Téma: Hlídání napětí, odpojovač baterie pro spotřebiče
Nevíte o nějakém zařízení který by mě třeba přiklesnutí napětí po 12V odpojilo spotřebiče který mám připojený na baterku. Jedná se mně hlavně o nabíječku kdy přes noc nabíjím tablet foťák mobil kameru. Sice mám lifepo4 s šesti ah ale stejně bych byl víc v klidu kdyby se to nějak ohlídalo.
Určitě nechci nějaký čínský destičky za stovku protože nejsou voděodolný a jejich životnost na motorce kde se všechno klepe a drnčí bude určitě malá.
Tady na tohle aplikaci by to chtělo něco spolehlivého.
Určitě nechci nějaký čínský destičky za stovku protože nejsou voděodolný a jejich životnost na motorce kde se všechno klepe a drnčí bude určitě malá.
Tady na tohle aplikaci by to chtělo něco spolehlivého.
2 reakcí na tento příspěvek Hlídání napětí, odpojovač baterie pro spotřebiče
K původní otázce: co třeba vyměnit startovací baterku za klasickou 12Ah olověnou? Pokud bude v dobrém stavum můžeš z ní bez problému dobít 1-2 telefony i bez udělátka, které by hlídalo podvybití baterky. Dobití jednoho zařízeni s 5000mAh baterkou vycucne z baterky maximálně (5Ah*4V)/(12Ah*12V)=14% energie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlídání napětí, odpojovač baterie pro spotřebiče
jack.fx> u lithiovych baterek se u kapacity pouziva hodnota Pb eq - jak velkou olovenou baterku nahrazuje.
Napriklad 5Ah lithiovka napriklad nahrazuje 10Ah olovo a cele je to zalozene na tom, ze lithiovky i temer vybity stale daji dostatecny proud. 10Ah olovo, ze ktereho vybijes 5Ah tak uz motorku vubec nemusi nastartovat, jasne, jeste klidne bude dal nekolik hodin svitit zarovkou, ale polovybita olovena uz proste neda max proud.
A pak je tam dalsi aspekt - moderni olovene baterky jsou na cykly s hlubokym vybitim choulostivejsi snad vic nez lithiovky, vybijes olovo na pokraj toho kdy otoci motorem a jeji odchod do vecnych lovist prave zacal. Mechanicky se poskozuji ty olovene desky co v nich uz moc olova neni…
Jo a hlavne hmotnost je jedna ze zasadnich veci co se zdendovo cestovani tyka, to uz mu muzes rovnou doporucit at si na cesty pribali 8&g cinku
Naposledy editováno 28.09.2024 10:15:12
Napriklad 5Ah lithiovka napriklad nahrazuje 10Ah olovo a cele je to zalozene na tom, ze lithiovky i temer vybity stale daji dostatecny proud. 10Ah olovo, ze ktereho vybijes 5Ah tak uz motorku vubec nemusi nastartovat, jasne, jeste klidne bude dal nekolik hodin svitit zarovkou, ale polovybita olovena uz proste neda max proud.
A pak je tam dalsi aspekt - moderni olovene baterky jsou na cykly s hlubokym vybitim choulostivejsi snad vic nez lithiovky, vybijes olovo na pokraj toho kdy otoci motorem a jeji odchod do vecnych lovist prave zacal. Mechanicky se poskozuji ty olovene desky co v nich uz moc olova neni…
Jo a hlavne hmotnost je jedna ze zasadnich veci co se zdendovo cestovani tyka, to uz mu muzes rovnou doporucit at si na cesty pribali 8&g cinku

Naposledy editováno 28.09.2024 10:15:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlídání napětí, odpojovač baterie pro spotřebiče
jack.fx píše: K původní otázce: co třeba vyměnit startovací baterku za klasickou 12Ah olověnou? Pokud bude v dobrém stavum můžeš z ní bez problému dobít 1-2 telefony i bez udělátka, které by hlídalo podvybití baterky. Dobití jednoho zařízeni s 5000mAh baterkou vycucne z baterky maximálně (5Ah*4V)/(12Ah*12V)=14% energie.
lifepo4 můžeš vybíjet až skoro k nulový kapacitě bez problémů, když zachováš samozřejmě napětí, ona dává velký proudy skoro pořád
u olova to nejde, vybiješ jen zčásti a už to nedá dostatečnej proud na start
mě těch 6Ah stačí bohatě na všechno, ale co kdyby, co kdyby, klesla radpině kapacita, třeba už začala baterka pomalu umírat, tak proto to hlídání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.