Kamarádi, před rokem jsem koupil Transalpa 700 s ABS, nájezd 40000 km. Už první sezonu s ním byl párkrát problém nastartovat. Chtělo to při startování víc otočit plynem, trápil se, ale chytnul. Teď po zimní odstávce když jsem nastartoval a nechal motor zahřát, začal motor vynechávat. Všiml jsem si, že probíjí fajfky, tak jsem je vyměnil i s kábly (svíčky nové loni po koupi motorky, tj. před 5000 km). 14 dní zpátky při první letošní projížďce cca po 200 km bezproblémové jízdy najednou na vteřinu motor ztratil tah, rozsvítily se kontrolky HISS a FI a ručička otáčkoměru spadla na 0. Pak 5 vteřin motor pracoval a pak znovu následovala krátká ztráta výkonu, rozsvícení kontrolek, pád ručičky otáčkoměru na 0. Pak se situace zhruba co 10 km opakovala, a opakovala se i při dalších, testovacích jízdách. Předevčerem navíc začala blikat kontrolka ABS - předpokládám, že to je druhý, samostatný problém. Při otočení klíčkem při zahájení startování se kontrolky HISS a FI standardně krátce rozsvítily a zhasly, ale při zmáčknutí tlačítka spouštěče se kontrolky HISS a FI zase rozsvítily, motoru se nechtělo chytit, ale s plynem se chytil. No a při jednom, posledním předvčerejším pokusu nastartovat bylo slyšet vteřinové zaprskání (stejný zvuk, jako je někdy slyšet od klasické žárovky v lustru), palubka zhasnula a byl konec. Motorka byla mrtvá, elektricky nefungovalo nic. Včera jsem zkusil odpojit baterku. Asi proběhl nějaký reset, protože teď už motorka jde normálně nastartovat, kontrolka ABS nebliká, kontrolky HISS a FI při zmáčknutém tlačítku spouštěče nesvítí - projet jsem Alpa zatím nezkusil.
Jasně, zajedu do servisu na diagnostiku, jenom by mě zajímalo, zda se toto někomu taky stalo, jak to řešil. Mám pocit, že TA 700 těch mušek má dost.
Na příspěvky s probíjejícími fajfkami jsem zde na fóru narazil. I na příspěvek ohledně špatného startování bez přidání plynu, ale u něj myslím nebyly žádné rady ani závěr.
Filda