Téma: Tlumič řízéní - jaký olej
16.8.2024 v 11:39
Zdar.
Do tlumiče řízení chceme dát nějaký "hustší" tlumičový olej. Zkoušeli jsme s kámošem dávat 20W a zdá se to pořád málo.
Na netu sem našel tyhle dva
Tlumičový olej BEL-RAY HIGH PERFORMANCE FORK OIL 30W
Synthetic Plus 30W
Toho oleje stačí fakt málo ale dělají jen 1L balení, proto se chci zeptat, zda s nimi mate někdo zkušenosti zda to udane viskozite 30W opravdu odpovídá...
Ještě sem našel tlumič. oleje 30W co se používají do RC modelů ale ty jsou silikonové, to nevím zda by to něčemu nevadilo...
ASSO - silikonový olej do tlumičů 30wt/350cSt (59ml)
Tlumičový olej 30w (100cc)
Pořadí někdo?
Díky
Do tlumiče řízení chceme dát nějaký "hustší" tlumičový olej. Zkoušeli jsme s kámošem dávat 20W a zdá se to pořád málo.
Na netu sem našel tyhle dva
Tlumičový olej BEL-RAY HIGH PERFORMANCE FORK OIL 30W
Synthetic Plus 30W
Toho oleje stačí fakt málo ale dělají jen 1L balení, proto se chci zeptat, zda s nimi mate někdo zkušenosti zda to udane viskozite 30W opravdu odpovídá...
Ještě sem našel tlumič. oleje 30W co se používají do RC modelů ale ty jsou silikonové, to nevím zda by to něčemu nevadilo...
ASSO - silikonový olej do tlumičů 30wt/350cSt (59ml)
Tlumičový olej 30w (100cc)
Pořadí někdo?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízéní - jaký olej
u hustych oleju je problem, ze se jejich vlastnosti vyrazne meni s teplotou, tzn jak klesne teplota pod 10 bude mit problem zatocit. Lepsi - drazsi tlumice maji uvnitr preciznejsi mechaniku (male trysky atd) a tim padem dostatecne tlumi i s ridkym olejem (stejne je to u odpruzeni, top vidlice funguji s 5W nebo dokonce 2.5W oleji, ale OEM obvykle lidi ladi 10W a 15W olejem)
takze za me je jedno reseni, dat tam lepsi tlumic - treba ohlins
nebo pak v pripade husteho oleje je vyzkousene levne reseni M2T
takze za me je jedno reseni, dat tam lepsi tlumic - treba ohlins
nebo pak v pripade husteho oleje je vyzkousene levne reseni M2T
"....Toho oleje stačí fakt málo ale dělají jen 1L balení, proto se chci zeptat, zda s nimi mate někdo zkušenosti zda to udane viskozite 30W opravdu odpovídá..."
- neodpovídá protože to nemá žádnou definici. Už jsem to tu kdysi psal - u tlumičáků je to prostě bordel, výrobci si to označují jak je napadne. Jednou je to podle ISO, jindy použijí "W" což evokuje zimní číslo podle API, jindy to rovnou nazývají "light, medium a heavy". Jiní výrobci používají značení "Wt" jakožto tradiční USA značení "na váhu". Na ty třídy se prostě nedá spoléhat a je třeba to porovnat podle uváděný viskozity (což je vlastně to číslo uváděný u značení ISO). WP 15 odpovídá castroláckýmu 20, Shell 10 odpovídá viskozitou putoline 7.5 apod.
Ty zmíněný od bel ray a ipone maj okolo 100cSt při 40°C (což odpovídá motoráku SAE30 nebo převodovýmu na rozhraní 80W/85W), podobný hodnoty má např Silkolene Pro RSF 15Wt a nebo Silkolene Extra heavy 30. Putoline HPX30 má pro změnu 150cSt.
E: Öhlins to např má takto -
Available fork oil types are:
R&T: Fork oil with a viscosity of 19.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 7.5 W)
#5: Fork oil with a viscosity of 20.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 7.5 W)
#10: Fork oil with a viscosity of 40.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 20 W)
#20: Fork oil with a viscosity of 98.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 40 W)
Naposledy editováno 16.08.2024 14:56:34
- neodpovídá protože to nemá žádnou definici. Už jsem to tu kdysi psal - u tlumičáků je to prostě bordel, výrobci si to označují jak je napadne. Jednou je to podle ISO, jindy použijí "W" což evokuje zimní číslo podle API, jindy to rovnou nazývají "light, medium a heavy". Jiní výrobci používají značení "Wt" jakožto tradiční USA značení "na váhu". Na ty třídy se prostě nedá spoléhat a je třeba to porovnat podle uváděný viskozity (což je vlastně to číslo uváděný u značení ISO). WP 15 odpovídá castroláckýmu 20, Shell 10 odpovídá viskozitou putoline 7.5 apod.
Ty zmíněný od bel ray a ipone maj okolo 100cSt při 40°C (což odpovídá motoráku SAE30 nebo převodovýmu na rozhraní 80W/85W), podobný hodnoty má např Silkolene Pro RSF 15Wt a nebo Silkolene Extra heavy 30. Putoline HPX30 má pro změnu 150cSt.
E: Öhlins to např má takto -
Available fork oil types are:
R&T: Fork oil with a viscosity of 19.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 7.5 W)
#5: Fork oil with a viscosity of 20.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 7.5 W)
#10: Fork oil with a viscosity of 40.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 20 W)
#20: Fork oil with a viscosity of 98.0 centistokes at 40° Celsius (similar SAE 40 W)
Naposledy editováno 16.08.2024 14:56:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízéní - jaký olej
assassin> jasně no, ale chceme nejdříve zkusit dát hustší olej do origo tlumiče a až potom kdyztak jít cestou nějaké náhrady za štelovací tlumič...
To s tím M2T je sranda, předpokládám...
To s tím M2T je sranda, předpokládám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízéní - jaký olej
riderr3 píše: assassin> jasně no, ale chceme nejdříve zkusit dát hustší olej do origo tlumiče a až potom kdyztak jít cestou nějaké náhrady za štelovací tlumič...
To s tím M2T je sranda, předpokládám...
Ani ne, fakt to funguje - pokud nekdo potrebuje velkej útlum na oem tlumici…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízéní - jaký olej
assassin> tak to docela čumim, vždyť ten olej je určenej úplně k jinýmu účelu použití, to se nebavím o tom, jaké má asi protipěnivé vlastnosti, ale díky za tip , asi to vyzkoušíme
riderr3> Protipěnivé vlastnosti nemusí mít M2T žádné ... , protože v něm není, co by pěnilo. Je to čistý minerální olej určený ke spálení, neobsahuje žádné detergenty ani disperzanty, které by to pěnění mohly způsobovat. Taky v tlumiči řízení není vzduch a olej se proto nemůže ani našlehat jako v 4T motoru nebo v tlumiči, kde je vzduch nad hladinou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM Super Duke - špony v oleji [1, 2] KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Duke GT | riderr3 | 33 | 11.10.2024 v 10:22 ariba |
KTM 1290 Super Duke R/GT - rámy KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Duke GT | Versysák__ | 5 | 10.10.2024 v 22:39 Kohlstein |
Tlumič řízení Zaddox LD1 (wwwmoteac... KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Adventure, KTM... | riderr3 | 1 | 6.9.2024 v 15:28 Gahan37 |
Jaké moto pro jízdu ve dvou BMW S 1000 XR, KTM 1290 Super Duke GT, Kawasaki Ninj... | Motobro | 12 | 1.9.2024 v 17:10 Gahan37 |
Brzdová kapalina nebo minerální olej KTM 1290 Super Duke R | Martin1200 | 4 | 24.8.2024 v 21:34 Martin1200 |