Téma: Wobble, Wobbling
25.3.2024 v 06:20
Zdravím. Môže niekto zrozumiteľne vysvetliť prečo a ako vzniká wobbling? A ako sa mu vyhnúť? Ďakujem.... Video neviem vložiť, sorry, nie som moc zručný.
Naposledy editováno 25.03.2024 06:25:59
Naposledy editováno 25.03.2024 06:25:59
1 reakcí na tento příspěvek Wobble, Wobbling
Tobě to někde vyrazilo řidítka z ruky?
1 reakcí na tento příspěvek Wobble, Wobbling
Čau, musíš napísať ako sa ti to stalo, teda 1,2,3 ful gas, alebo pri rýchlosti 200+. Tu na fóre sú, teda ja som našiel dve vlákna, čo o tom píšu a aj o následkoch pády a tak. Ja som to našiel preto, lebo som nevedel čo to je ten wobbling, tak som to napísal do gúglu a mi našlo tie vlákna. Ja som to raz dávno chytil, teda to kývanie zboka na bok na Yamahe RD 350 LC YPWS, cca 210+ tachometrových , začalo sa mi to kývať zboka na bok, keď som zavrel plyn tak sa to prudko zhoršilo, tak som pridal a pomaly to prestalo. Potom som mal pásik na slipoch, hnedý. Ja som to pripísal bočnému vetru, tá motka je kapotovaná. Príčiny sú, teraz to nepíšem z mojich skúseností , ale čo som vyčítal, voľné ložisko v krku, špatné pneu, chýbajúci tlmič riadenia, zle nastavené tlmiče. Odľahčenie predného kolesa s následným nájazdom na nerovnosť. Teraz čo jazdím na Suzuki GSX 750 sa mi to ešte nestalo, ani pri magorskej akcelerácii, a ani pri 200+. Síce 200+ som už mal len párkrát, už mi lepí. Ale magorskú akceleráciu milujem. No, enduro, to sa kýve furt od 120+, to lieta po ceste na tých štupľoch jak drbnuté. Najväčšia sranda je, keď tie riadidlá rozkmitám sám, tak okolo 100+ to sa fakt parádne vlní. Lenže ono sa to prestane kývať samé.
PS: najlepšie sa tomu vyhneš , keď nebudeš jazdiť ako debil a hlavne budeš mať motorku v poriadku a nafúkané pneu.
PS: najlepšie sa tomu vyhneš , keď nebudeš jazdiť ako debil a hlavne budeš mať motorku v poriadku a nafúkané pneu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wobble, Wobbling
krokoš> tiež ma napadlo, že to môže byť tlakom. Ja fúkam viac ako je predpísané. Vpredu 2,7, vzadu 3,0.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wobble, Wobbling
nippon72> Čau, tie pneu, som myslel, že škodí keď sú podhustené. Na tých pneu hmatom nezistíš ani hovno. ..treba to kontrolovať tlakomerom. Ono, podľa mňa prehustené nevadia, skôr vadia podhustené. Ono, ale tie gumy sa pri jazde nahrejú, tlak v nich sa zvyšuje. Daj pozor aj na nosnosť pneu. Neboj, ešte sa ozvú aj skúsenejší motorkári a ťa poškolia, hlavne dúfam, že sa ozvú, čo majú takú motorku ako ty. Len pre zaujímavosť, koľko máš predpísaný tlak? Po Bratislave sa hnusne jazdí, vyjazdené koľaje, hlavne pri autobusových zastávkach. Koľaje od kamiónov máme aj tu po okolí Nových Zámkov. Motorka po nich lieta ako besná, najhoršie pri predbiehaní, blbé je to , že ich nevidno. Zbadáš ich, až keď ležíš na asfalte, teda, keď si pri vedomí.
2 reakcí na tento příspěvek Wobble, Wobbling
tak často se to stane pokud jedeš po zadním a přistaneš s předním kolem mimo osu jízdy., nebo když zrychluješ tak, že moc odlehčíš přední kolo, a nebo držíš řídítka silně/křečovitě na jedné moto se mi to dělo pří 200kmh+ s kryty páček a volným oblečením (rozeple rukavy a airbagovka. - v kombineze se to nedělo.). občas taky vysoká rychlost a kufry - i když tam se myslím děje něco maličko jiného.
nebo pokud máš zle nastavené vidle/ např unik oleje z jedné trubky.
prevence: servisované vidle, správně tlaky v pneu, možno i tlumič řízení
k tomu tlumiči řízení - asi jen když deláš ptákoviny.. Dave Moss říká, že když jsou vidle ( podvozek )správně servisován, tak tlumič řízení není třeba.
nebo pokud máš zle nastavené vidle/ např unik oleje z jedné trubky.
prevence: servisované vidle, správně tlaky v pneu, možno i tlumič řízení
k tomu tlumiči řízení - asi jen když deláš ptákoviny.. Dave Moss říká, že když jsou vidle ( podvozek )správně servisován, tak tlumič řízení není třeba.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wobble, Wobbling
tomasL6 píše: .... když jsou vidle ( podvozek )správně servisován, tak tlumič řízení není třeba.
A co na to majitelé MT-09 prvních pěti ročníků?

Krautkopf píše: A co na to majitelé MT-09 prvních pěti ročníků?
TL1000S je jeste lepsi priklad, po prvnim roce v prodeji bez tlumice se tovarna rozhodla tlumic dodelat i na jiz prodane kusy behem svolavacek ... alespon tem co ten prvni rok prezili

Tých možností je veľa. Často to robia motorky od výroby. Proste výrobca napíše, že motorka ide 250km/h, ale reálne sa na tom toľko nedá jazdiť. Alebo treba pevne držať riaditka a nezdraviť.
Zjazdené pneu, nevyvážené pneu, podhustené, nedotiahnutý krk riadenia, iné plexi, posed, kufre, ....
Je to individuálne, lebo ak 50 ľudí napíše, že kmitanie riaditok na tej motorke je /napr. prvý Tracer 900/, tak 5 ľudí to nikdy necíti a nezažije.
Zjazdené pneu, nevyvážené pneu, podhustené, nedotiahnutý krk riadenia, iné plexi, posed, kufre, ....
Je to individuálne, lebo ak 50 ľudí napíše, že kmitanie riaditok na tej motorke je /napr. prvý Tracer 900/, tak 5 ľudí to nikdy necíti a nezažije.
1 reakcí na tento příspěvek Wobble, Wobbling
tady je článek/diskuse
https://www.quora.co...ow-can-this-be-fixed
dělá to podhuštěné pneu, špatně seřízené kolo, špatné tlumiče apod.
Nebo konstrukční vada, jako např. Pan European při vysokých rychlostech se začne vlnit jak had, hlavně pokud je přetížen (policejní verze).
https://www.quora.co...ow-can-this-be-fixed
dělá to podhuštěné pneu, špatně seřízené kolo, špatné tlumiče apod.
Nebo konstrukční vada, jako např. Pan European při vysokých rychlostech se začne vlnit jak had, hlavně pokud je přetížen (policejní verze).
pepe100> Přesně tak, jako bývalý majitel ST1300 můžu potvrdit. Odstraněním kufrů / instalací spolujezdkyně se tento problém dosti eliminuje.
Obecně to ale kromě výše zmíněného dělají opravdu hlavně kufry / obtékání vzduchu - přetížení zadku / odlehčení předku.
Obecně to ale kromě výše zmíněného dělají opravdu hlavně kufry / obtékání vzduchu - přetížení zadku / odlehčení předku.
Ahoj, pokud mysliš Wobbling, kdy se ti při puštění řidítek rozkmitají řidítka v určité rychlosti, tak je to z 90% přední pneu.
Měl jsem ten problém u Ninji 300, kdy se mi při puštění rozkmitaly při cca 50-60 kmh. Byla tam originál od výroby dost laciná pneu. Vyměnil jsem za Michelin a bylo po problému.
Naposledy editováno 27.03.2024 13:50:29
Měl jsem ten problém u Ninji 300, kdy se mi při puštění rozkmitaly při cca 50-60 kmh. Byla tam originál od výroby dost laciná pneu. Vyměnil jsem za Michelin a bylo po problému.
Naposledy editováno 27.03.2024 13:50:29
Na skútru to dělá kufr. Jinak řečeno pokud pustím řídítka a kmitají, je to kufrem. Pokud kmitají i bez kufru, něco je blbě (krk, guma, ...). Při 200+ plus nevím, bo jsem na té 250 ještě tolik nejel
Jinak na YT je dost videí s tímto jevem a je zvláštní, že z pohledu pozorovatele mě přijde, že se to může stát i na rovném úseku bez známek akcelerace, prostě jen tak. No je to dost strašák.

Jinak na YT je dost videí s tímto jevem a je zvláštní, že z pohledu pozorovatele mě přijde, že se to může stát i na rovném úseku bez známek akcelerace, prostě jen tak. No je to dost strašák.
1 reakcí na tento příspěvek Wobble, Wobbling
na vfr 800fi když mám nasazené kufry a pustím řidítka v rychlosti 50-70 km/h, tak se řidítka taky rozkmitají, pokud je držím třeba jen jednou rukou tak nekmitaji a není v ruce cítit žádná vibrace. Pokud jedu bez kufrů žádné vibrace se nekonají.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |
prodloužení technické [1, 2] Suzuki GSX 1250 FA | se-se | 34 | 8.3.2021 v 08:23 AveKT |