2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100
Takže pár oprav a připomínek:
- už první odstavec něco vypovídá o člověku, který to psal
- palubní počítač je velmi jednoduše nastavitelný za pomocí jednoho tlačítka pro zobrazování spotřeby buď v l/100 km nebo v km/l
- co se týče významu poloautomatu na FJR, i sama yamaha přiznala, že to byl krok vedle a vzhledem k faktu, že se řidič tohoto motocyklu častěji dloube v nose než používá řadičku, byl by mnohem přínosnější tempomat
- celý "článek" je prosycený tendencemi srovnávat FJR se závodními motorkami, viz závodní automatika to umí lépe apod.
- slyšeli jsme, že se přes 200 km/h lehce kýve. Mám na modelu 2006+ najeto zatím jen ubohých 50 000 km(jsou tu lidé, kteří tuhle motorku znají lépe) na modelu 2005 asi 1000 km a ŽÁDNÁ z nich se mi ani při rycholstech nad 250 km/h nekývala POKUD!!! jsem nepoužil top case. V tom případě je tok větru značně neusměrněný a háže motorkou už při rychostech blížících se 200. At už s originálním kufrem yamaha(givi 42l) nebo s givinou 52l
- v čem jste jezdili když jste poznali po vytažení bočních plastů, že vám netáhne na nohy? Já teda ani v kůži ani v textilu tohle nepoznám a v kraťasech to nezlobte se na mě nezkouším a nebudu
- tak a teď k těm náklonům, britským novinářům a pneumatikám :(
Nekritizujte britské novináře za vyčítavost vůči nízko položeným stupačkám. Když si zajedete do alp, kde se zatáčky projíždějí max. 40 km/h zjsitíte, že za chvíli brousíte nejen stupačky ale i hlavní stojan či brzdovou páku(a toho tisícihranu je opravdu škoda) a to vše při ne zase tak velkém náklonu. Tahle motorka má holt poměrně velký rozvor a je třeba ji do zatáček s opravdu malým poloměrem hodně klopit. V podstatě se dá říct, že při pohodové cestovní jízdě v hornatém terénu se dají šrouby na stupačkách ubrousit na pár tisících kilometrech.
Co se pneumatik týče tak se mi chtělo místy brečet z keců typu max. 5000 km nebo "pá pá adheze" Proč takhle dezorientujete lidi? Copak jste tam obuli, že vám to drží 5000 km nebo snad co rozjezd to drift? Michelin Pilot road2 mi vydrží vzadu přes 12 000 km s tím, že jedinou ztrátu adheze jsem pocítil po najetí předním kolem na bílou čáru za deště v opravdu velkém náklonu=vlastní chyba cestou na Vršič(Slovinsko) Na suché silnici žádná ztráta adheze nehrozí a to už jsem ji měl položenou tak, že jsem obrousil i tu brzdovou páku i centrální stojan.
"S tou spotřebou pneumatik máme celkem odborné infomrace" Kolik že to sad těch pneumatik jste spotřebovali k získání těch "informací"?
A na závěr bonbónek: Spotřeby. Od 7 do 10 litrů na 100 km. Smím se zeptat na kolika tisících kilometrech je to měřeno?
Protože zajet 2000 km se spotřebou 7 litrů si neumím zcela představit.
Na 3 různých FJRech s naprosto ale naprosto rozdílnými řidiči jak stylově tak věkově škála od 25 do 60 let se pohybuje spotřeba mezi 4(jen v alpách) po 6,5 litrů(spotřeba nad šest jen při dálničních přesunech nad 130 km/h = u nás nelegální)
- "200 km bez náznaku únavy" to se dá i na supersportu.
Hrozně rád bych si přečetl test na jakoukoli motorku, který je orpavdu prověřením kvalit a ne jen prodlužováním péra nevybouřených pseudopisálků. Test na kterém bude při testování supersportu napsán alespoň dvojciferný počet motohodin při testování endura či supersportu a pěticiferný počet ujetých km u cestovních strojů.
Neberte to jako osobní kritku, je to opravdu jen pohled člověka, který na té určité motorce alespoň něco maličko odjezdil :)
Mě jde ale primárně o obrázky. jestli se ti líbily místa kde to bylo točený, skladba těch záběrů a tak. S tim mam něco společnýho, na tom se podílím. Jestli se ti líbilo aspoň tohle, tak já sem spokojenej Jestli ne, asi sem neodved úplně nejlepší práci.