I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Každý máme souhrn svých zkušenosti, praxe a hlavně rozum, abychom jezdili, pokud možno bezpečně
Pár mých zamyšlení je TADY
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
skyair>špilas> Ahoj, po dlouhé době vlákno které se dá číst Většina rad tady vyřčených je vyzkoušených a užitečných. Ta nejdůležitější je, že na učení je nejlepší okruh s instruktorem. Je to nejlepší způsob, jak neobjevovat objevené, naučit se správné návyky a když už upadneš, máš jistotu, že tě nepřejede náklaďák v protisměru. Při rozboru jakéhokoliv pádu zjistíš, že tomu vždy předchází vršení chyb. Vysoká rychlost, špatný nájezd, malý náklon, nevhodné použití brzd, ztuhnutí a pád. K tomu se na silnicích většinou přidá špatný stav vozovky, svinstvo v zatáčce, překvapení jak ta zatáčka utahuje, protijedoucí auto v protisměru ... a navíc stav motky, gum, brzd, zašpiněné plexi na helmě ap.
Každý máme souhrn svých zkušenosti, praxe a hlavně rozum, abychom jezdili, pokud možno bezpečně
Pár mých zamyšlení je TADY
Jojo.těch proměnných na cestě je pokaždé příliš mnoho,každá situace ja navíc specifická