Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:44 | Nahoru | #1

FiZzeR>učitele v autoškole ber s rezervou... většinou jsou to lidi kteří technicky zaspali v době simsonů a třistapadin...

pokud meziplyn umíš, rozhodně tím nic nezkazíš. pokud ho neumíš, tak se ho nauč a není to kvůli motoru, ale kvůli převodovce, která u motorek není sychronizovaná - "meziplyn" má sloužit k tomu, aby se co nejvíc přiblížily otáčky obou kol než do sebe zaskočej. obecně platí že v čím vyšších otáčkách podřazuješ, tím víc je ten meziplyn potřeba, protože tím vyšší jsou rozdíly v otáčkách těch kol.

pokud podřazuješ až když se otáčky motoru blíží volnoběhu, tak to řešit nemusíš...



u motorkovejch prevodovek si moc "meziplynem" nepomuzes, ono to taky neni meziplyn jakej se k tomu co popisujes pouziva u nesynchronizovanejch prevodovek nakladaku treba.. tam das pri prerazeni neutral, pustis spojku, vrknes plynem a preradis...

tady je to spis jen zvyseni otacek motoru na ty jaky tam budou pri podrazeni.. aby se po prerazeni motor prilis neroztacel a necuklo to...

vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:53 | Nahoru | #2
assassin>

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:54 | Nahoru | #3
assassin> jo, meziplyn neni až tak moc meziplyn, to vim, ale pro účely této diskuze to není směrodatné

a že si nepomůžeš... no já nevim, já bych bez meziplynu asi vyčesal zuby v převodovce... u stříkačky padají otáčky hrozně rychle. já měl tu kliku, že s meziplynem umím podřazovat odjakživa tak mi to ani moc problémy nedělalo, ale občas se stane že dám příliš malej, a to jsou rány jak hovado, chudák převodovka prostě s vrknutím je to plynulejší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 11:59 | Nahoru | #4

assassin>u motorkovejch prevodovek si moc "meziplynem" nepomuzes, ono to taky neni meziplyn jakej se k tomu co popisujes pouziva u nesynchronizovanejch prevodovek nakladaku treba.. tam das pri prerazeni neutral, pustis spojku, vrknes plynem a preradis...

tady je to spis jen zvyseni otacek motoru na ty jaky tam budou pri podrazeni.. aby se po prerazeni motor prilis neroztacel a necuklo to...

vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...



Mě zase dokážou pabavit ti, kteří si myslí, že volnoběh je při stání zbytečný a konstantně tam drží 4 tis otáček, hned po tom, co když přijíždějí ke křižovatce dají 100 meziplynů jak píšeš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:17 | Nahoru | #5

assassin>vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...



no... von ten volnoběh.. občas zlobí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 17:48 | Nahoru | #6

assassin>u motorkovejch prevodovek si moc "meziplynem" nepomuzes, ono to taky neni meziplyn jakej se k tomu co popisujes pouziva u nesynchronizovanejch prevodovek nakladaku treba.. tam das pri prerazeni neutral, pustis spojku, vrknes plynem a preradis...

tady je to spis jen zvyseni otacek motoru na ty jaky tam budou pri podrazeni.. aby se po prerazeni motor prilis neroztacel a necuklo to...

vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...


pravda, meziplyn se dával, aby jsi šetřil převodovku, což znamená dávat meziplyn na neutrálu. Kde jej chceš vzít na motce !?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist