Téma: Skrytá vada po koupi moto od soukromé osoby
3.8.2024 v 12:24
Zdravím, řeším momentálně nemilou věc, a to, že jsem měsíc a půl zpět koupil od soukromé osoby KTM 1050 Adventure s nájezdem 32000km, kdy tato byla před servisem (ventily, svíčky, kapaliny apod.). Jenže po dvou týdnech a ujetí 1500km jsem moto dal na zmiňovaný servis, kde bylo zjištěno, že jsou dost načaté (poškrábané) všechny 4 vačkové hřídele a tím pádem jsou na výměnu včetně vahadel ventilů. (Vad tam bylo ještě více, ale zase jsem počítal, že ojetá motorka nebude bez investic) Jenže cena opravy těch vaček je asi 55 tis jen materiál za předpokladu, že by ty vačky a vahadla šly sehnat. Jenže ony ani nejsou nikde k sehnání a jediná možnost opravy je repas stávajících vaček nebo sehnat komplet jeté hlavy, tak či tak cena opravy cca 30 tis. Kč.
Chci se zeptat zda se toto dá uznat jako skrytá vada a eventuelně nějak řešit s bývalým majitelem, který samozřejmě v době prodeje vypadal férově a přátelsky, ale po kontaktování s tímto problémem se neobtěžuje ani odpovědět. Samozřejmě moto v době koupě se tato věc nedala zjistit, ve smlouvě o závadách nic není.
Jsou nějaké možnosti? Nebo se toto bere prostě jako běžné poškození vlivem používání?
Kupní cena moto byla 170 tis.



Naposledy editováno 03.08.2024 16:00:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada po koupi moto od soukromé osoby

3.8.2024 v 16:55 | Nahoru | #1
soccer> Nejspíše to dopadne jak říkáš. Olejový interval jsem samozřejmě měl v plánu zkrátit už tak.
A s tou příčinou jsem nad tím taky přemýšlel stejně. Servis to má ale do 30 tis pouze KTM.
Tak leda změřit tlak oleje a kouknout na ty mazací kanály. Olej by taky neměl být problém, co mám zjištěno z různých KTM skupin, tak je jedno jestli motorex, Castrol nebo Motul, jen dodržet normu a interval ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada po koupi moto od soukromé osoby

3.8.2024 v 21:09 | Nahoru | #2

Gresii píše: soccer> Nejspíše to dopadne jak říkáš. Olejový interval jsem samozřejmě měl v plánu zkrátit už tak.
A s tou příčinou jsem nad tím taky přemýšlel stejně. Servis to má ale do 30 tis pouze KTM.
Tak leda změřit tlak oleje a kouknout na ty mazací kanály. Olej by taky neměl být problém, co mám zjištěno z různých KTM skupin, tak je jedno jestli motorex, Castrol nebo Motul, jen dodržet normu a interval ...


Jo určitě bych kouknul na to zmíněné sítko, filtr, tlak oleje, atd. přijde mi trochu divné, že všechny vačky jsou chycené. Až pak bych to bral jakože ty vačky jsou mizerně vyrobené.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist