Uzavřeno 02.10.2010 v 19:12 uživatelem Muzzy
1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?
1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?
Teď jednoho prodávám.Chci silnější stroj.
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?
1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?
Loni tydeni dovolena - Rakousko, Italie, Alpy, passa.... parada, to sedlo neni zadna hruza. My jsme teda nemame topcase, misto toho vozime valcovej lodni vak se spacakama a tak, takze jsem se po nem mohla jeste navic valet a menit tak polohu sedaci casti tela ... coz taky pomohlo... v zaveru jsme dali 700 km z italie na jeden zatah a taky jsem to prezila bez ujmy :) Na pohodli si stezovat nemuzu
Jenom je Tenerecko docela vysoky. Ja za riditkama dosahnu tak akorat spickama na zem (mam 174 cm)... ale uz jsem ho taky par kilaku ridila, jen priteli se v zadu zrovna moc nelibilo
Byt tebou, tak vezmu pritulku a vyzkousim si na obou motorkach aspon posaz, jak vam bude sedet pohodli nebo to rovnou projet a uvidis
Holmis> My taky jezdime tak kolem 5,5 ... vetsinou ve dvou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super Tenere nebo Africu?
1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?
Zadni sedlo u XTZ je moc skloneny dopredu, spolujezdec sjizdi na ridice, musi se porad posunovat zpatky. My mame udelanej takovej polstarek privazanej za bocni madla. Vepredu je vyssi, takze pritelkyne tolik nesjizdi. Ale stejne je tam malo mista.
Afrika umi jit se spotrebou pod pet litru (novejsi rocniky, nebo vymenit karbece). U XTZ je minimum 5,5, niz to nejde. Me brala 5,5 po prebrouseni ventilu, serizeni karbu a s novym vzduchacem. Po cca 6000km uz jsem zas na sesti.
XTZ ma poddimenzovanej sekundarni prevod. Retez 520 je tak na petistovku. Kupodivu drzi, ale par lidi uz ho pretrhlo. Nicmene co jsem slysel, tak si o to koledovali :)
Afrika ma dve svicky na valec a daj se lehce vymenit, tenera jen jednu a musis sundavat plasty a chladic. Kdyz jsou horsi gufera na ventilech a bere olej, tak svicky odchazej.
XTZ je hezci :)
Na dovolenkovy jezdeni po Evrope asi XTZ, na vetsi expedici bych volil Afriku.
1. a důležitý je cena/kilometráž ojetin
2. výkon a ochota se vytáčet, afrika prostě nějak moc nejede
3. u afriky jsem se pořád kopal kolenama o nádrž, sedlo mi přišlo horší než u XTZ
4. XRV má nižší světlou výšku
5. XTZ je hezčí (ale to je subjektivní)
Ostatní věci jsou pravda - na XTZ odcházely regulátory napětí (starší verze měly pod levým podsedlovým plastem, odstranila to výměna regulátoru za jiný typ a přemístění pod sedlo), ale dneska těžko najdeš kousek, kde by pracoval původní regulátor. U XRV zase kolabující palivové čerpadlo, ale asi stejný případ, navíc ani jedno není drahý nebo nepřekonatelný problém. Že XTZ žere jak zjednaná je pravda jen částečně - ranější typy 3LD měly velkou žízeň, která ovšem zmizela s posazením jehel v karburátorech co nejníž. Logicky tím ubylo na výkonu v nejvyšších otáčkách, ale kdo jí točí do maximálních otáček, nemůže mluvit o rozumný spotřebě u žádný motorky. Stejně záleží na tom, co se ti bude líbit víc, ale já bych znovu sáhnul po XTZ. Byl jsem s tou motorkou spokojenej. Abych se ještě vyjádřil k brzdám - na africe to bylo skutečně o něco lepší. Klidně mrkni ke mě do profilu, něco málo se tam o ní můžeš dozvědět.
1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?
Mne to naposledy bralo ted v Alpach se 3 kufry ve dvou a jeste jsem mel na kufrech privazany veci - batoh, spacaky... pri 130-140km/h rychlosti po dalnici 5,9. Na kochacku se dokazu vejit klidne do 5l/100km po okrskach. Regler je umisten na miste, kde se hur chladi, takze staci ho dat jinam a hotovo.
Edit: Se Superténérkou jsem byl minimálně kolem 5 litrů, nejvýš kolem 9 litrů (ještě před snížením jehel), ale běžně kolem těch 6,5 - 7 litrů. S Caponordem jsem byl minimum 4,9 a maximum kolem těch 9 litrů, průměrně těch 7. Teď si pískam - za stejný prachy najezdim o dost víc kilometrů ...
Naposledy editováno 29.08.2010 10:13:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super Tenere nebo Africu?
Jenik789>Sedacka se da v pohode resit, staci nekdo kdo umi upravit sedlo, treba DDTuning , KTM LC8 Adventure ma taky blby sedlo a resit se to da ... teda kdyz uz to nekdo chce resit.
Mne to naposledy bralo ted v Alpach se 3 kufry ve dvou a jeste jsem mel na kufrech privazany veci - batoh, spacaky... pri 130-140km/h rychlosti po dalnici 5,9. Na kochacku se dokazu vejit klidne do 5l/100km po okrskach. Regler je umisten na miste, kde se hur chladi, takze staci ho dat jinam a hotovo.
jenze zy jezdis na TDM 900 .... s novou koncepcí motoru.
XTZ 750 je uz za horizontem...
1 reakcí na tento příspěvek Super Tenere nebo Africu?
Tenere je taky gute !
Nové motky jako je např. transalp je samej plast a poutoviny. Je to všude prostě se šetří a buhužel i na mašinách.
je to na tobě!
furt>afrika je legenda a do dnes budí respekt . už se těším až honda znovu vzkřísí tento stroj(snad )
Toho bych se spíš obával. Většina podobných vskříšení byla spíše k horšímu. Z endur dělaj obvykle silniční cesťáky s čímdál horšími teréními vlastnostmi.
Ostatně předchůdce Afriky, XLV750 (asi 83 až 85), měl kardan, hydroštely a žádnou polokapotáž. K něčemu takovému se dnes koncepcí blíží snad jen HP2.
Naposledy editováno 31.08.2010 18:27:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |