kdepak,nic na tom není,to se vezme základní směšovací poměr benzín-vzduch,který je nutno dodržet pro požadované otáčkové spektrum(sady trysek,jehel,šoupátek a pružin+někdy redukce difuzoru)vymodelují se setrvačné síly směsi při požadovaném rozmezí otáček(vzduch se matematicky chová jako kapalina),ten model je důležitý pro výpočet profilu vačkových hřídelí(zjednodušeně jak brzy před horní úvratí a jak pozdě po dolní úvrati budou chodit hlavně sací ventily),celé to spasuješ dohromady a pak se modlíš,aby mimo vymodelované posílené spektrum otáček byl taky nějaký výkon(vesměs dole není nic a nahoře vše-charakteristika výkonu se více přiblíží dvoutaktu s přívěrou).Prdel je dělat to v době,kdy prakticky neexistují noťasy a na brzdě zjistíš houby,protože nemáš náporové sání
takže pokus omyl,nádhera.
tohle jsem dělal po škole,současné motory jsou úplně někde jinde(volitelné mapy,můžeš si dokonce vytvořit vlastní),to už není ta "romantika"
zas,na druhou stranu,připálím aj čaj