<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg
Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.
Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?
<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím
<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?
Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
Hadice nemají na brzdný účinek žádný vliv, ale samozřejmě je taky přikoupím. Ta stávající mě přijde v pohodě, na SVčku jsem měl pancéře a ty páčky jsou teď tvrdý stejně.
Spasovat se to bude muset nějakou redukcí, ale zas taková věda to nebude - duralová deska + distanční podložky a není co řešit *yes*
S tou pumpu jsem si to myslel - jestliže má ta SVčková větší pístek tak by bylo logický že je sice tvrdší ale zas míň účinnější - to je pravda, holt se pokusím pořádně odvzdušnit tu původní a nebo sehnat nějakou našláplou na jeden třmen.
Ale bojím se že ta endurová Nissin je prostě shit od výroby, na spoustě endur ty páčky prostě jsou měkký a nic s tím člověk neudělá :(( Vím že hadicí to určitě není, ten rozdíl v tvrdosti pumpy SV a DR je fakt řádovej, tam se druhej třmen neschová...
Jiný enduro určitě nechci, DR-Z jsem vybíral dlouho a celkově mě vyhovuje nejvíc.
A ta přestavba zas tak drsná nebude - kotouč 2000 a redukce dejme tomu 500, pancéřka 1000, destičky 700. A to je základ ze kterýho můžu nebo nemusím jít dál. I tak si od toho slibuju rapidní zlepšení..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
no tak jo.
tu pumpu můžeš zkusit z jednokotoučovýho monstera - ať tam máš ten nápis brembo alespoň někde
na brzdnej účinek bude mít největší vliv složení směsi desek , na gumovou páčku stará gumová hadice (nemusí tam bejt ani ta bublina , je to fakt rozdíl)
ten obrázek vypadá pěkně , jestli se ti povede to stejný , to by mohlo bejt zajímavý
u té redukce na jinej třmen bude rozhodující aby se ti nekroutila takže řádnej macek , já to spočítat neumím, já jsem jen elektrikář. ale co vím tak když člověk cpe lepšejší brzdový třmeny na monstera , nebo ssko , tak ducati má taky jakejsi hliníkovej bazmek jako redukci, a ten je řádnej macek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
jinak myslim ze prncipielne na te pumpe nemuze nic pruzit... spis bych rekl ze ta na jeden trmen ma malej prumer a dela velkej tlak takze nafukuje hadici nebo neco jinyho v soustave.... tezko muze zustat zavzdusnena pumpa......badej no... ale jestli das vetsi trmen tak stejne budes potrebovat vetsi pumpu, kamos mel na motardu na 4pistovym tmenu braking pumpu z haybusy - na 2sestipisty a brzdilo to fakt brutalne.... takze je mozny dat i vetsi pumpu a race desky.... proste kombinaci je spousta.....
ten mezikus bych nevidel jako extra problem.... prodava se na motardy... dokonce i nejaky homologovany redukce se najdou... ale da se i vyrobit.... kdybys nesehnal tak dej vedet na ICQ/mail, neco bysme vymysleli...