<strong>Pumpa</strong>
Měnil jsem teďka brzdovou kapalinu a nedařilo se mě originál pumpu odvzdušnit natolik aby byla úplně tvrdá, pořád měla tak 3 cm gumovou vůli ať jsem dělal co jsem dělal.
To samé bylo na minulém XRku, tam to bylo ještě horší a i po čachrování s vakuovou odsávací mrdkou jsem tu páčku byl schopnej přimáčknout až k řidítku.
Tak jsem tam zkusil namontovat pumpu Nissin z Svčka a ejhle, za 5 minut byla páka tvrdá jak šutr!
imholol.unas.cz/z011.jpg
Jak to?? U XRa jsem si myslel že ta pumpa je prostě stará , ale na DR-Z ta původní pumpa byla poměrně nová takže nějaký opotřebení nepřipadalo v úvahu.
Může to být třeba proto že ty origo pumpy mají menší pístek a tak jsou víc citlivé na zavzdušnění? Protože ta SVčková pumpa byla zamýšlená pro použití na dva třmeny - nemůže to být tím? V tom případě by sice ta SVčková byla tvrdší ale míň by brzdila, je to tak? Nebo je to všechno podobné a ta SV je prostě kvalitnější? (obě jsou teda Nissin) Já osobně jsem si rozdílu moc nevšiml ale nevylučuju že ta originál brzdila víc při menším tlaku - na druhou stranu tu páčku měla kratší a byla gumová.
Máte nějakej tip na našláplou brzdovou pumpu vhodnou na jednokotouč?
<strong>Kotouč</strong>
Zatím tam mám origo malej neplovoucí endurovej 20cm kotouček a říkám si že bych tam prsknul o něco větší (30+ cm) - ale jakej? Myslím hlavně plovoucí vs. pevnej. Pevnej bych si nechal vyříznout a vyšel by nejlevněji a nemusel bych řešit jestli ho tam napasuju - ale - bude to bezpečný? Bude to dobře brzdit? Protože všude jsem viděl velký kotouče zásadně plovoucí - to je proč? Líp to brzdí? Co se týče ochrany proti zablokování tak to by mohl pobrat plovoucí třmen, ne? A origo je taky pevnej, ale malej.
Popřípadě kdo by věděl jaký kotouče pasujou na náboj DR-Z 400 tak sem s tím
<strong>Třmen</strong>
origo je plovoucí dvoupístek a celkem mě přijde v pohodě - přinese jeho výměna za jinej výrazné zlepšení? (jinej myslím lidsky drahej, chápu že šestidestičkovej šestipístek z motoGP bude brzdit líp...)
Dost dobře na mě zapůsobily brzdy z Ducati, to jsou Bremba?
Jinač pancéřovka a lepivý desky se rozumí samo sebou, to bude :)
1 reakcí na tento příspěvek Tuning brzdy - pumpa, třmeny, kotouče atd
jak za tebou někdo pojede tak nebude stačit sbírat :D
a jak to funguje?
V tom origo úchytu byly totiž nějaký díry asi na odlehčení nebo kdovíproč a tak jsem tam prsknul šrouby ať to je tužší.
V příští verzi bych je chtěl udělat zašroubovaný přímo do kusu toho duralu, nějak mě ta možnost poprvé nenapadla :)
Lada.s> bohužel tam ještě nemám ty nové destičky a pancéřovku, ale jen 18 let starou gumovou hadici a rýhovaný desky od starýho kotouče takže to absolutně nesedí a páčky je furt gumová takže nemůžu říct.
Ujel jsem s tím cca 20km za častýho brždění aby si to trochu sedlo a zatím to je tak o 10% účinnější jak předtím, ale s novejma deskama a hadicou očekávám masakr *yes*