Téma: Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
 
30.3.2010 v 10:06
Tak chlapi..(a samozřejmě také ženy..zde na fóru často označované jako,,chlapy" ) potřeboval bych od vás poradit:
I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?

Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.

Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.

Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.

Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky

Anketa: Spojku:
Zmáčknout
6%
7
Nechat tak
94%
111

1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

31.3.2010 v 15:33 | Nahoru | #1
špilas> Ahoj, po dlouhé době vlákno které se dá číst Většina rad tady vyřčených je vyzkoušených a užitečných. Ta nejdůležitější je, že na učení je nejlepší okruh s instruktorem. Je to nejlepší způsob, jak neobjevovat objevené, naučit se správné návyky a když už upadneš, máš jistotu, že tě nepřejede náklaďák v protisměru. Při rozboru jakéhokoliv pádu zjistíš, že tomu vždy předchází vršení chyb. Vysoká rychlost, špatný nájezd, malý náklon, nevhodné použití brzd, ztuhnutí a pád. K tomu se na silnicích většinou přidá špatný stav vozovky, svinstvo v zatáčce, překvapení jak ta zatáčka utahuje, protijedoucí auto v protisměru ... a navíc stav motky, gum, brzd, zašpiněné plexi na helmě ap.
Každý máme souhrn svých zkušenosti, praxe a hlavně rozum, abychom jezdili, pokud možno bezpečně
Pár mých zamyšlení je TADY

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

31.3.2010 v 16:06 | Nahoru | #2

skyair>špilas> Ahoj, po dlouhé době vlákno které se dá číst Většina rad tady vyřčených je vyzkoušených a užitečných. Ta nejdůležitější je, že na učení je nejlepší okruh s instruktorem. Je to nejlepší způsob, jak neobjevovat objevené, naučit se správné návyky a když už upadneš, máš jistotu, že tě nepřejede náklaďák v protisměru. Při rozboru jakéhokoliv pádu zjistíš, že tomu vždy předchází vršení chyb. Vysoká rychlost, špatný nájezd, malý náklon, nevhodné použití brzd, ztuhnutí a pád. K tomu se na silnicích většinou přidá špatný stav vozovky, svinstvo v zatáčce, překvapení jak ta zatáčka utahuje, protijedoucí auto v protisměru ... a navíc stav motky, gum, brzd, zašpiněné plexi na helmě ap.
Každý máme souhrn svých zkušenosti, praxe a hlavně rozum, abychom jezdili, pokud možno bezpečně
Pár mých zamyšlení je TADY



Jojo.těch proměnných na cestě je pokaždé příliš mnoho,každá situace ja navíc specifická
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist