globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr levnější motorky
15.3.2024 v 19:37
Zdravím.
Přemýšlím o koupi nějaké levnější motorky na občasné cesty kolem komína, žádné dlouhé cestování. Požadavky:
- Určení spíše na nezpevněné cesty, tedy aby se motorka "nebála" lesní cesty či rozbitější silnice.
- Aby se mi na ní dobře sedělo, tedy rozměrově větší (měřím 194 cm).
- Objem motoru úplně nerozhoduje, ale aby se mnou trošku jela (vážím 95 kg). Tedy asi 200 ccm a výš (řidičák mám A).
- Aby byla motorka servisně nenáročná.
- Nevadily by mi starší ročníky výroby, ale aby se na na to stále daly sehnat náhradní díly.
- Cenově bych se chtěl vejít do 50 000 Kč.

V hledáčku mám zatím třeba:
Aprilia Pegaso 650
Yuki 250 SM
Honda Transalp (nějaká starší)

Co byste mi doporučili? Díky.

3 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 10:49 | Nahoru | #1
Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy.
Našel jsem inzerát na Transalpa (vím, cenově přes limit), kde je přímo zmíněn ten výstupní hřídel, že je v pořádku a preventivně vyměněna ta jistící podložka.

Ještě dotaz, jsou tyhle starší stroje kompatibilní s "novým" benzínem E10? Hlavně kvůli palivovým hadičkám, karburátorům...
Díky všem.

(reakce na) Výběr levnější motorky

17.3.2024 v 12:05 | Nahoru | #2

ferokulda píše: Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy....




Já bych to trochu upravil: Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval tak je vhodnější (pohodlnější) dvouválec, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak klasický jednoválec z devadesátek a pokud převážně do terénu, tak nějaké lehčí enduro typu TT-R, DR-Z, KLX. Pokud máš potřebu se soustředit na jednu značku, třeba tu Hondu, tak platí schéma TA, Dominátor, XR. Ostatní značky měli samozřejmě podobné portfolio.

(reakce na) Výběr levnější motorky

18.3.2024 v 08:48 | Nahoru | #3

ferokulda píše: Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy.

V podstatě ano. Kouknul jsem do tvého profilu a:
1) Pokud hledáš motorku pro někoho a aby stíhala tvému V2 1300ccm na společných cestách tak jednoznačně dvouválec.
2) Pokud si hledáš druhou moto ke svému velkému V2 1300ccm, protože je vopruz ho vytahovat na každou drbku kolem baráku, štve tě, že ti do spodku tlučou kameny když jedeš po horší cestě, tak jednoznačně ten jednoválec.

Dominátor je jednoválec na dlouhé cestování. Je postavený na to že s ním dojedeš 1500km do cíle své cesty, tam budeš jezdit týden v terénu a zase 1500km domů. Samozřejmě že ten přesun je na dálnici utrpení, ale v cílové destinaci to v mimosilničním prostoru na té motorce zvládneš. Světlo je zakapotované společně s palubovkou do jednoho celku který se táhne až na nádrž, aby to na tom dálkovém přesunu ve vzpřímeném posezu, bylo jakš-takš snesitelné.(Znáš ze svého HD). A tady je kámen úrazu.

Ta kapotáž samozřejmě v enduro provozu trpí. Po 20ti a více letech co tyhle motorky dnes mají ani jedna nebude bez újmy. Jsou vylámané úchyty, spoje kapotáží, atd... Světlo má plastové packy na přišroubení do kapotáže, ty jsou většinou olámané, různě lepené aby to alespoň na chvíly nějak drželo. Kapotáž má vylámaná očka která jí drží pohromadě. Obrovská nádrž, tak super na cestování v neznámých končinách, je na motání se kolem komína akorát k zlosti.

Motor má ale super vyřešen uložení vaček. Jsou na valivých ložiskách, takže když někdo zanedbá výměnu oleje tak se nic moc zlého nestane. Yamaha má vačky uloženy kluzně, tam je zanedbání výměny oleje velký průser.
Dále má Dominátor jeden karburátor. Yamaha má dva. Jeden pracuje pořád, druhý se přidává v rychlosti asi 60km/h. Jde o to že je to 2x více starostí, dvě příruby které časem prasknou a přisávají falešný vzduch, dvě podtlakové membrány, atd... všechno 2x.

Takže když narazíš v inzerci na upraveného Dominátora - menší nádrž, sólo světlo, není to vždy následek velké bouračky, ale práce někoho kdo nechtěl jezdit s drnčející přední kapotáží a obrovskou bandaskou.

Na provoz bez výzev dálek, ale se stejným motorem mysleli i u Hondy a přišli s modely SLR 650 a FMX 650 . Ten motard polňačku zvládá bez problémů, jen vyloženě bláto-lesní provoz se už nebude moc líbit jeho jezdci.

Yamaha u modelů XT600 a TT600 problémy s kapotáží a zavazející nádrží nemá. Tohle jsou motorky přímo pro tvůj záměr. A pokud přechozí majitelé trošku dbali na údržbu není se moc čeho obávat. Cestovatelský jednoválec má Yamaha již dříve zmiňovanou XTZ 660 Tenere a dvouválec, konkurent Transalpovi a Africe, XTZ 750 Super Tenere .

V minulém příspěvku zmíněné TT600R/RE a XR600 jsou vyšší protože mají lepší tlumiče než XT600 a NX650 Dominátor. Je to vždy něco na ůkor něčeho. Lehčí motorka s lepšíma tlumičema ale má motor bez startéru. Když chceš startér musíš se spokojit s menším zdvihem tlumičů protože se zde myslelo i na menší postavy. Nebo najít motorku se kterou si už někdo pohrál. Jako jsem např. psal tu TT600RE s tlumičema z R-ka.

Můj tip: TT600E, je dost vysoká už z továrny a má el. startér. Tou bych asi začal.

Naposledy editováno 18.03.2024 09:11:44

(reakce na) Výběr levnější motorky

19.3.2024 v 12:09 | Nahoru | #4

ferokulda píše: Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy.
Našel jsem inzerát na Transalpa (vím, cenově přes limit), kde je přímo zmíněn ten výstupní hřídel, že je v pořádku a preventivně vyměněna ta jistící podložka.

Ještě dotaz, jsou tyhle starší stroje kompatibilní s "novým" benzínem E10? Hlavně kvůli palivovým hadičkám, karburátorům...
Díky všem.



Jako dlouholetý majitel už druhého Dominatora v pořadí a také ex-majitel Transalpa 650...

Dominator je na dnešní poměry už dost svérázná motorka, někdo je miluje, většinu lidí už dneska spíš znechutí dnes už prostě frčí úplně jiný stroje. Já si toho svého hýčkám a půjde se mnou do hrobu. Stále říkám že je to ta nejzábavnější motorka na světě Ale na nějaký cestování to moc není, před mnoha lety jsem s ním byl v Rumunsku a po Čechách a blízkém okolí najezdil celkem kolem 100 tisíc km, ale je to fakt spíš okolokomínovka. Terén dává docela dobře, ale ber v úvahu, že po letech jsou plasty hodně křehký a jak s tím jebneš o zem, bude jen hůř... Bezproblémový stroje to taky nejsou, mají svoje mouchy, ale to je na delší psaní. Musíš vědět, co si u nich hlídat, pak není problém.

Transalp - uff - no jsem rád, že je pryč. Ta motorka má spoustu předností a řadě lidí dobře slouží, ale musíš bejt extra extra klidnej pilot, jinak ti nevyhoví. Je to strašně líná a nezábavná ludra. Omlouvám se majitelům, ale je to tak. Od 3 do 5 tisíc ot. se to vleče jak smrad, nad 5 tisíc se tomu nelíbí... spotřeba kolem 5,5 výkonu taky neodpovídá. Pohodlí jen pro jednoho, spolujezdce neber. V létě to od motoru strašně topí směrem k řidiči. Byl jsem po třech letech tak rozladěnej, že jsem si myslel, že když chci rádoby enduroidní cesťák, tak už jedině litr. To taky není pravda - svezl jsem se na Vstromovi 650 a uznal, že i tahle kubatura má na cestování hodně co nabídnout, jen ten Tranďák je křáp, aspoň teda na silnici (do terénu na mě byl těžkej, nejzdil jsem tam, na to mám Dominatora, ale v rokou dobrýho pilota asi Transka v terénu obstojí docela dobře).

Hodně štěstí s výběrem. Edit:překlepy

Naposledy editováno 19.03.2024 12:13:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky
Moderní moto místo veterána [1, 2] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, Suzuki XF 650 ... Theor 53 14.8.2023 v 12:48 Koudy01


TOPlist