Téma: Proč kupujete silné motorky?
 
17.2.2009 v 23:50
Zdravím vás všechny.
Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?

Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?

Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

25.2.2009 v 10:04 | Nahoru | #1
Já jedu při 6500 otáčkách 210 ...když jsme se loni vraceli přez Itálii po dálnici, tak jsem se třema kuframa a se spolujezdkyní frčel příjemných 180 (dokonce za mnou na půl hodiny usnula, to jsem fakt nechápal )

Jinnee ... Já to vidím " denně " na prodejně. Spousta lidí přijde, že chtěj něco kolem 125ky na první dva roky než se naučej jezdit, bylo to tak když ještě byla v prodeji GS500, to taky chtěli na naučení a když jsem jim říkal, vemte si aspoň 650 Bandita, stejně za dva měsíce přijdete a budete to měnit, tak se všichni bránili, že ne, že to stačí....zy ty tři roky co prodávám motorky se NENAŠEL JEDINEJ, CO BY TO DO MĚSÍCE NEPŘIŠEL VYMĚNIT ZA MIN 600ccm.
Jen se ti tady všichni snažej ušetřit peníze ( i když to někteří dávaj najevo trošku "svérázněji" ), protože si tímhle většina prošla a věděj o čem mluví.

Já mám sice překoňovanou mrchu co je mi teoreticky úplně na hovno, ale jezdím hodně turistiku po Evropě a menší obsah bych nechtěl, hlavně když vjedeš do Alp a nedej bože se spolujezdce, tak zjistíš že i ty šestistovky jsou slabý, a co teprve 250ka. A na delších cestách jak 100 km se budeš trápit, protože to fakt nejede.

Hlavně jde o tu bezpečnost při předjíždění. Sám to vidím když třeba musím v dubnu zajiždět předváděčky a musím se s šestistovkama držet do určitých otáček a chci předjet auto a nějakej blbeček v obyčejné Octavii si vzpomene že se mnou bude závodit, tak je to fakt o hubu, protože věšinou musím ubrat, jinak by mě ten debil rozmáznul o protijedoucí auto...a to mám šestikilo, který i na polovinu otáček jede trochu jinak než ta 250ka.

A pokud máš strach z velkýho skoku, tak nemusíš, pokud si v hlavě klidnej, tak z většího objemu strach mít nemusíš,jen respekt...já měl třeba dost velkej ústřel když jsem šel z 350ky Jawy na ZZR1100 se 150ti koňma a celkem v pohodě...a znám spoustu takových lidí.

Ten větší objem (když pominu radost z akcelerace a pro někoho vyšší rychlosti) je nejvíc potřebnej z hlediska bezpečnosti.

A těch 50/90/130???

50ku dodržuju taky, podle GPS jsem se díval tak jezdívám 53-54 a ještě jsem neviděl radar s policií, který by mě kvůli tomuhle zastavili(nejradši mám ty co jedou radši 40 aby náhodou nejeli 51 a nedostali pokutu )

90 mimo obec nedodržuju, bežně kolem 110ti, někdy víc, někdy míň, záleží na situaci (nejradši mám ty co jedou radši 80 aby náhodou nejeli 91 a nedostali pokutu )

130 na dálnici jak kdy, bežně kolem 150ti až 160ti podle tacho, skutečných je to skoro o dest km níže a taky mě nikdy nezastavili i když jsem viděl že mě zrovna měřej (a nejradši mám ty, co jedou 110 aby neměli vysokou spotřebu benzínu )

Sice rychlostní limity pokaždé nedodržju, ale rozhodně nejsem žádnej pirát silnic a pokaždé jezdím podle aktuální situace, což někdy znamená i pod rychlostní limity 50/90/130

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?

25.2.2009 v 12:05 | Nahoru | #2
Cooker> Jop, nejspíš pravdu díš. Co se týče šetření peněz: Jsem na tom obdobně, pokud něco koupim, několik let nic lepšího nebude, takže 125 je passé automaticky. Na druhou stranu se mi opravdu moc nechce nad těch 500. Jak jsem už psal, tak baštim cestovní endurka a vzhledem k ceně i kvalitě bych jako první motorku viděl V-Strom 650 s ABS (za předpokladu, že bych šel do větší kubatury). Máš na ní něco najeto? Je dobrá na učení? :)
Díky za odpověď.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist