v 12:48 Koudy01


TOPlist