paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Stržený závit uložení vačky - víko netěsní
9.6.2024 v 19:35
Zdar,
předchozí majitel byl asi trochu hovado a při servisu se mu povedlo servat závit v uložení výfukové vačky, do které patří šroub upevňující ventilové víko. Při servise jsem si pak akorát všiml, že je šroub omotanej kusem nějakých vláken, který se samozřejmě při demontáži uvolnily. Když jsem to složil, šroub se nedal dotáhnout a těsnění tudíž netěsní úplně. Pak jsem časem jel trochu pilu a všiml jsem si, že z toho utíká olej, kterej pak krasně chytám buď pravou nohavicí modrých riflí, nebo rámem a plastama :).

Jediný, co mě napadlo, je teflonka na šroub, ale nedrží to ani s ní.

Napadá vás někoho, co a jak použít? Teflonka je na tom dobře teplotně, ale špatně pevnostně. Vrtat do uložení nějakou závitovou vložku nechci, protože se bojím, že při různé teplotní roztažnosti materiálů vložky a samotnýho uložení, by mohlo uložení prasknout. Nový uložení by znamenalo komplet novou hlavu a to se mi při stáří motorky zdá až příliš nákladný. Zkusit zvětšit závit a použít jinej šroub se mi taky nelíbí, jelikož mám strach, aby nebyly stěny uložení moc tenký a tím opět neprasklo.
Oleje nemizí nějak závratně, akorát mi vadí od toho mít špinavý kalhoty ať už moje, nebo baťůžčiny. Zároveň nepotřebuju nějakou extra pevnost, podle haynese se má dotahovat na jenom cca 16nm.

Děkuju za jakoukoli radu, pritože už jsem z toho celkem bezradnej :).


Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

9.6.2024 v 19:42 | Nahoru | #1
Dej tam normálně vložku.

Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

9.6.2024 v 20:38 | Nahoru | #2

Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

9.6.2024 v 20:44 | Nahoru | #3
Přesně toto jsem už řešil, jen na jiné moto. Stačilo sundat tu podkovu, která zajišťuje hřídel, upravil jsem díru z M8 na M10x1,25 a zašrouboval helicoil. Za pár minut hotovo. Podle fotek je v té podkově materiálu dost, takže se není čeho bát.

Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

9.6.2024 v 20:52 | Nahoru | #4
Vyvložkovat....

Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

9.6.2024 v 21:05 | Nahoru | #5
do hláv používam Wurth Tíme Sert, ono tá zliatina potrebuje momenťák, totiž, deformuje sa občas pri pretiahnutí o tretinu. Niekdajší "vesnický vodborníci" majú moment v ruke a takto to končieva dosť často.

Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

9.6.2024 v 21:35 | Nahoru | #6
Tak já se teda asi vydám cestou vyvložkování. Mám nějak řešit materiál vložky? Nechcu napáchat víc škody jak užitku, protože jsem tam hodil něco s jinou roztažností a ulítla mi vačka. To by motoru asi 2x neprospělo . Jinak díkec, vrhnu se na to.

Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

10.6.2024 v 07:44 | Nahoru | #7
jak jako materiál vložky, normálně si koupíš sadu na tvůj závit a opravíš, vložka je nerezová spirála..

Stržený závit uložení vačky - víko netěsní

10.6.2024 v 17:11 | Nahoru | #8
Vyvložkování normální ocelovou vložkou do hliníkového bloku je zcela normální a osvědčené. Rozdílné teplotní roztažnosti se nemusíš bát. Je to vyzkoušeno léty. Závit je spíše pevnější než bez vložky.

Pokoušet se omotávat šroub teflonovou páskou a snažit se to narvat do díry se strženým závitem opravdu není dobrý nápad. Právě to by se mohlo pěkně vymstít.

Naposledy editováno 10.06.2024 17:27:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E Dejwidos 7 Včera v 13:19 Zdenalbenal
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E Dejwidos 10 4.10.2024 v 11:54 Metric
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 18 12.9.2024 v 14:28 tun
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E ViraxRider 54 7.9.2024 v 21:43 TomasRA
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover


TOPlist