Téma: Proplachovač motoru
12.10.2009 v 14:15
Samozřejmě u motorky nepředpokládám, že by byl motor tolik zakarbonovaný, aby potřeboval proplach před výměnou oleje. Ale stalo se mi, že u pracovního auta, které jsem teď koupil, je olej plný karbonu a já nevím jestli nepoužít před výměnou nějaký proplachovač, slyšel jsem, že nadělá více škody než užitku. Máte někdo zkušenosti?
www.oleje.cz/eshop/show_prod.php
www.oleje.cz/eshop/show_prod.php
olej plný karbonu??
já tomu teda nerozumím, ale pokud by byl karbon usazený ve větším množství než malém na stěnách karterů a kdo ví kde ještě tak ho tím zázrakem rozpustíš a pak by mohl v motoru škodit víc než ve stavu usazeném..
Ale pokud už je v oleji, tak bych řekl že už je to asi jedno..
spíš bych vyměnil oil-filtr., olej (myslím že existují i tkz.proplachovací oleje na vyčištění motoru) a totok po cca 1000km znovu vyměnil aby se ty sračky dostaly pryč v oil-filtru..
Ale jak říkám, vůbec tomu nerozumím, takže jen teoretizuji :)
A s uvedeným přípravkem zkušenost taky nemám..
já tomu teda nerozumím, ale pokud by byl karbon usazený ve větším množství než malém na stěnách karterů a kdo ví kde ještě tak ho tím zázrakem rozpustíš a pak by mohl v motoru škodit víc než ve stavu usazeném..
Ale pokud už je v oleji, tak bych řekl že už je to asi jedno..
spíš bych vyměnil oil-filtr., olej (myslím že existují i tkz.proplachovací oleje na vyčištění motoru) a totok po cca 1000km znovu vyměnil aby se ty sračky dostaly pryč v oil-filtru..
Ale jak říkám, vůbec tomu nerozumím, takže jen teoretizuji :)
A s uvedeným přípravkem zkušenost taky nemám..
NickSlaughter je to proto ze kazdej sere na predepsane vymeny lhuty a pak ten olej tak vypada...men ho casteji a davej ten co plni nejakou normu a bude to ok..
Ja to mel to stejny a po 2vymenach o neco kratsich uz byl olej o dost lepsi a menim ted tak jak predepisuje vyrobce a nebo rok (auto) a je klid.
Ja to mel to stejny a po 2vymenach o neco kratsich uz byl olej o dost lepsi a menim ted tak jak predepisuje vyrobce a nebo rok (auto) a je klid.
Ty oleje na proplachnuti nedoporucuji. Nektere oleje se nespoji (reaguji) a nesmichas je ani kdyby ses pos*al, proto by se mel lit vzdy pri vymene stejnej olej od stejneho vyrobce (idealne), kdyz ted tenhle vypustis a das tam ten "proplachovaci" nikde nemas zaruceno, zda nebude nejakym zpusobem reagovat se zbytky puvodniho oleje. Mohlo by to nadelat vic skody nez uzitku. Proste vypust starej, vymen filtr a jezdi...
EDIT: Dnešní oleje (nikoli minerály) mají již samy o sobě přísady "rozpouštějící" karbon, takže bych to moc neřešil. Max teď jednou zmenšit interval.
Naposledy editováno 12.10.2009 18:49:52
EDIT: Dnešní oleje (nikoli minerály) mají již samy o sobě přísady "rozpouštějící" karbon, takže bych to moc neřešil. Max teď jednou zmenšit interval.
Naposledy editováno 12.10.2009 18:49:52
1 reakcí na tento příspěvek Proplachovač motoru
Nepoužívej žádný super oleje, co mají schopnost rozpouštět karbon, dej tam něco obyčejnýho. Karbon se totiž nerozpustí dokonale, ale spíš uvolní a můžeš ucpat sací koš olejového čerpadla nebo ucpat filtr - eventuelně se filtr roztrhá a to je ještě horší. To je zcela normální jev, kdy dáš do motoru drahý olej a motor zadřeš i s olejem. Použij ten co tam byl nebo o třídu horší olej, nikdy ne lepší olej do motoru, který je zasraný karbonem. Karbon je tam proto, protože už něco nefunguje jak má (kroužky, dříky ventilů, gufera na ventilech...jinak by se tam karbon neusadil).
Na PROTECTU si hned kup OIL BOOSTER .
Aneb olejový booster vždy vyřeší všechny potíže, když ho vypiješ, nožná se ti i postaví.
Proto ho mají v nabídce všechny firmy, které oleje vyrábí.



Aneb olejový booster vždy vyřeší všechny potíže, když ho vypiješ, nožná se ti i postaví.


čus pánové. Zatím jsem tady novej ale s proplachem u 2 válů mám svoje za sebou..Většina řiká, ti co tomu jako prej rozumej ze je to blbost...ale davno je pryc doba nefungujici, spise skodici chemie do motoru, nejsem zadnej dealer ale rad skusim nove veci a pripravek od Liqui MOLY méno nevim,napisu fakt udelal svoje. Mel jsem pred pouzitim dole valce a videl jsem vnitrek a pak sem ho videl i po pouziti asi 5tis km a panové..kartery vevnitr jako nový.Ale rikam kde je ten karbon a jdu po detailni info o pripravku..ON pry pouziva karbon k chemicke reakci pri ktery carbon schoři beze zbytku. No a jestli mate vybehanej motor aspon ho date do kupy, protože vule motor z ITALIE po 45tis má, ale jinak poslech motoru, výkon, lepsi řazení, snížení spotřeby 1 l pri pile jinak 0.5l a podstatne ač je to divny snizeni spotreby...MOJE SKUSENOST
MilanR1> asi vis hochu svoje ale carbon se tvoři v kazdem spalovacim i zazeh motoru. s olejem mas pravdu, je to risk, ale jak rikam ten olej co jsem vypustil ja po 5tis byl normalní, bez kousku smítka"" ale motor ve vnitr jak novej, vážně. Je to hlavne co na nasem trhu vyberes. JA uz vim co, ale nevim spoustu dalsich věcí....cus
1 reakcí na tento příspěvek Proplachovač motoru
carbon shoří beze zbytku? Takže máš monstera co jezdí na uhlí?

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 | Honziikk | 8 | 9.6.2023 v 07:22 honzabiker |
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 25 | 12.5.2023 v 19:01 honzabiker |
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 12 | 15.10.2022 v 12:09 honzabiker |
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 | syrrius | 31 | 21.9.2022 v 12:44 uš |
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) | ramesse | 2 | 4.5.2022 v 06:56 honzabiker |