paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nové 450-tky
 
9.1.2025 v 05:31
Myslel som, že CF Moto 450 MT bude ten očakávaný jednorožec ktorého si kúpim, ale sklamal. Zabili ho hmotnosťou!! Teraz čakám na parametre nových strojov. Konkrétne BMW F 450 GS a Kawasaki KLE 500. Čo som zatiaľ zistil - BMW 19/17, výkon asi 47k, hmotnosť 175kg (dúfam že mokrá), výroba asi v Indii. Kawa - 21/18, výkon 47k (otvorená 52k), hmotnosť do 180kg. BMW vyzerá docela pekne (okrem predného svetla), ale Kawu neviem ešte nájsť. Máte niekto nové a hlavne lepšie info o týchto motkách? Myslím, že keď vyjdú na trh a budú s doplatkom do 1500 ečiek oproti CF Motu, tak CF- ko skončilo. Iba blázon by nedoplatil za plus 5 koní a mínus 15 kíl.

2 reakcí na tento příspěvek Nové 450-tky

16.1.2025 v 11:37 | Nahoru | #1
Morozko> CF 450MT se prodává úspěšně, tak o ADV motorku tohoto objemu zájem je, tudíž to není omyl. Otázka je, kolik výrobců se se svými modely do tohoto rybníku ještě vejde, aby neprodělali. Samozřejmě tato kategorie nebude mít takovou poptávku, jako ADV o objemu 600 až 800, kde se snadno uživí 10 výrobců.
ADV (= adventure) není dual-sport, není to motorka do terénu. Je to něco jako SUV - pohodlná silniční motorka, co se tváří jako že by mohla do terénu, ale není na to dělaná a téměř nikdo tam s ní jezdit nebude. Rozumné maximum je šotolina.
Motorka s vyrovnanými schopnostmi v terénu a na silnici se standardně nazývá dual-sport. Dobře jede v obojím, ani v jednom nevyniká. Typickými zástupci dual-sportu jsou CRF300L a KTM 690. A ano, nikdo je nedělá dvouválcové, v terénu by byly moc těžké.
Enduro je motorka určená do terénu, na které přežiješ jízdu po silnici. Např Husky FE501, CRF450L. Po silnici se na tom nějak jezdit dá, ale nedává to žádný smysl.

Naposledy editováno 16.01.2025 11:37:42

(reakce na) Nové 450-tky

16.1.2025 v 14:51 | Nahoru | #2
Nekdo holt rad SUVecka a nekdo zase ne. Osobne nedockave cekam na 400-450 1V - KTM 390 Enduro R, Suzuki DRZ4S

Naposledy editováno 16.01.2025 14:53:22

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové 450-tky

16.1.2025 v 15:03 | Nahoru | #3

Deadman píše: ADV (= adventure) není dual-sport, není to motorka do terénu. Je to něco jako SUV - pohodlná silniční motorka, co se tváří jako že by mohla do terénu, ale není na to dělaná a téměř nikdo tam s ní jezdit nebude. Rozumné maximum je šotolina.


Děkuji za poučení, ale. Pokud výrobce osadí motorku 21" 18" a přidá k tomu v terénu použitelné zdvihy tlumičů, vychází mi z toho jasný úmysl motorku v terénu provozovat. Co mi ovšem smysl nedává je váha téměř dvou metráků při maloobjemu 450ccm.
Zde zmíněná Kove 450, nebo KTM 390 Adventure mají pohotovostní hmotnost +- 170kg. Dualsport KTM 690 poh. 155kg.

Od 450ccm která je vyloženě postavená na teréním podvozku vč. kol 21" 18" očekávám váhu v rozmezí dualsport - adventure tj. poh. hmmotnost 150kg-170kg max.
196kg je váha dvouválcového adventure motocyklu 650-800ccm.

Nevhodnost použítí dvouválce tohoto malého objemu pro motorku s teréními ambicemi je známá už hodně dlouho. Všichni "normální" motovýrobci na to přišli již před cca 50-ti lety a všechny motorky do objemu 500ccm které byly schopny obout teréní pneu jsou z 90% jednoválce (vyjímka se najde KLE 500).

Závěr:
Dvouválcová 450ccm v ADV motocyklu a s váhou 196kg je součet několika úletů dohromady v jedné motorce.

Naposledy editováno 16.01.2025 15:16:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist