Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?
Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?
Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
pan.bada>DMC.motobiker> Dave81...Souhlasím s Davem81, je vidět, že věk a zkušenosti tvoří rozum. DMC máš sice pravdu o rezervě výkonu, která ti pomůže překonat problémy v provozu, ale to platí hlavně u aut, pomalu každá motorka kolem 50 koní ti tyto situace na okreskách pomůže hravě překonat taky. Pokud vím i ten nejslabší monster má kolem 70 koní na dvouválu - to je slušnej výkon, na okresce seš s nim pomalu pán silnic. Ale jestli potřebuješ závodit s autama s rychlostí nad dvě kila, tak to potřebuješ fakt něco silnějšího ale je to pičovina. Kámoš jezdí raptora 650 a ujíždím mu akorát na výjezdech a na rovině nezávodíme, na okreskách je to o umění, ne o síle.
nejmenší monster pro japonsko měl objem 400ccm. Výkon kolem 35 koní. Evropský byly 600. ty maj výkon 40kw neboli cca 55 koní ;)