Téma: CB1000R na začátek ??
16.2.2009 v 18:21
Někdy v roce 98 jsem si udělal řidičák kromě jiného i na velkou mašinu. V autoškole jsem jezdil na nějaké hondě 600. Bohužel okolnosti tomu nechtěli a tak jsme během nasledujících 12 let seděl na mašině jenom párkrát, když mi ji kámoši půjčili. Životní situace tomu nechtěla – rodiče, škola, zaměstnání, přítelkyně, podnikání a tak jsem si z myšlenkou pořízení nějakého stroje moc nepohrával, i když je pravda, že když jsem nějakou tu mašinu viděl, ihned se mi srdce rozbušilo. Myslím si, že za těch 12 let jsem najel opravdu hodně kilometrů, ročně najedu v autě minimálně 50 tisíc. A tak vím co se na českých silnicích děje. Každý den jezdím cca 100km, a potkám velmi mnoho magorů v autech ale i na motorkách. Lidé jezdí bezohledně, neblikají, nepředvídají, ohrožují ostatní. Nechci nějak někoho moralizovat, sám rozhodně nejezdím striktně podle zákonných limitů, avšak jezdím tak, abych nikoho neohrožoval. Minulý rok mi bylo 30, a já jsem ve svém životě najednou našel místo na moji tajnou lásku. Někdy v létě jsem se zamiloval do HONDY CB1000R. Četl jsem tuny motorkářskejch diskusí na téma na čem začít, mluvil jsem s kamarády, kteří motorku mají či měli. Jeden říká, kup si šestku, na litra zapomeň, a další zase říká, klidně vezmi litra, s tvojí postavou (mám přes 100kg a skoro 190), to zvládneš. Nechci nějakou malou mašinu, na které budu vypadat jako vosa na bombónu. Tuto formulaci jsem několikrát četl na nějakých fórech.

Idiotů na silnicích je opravdu hodně, a spíš strach, že zabiju sám sebe, mám strach, že zabije někdo mě. Ano motorka je určitě o mozku. V 18ti se cítíte jako pán světa a potřebujete stále někomu něco dokazovat, případně frajeřit před holkama. Nemáte za sebou žádnou bouračku, žádné krizové situace a nevíte co si můžete dovolit. Ve 30ti však už nějaké zkušenosti máte a je jedno jestli jezdíte plechovkou a nebo na motorce. Hlavně na silnici musí člověk stále předvídat. Očekávám od Vás motorkářů názory, zapomeň na litra, kup si šestku. Avšak budu vděčen za názory, kup si co se ti líbí, není to o síle motorky, je to o mozku a o štěstí, jakého idiota zrovna na silnici potkáte. Mám kamaráda, který si díky idiotovy v autě taky už zajezdí místo motorky jenom na invalidním vozíku. Viděl jsem spousty bouraček ať už v reálu nebo na internetu. Mám za sebou moře krizovek, ze kterých jsem vyvázl díky bohu ze zdravou kůží.

Nechci být nějaký hard-core motorkář. V podstatě chci mít mašinu jenom pro radost. Mám velmi kladný vztah k autům, necítím se motorkářem. Mezi lidmi, kteří řídí auta je spousta idiotů, mezi lidma na motorkách taky. Dokonce si myslím, že mezi motorkáři je více idiotů, než mezi lidmi, řídící auta. Navíc chování některých motorkářů mě i odrazuje od koupi mašiny. Nechci aby mě někdo házel do jednoho pytle z frajírky, kteří jezdí jak magoři ohrožujíc sebe i ostatní. Nechci však motorkáře házet do jednoho pytle, v každém stádu se najdou idioti ale zároveň inteligentní a rozumní lidé.

Vysnil jsem si HONDU CB1000R, líbí se mi strašně moc. Vím toho o ní dost. Shromažďuji o ní informace na svých stránkách www.hondacb1000r.cz. Nechci CB600F, tak se mi nelíbí. Nechci ani například YAMAHU FZ6. Chci prostě HONDU CB1000R. Mám na to??? Myslím že šance jestli se zabiju na šestce a nebo litru je úplně stejná.

Dík za Vaše názory

1 reakcí na tento příspěvek CB1000R na začátek ??

3.9.2020 v 10:28 | Nahoru | #1
Ahoj všem. Nechci zakládat nové téma, tak opraším toto. Chci se zeptat na váš názor. Jsem absolutní začátečník, loni jsem si udělal ŘP sk. A. Je mi 36 let. Celý život se mi motorky líbily, lákaly mě, ale tak nějak můj život byl nasměrovaný tím směrem, že mi moto bude zapovězeno (bydlení ve městě, nejdřív málo financí, pak nějaké rodinné záležitosti, atd.) zkrátka jsem motorku neměl, ani na ní nikdy nejezdil. Posledních pár let jsem se párkrát projel na kamarádově fichtlu. Toť ale do autoškoly jediná zkušenost. V AŠ jsem jezdil na FZ6 a poté na XJ6. Myslím si, že mi to i šlo, instruktor mě chválil, že na to mám cit. Tím rozhodně neříkám, že to umím. Je mi jasné, že špičkový jezdec už nebudu nikdy, ale byl bych rád alespoň dobrým jezdcem, což bude asi ještě hooodně dlouho trvat. V autě mám od 18 let najeto cca 750 tis. km, neboť jsem celý život dělal různé práce, které spočívali hlavně v řízení. Ale i to vím, že až na znalost provozu a předvídavost je to k ničemu. Po autoškole jsem začal, zatím jen párkrát, jezdit na FJR1300, protože je to služební motorka. Zkrátka to tak je. Teď si chci koupit svojí motorku. Pročetl jsem tu snad všechny diskuze na téma litrová moto a začátečník. Samozřejmě chápu, že by nějaký postup kubaturami měl být na získání zkušeností. Každopádně realita je taková, že mohu mít úplně fungl novou Hondu CB1000R+ r.v. 2020, a to za ani ne poloviční cenu. Kdybych tuto nabídku neměl, koukal jsem po Kawě Z750 či Hondě CBF600 Hornet, vše okolo r.v. 2008 a novější. Otázka zní, zda-li si myslíte, že ačkoliv je to litrová motorka o 145 k, zda by to byla za tu cenu dobrá volba? Jde o to, že moto má Antihopingovou spojku, má ABS, lze na ní nastavovat kontrolu trakce, brzdný účinek motoru a v neposlední řadě výkon. Tak si říkám, že bych to mohl zvládat... Chápu, že učit se na moto bez všech těch vyfikundací by nebylo od cesty. Projet jsem se s ní byl, jela jako svi.ě, ale zároveň dokázala být velice klidná a poslušná, v řekněme zákonných rychlostech, nebo o malinko vyšších. Resp. v nižších otáčkách. Z druhé strany je to naháč, kde řekněme od 150 km/h už fakt dost fouká, člověk opravdu ten nápor vzduchu hodně vnímá a myslím si, že to je také taková psychologická brzda. Psát něco o srovnané hlavě nechci, aby to nebyl červený hadr na některé místní býky, ale mám čerstvě dítě, co se rychlosti týče, té si dost užiji v práci, a vlastně "legálně" Chci jezdit na okreskách spíše na kochačku, než rvát nějaké rychlostní limity. Prostě mám rodinu, povinnosti a závazky a vždy se chci dostat v pořádku domů. Jak byste řešili tuto otázku vy? Všem děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB1000R na začátek ??

11.11.2020 v 19:24 | Nahoru | #2
84pietro> ja bych se na ten litr vyprd ... budeš z toho akorát nešťastnej. Daleko lepší návyky získáš právě z nahatých motorek, máš tam zpětnou vazbu proudu vzduchu, což je pro začátečníka strašně důležitý.

Ve finále to ani nebudeš mít kde vytočit (krom rovinky), páč i na jedničku ti to poletí přes 130, spolujezdec komfort nula ... zlatá z750, z tý jsem přesedlával na R1 a zpětně vzato to byla blbost. Prodával jsem tenkrát po třech letech, najeto 6000 a projeb půlka pořizovací ceny (měl jsem ji jako novotu). V létě za horkýho počasí, když ti konečně budou lepit gumy, tak to bude vařit i při průjezdu delší vesnicí pomalu, pokud tam nepojedeš jako hovado ...

teď když bych se měl vrátit, tak bych určitě koukal právě po tý kompromisní kubatuře 700-900 - má to krouťák, svižný až až, everyday biky to jsou ... a rozhodně ne silnice ...

ty supersporty ztrácí na ceně, ztrácí na atraktivitě (nové modely i špičkové jsou snad co dva roky), větší škoda při pádu (jakože spadneš), dražší díly (často je to všechno lehčený materiál, pro začátečníka jenom starosti navíc a vlastně ti to nic nepřinese
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky 1000 - názor na Hondu... Honda CB 1000R Viktor00 6 Dnes v 11:56 Gahan37
Servisní manuál Honda Honda CB 1000R TomasRA 11 30.8.2024 v 21:21 MilanR1
hákový klíč na napnutí řetězu honda... Honda CB 1000R gift0910 7 20.7.2024 v 14:41 lubon
Quikshifter zkušenosti s řazením Honda CB 1000R waguz 0 3.7.2024 v 14:30 waguz
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23


TOPlist