paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výhody elektromotorek
21.10.2010 v 10:00
 
Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.

Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...

Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?

Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?

A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
 
Anketa: Jak vidíte budoucnost elektropohonu?
Elektromotorka mi nikdy nesmí do domu
44%
50
Zvažuji provoz klasické motorky i elektromoto
32%
36
Až to půjde, přejdu na pohon elektromotorem
25%
28

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

26.12.2016 v 18:48 | Nahoru | #1
Charlie: tak ze by to byla revoluce z hlediska nakladu snad nikdo s alespon zakladnim technickym vzdelanim/myslenim nepredpokladal, ale na sport to bude jina liga, uz dneska treba Alta udrzi krok s kroskou .... Jen je to draha hracka no...

(reakce na) Výhody elektromotorek

27.12.2016 v 06:18 | Nahoru | #2

assassin píše: Charlie: tak ze by to byla revoluce z hlediska nakladu snad nikdo s alespon zakladnim technickym vzdelanim/myslenim nepredpokladal, ale na sport to bude jina liga, uz dneska treba Alta udrzi krok s kroskou .... Jen je to draha hracka no...


Jenže mě docela děsí, že to zas soudruzi (tentokrát ne z Moskvy, ale z Brusele) prostě direktivně prosadí a pak si budou všichni drbat hlavu, že rozesrali fungující systém a za megapeníze z veřejných rozpočtů budou narychlo tvořit systém zcela jiný. Dyť už byly výkřiky, že by se v roce 2030 měl zakázat prodej OA se spalovacím motorem - naposled tuším nějakej Německej politik, předtím nějakej Bruselskej.
Úředník od stolu něco plácne a ani nemá podklady, jestli vůbec a za kolik lze změnit celou energo-koncepci pro automobilovou (osobní?) dopravu? Zdroje energie (asi hlavně přes noc, kdy bude běžný člověk nabíjet), přenosová soustava VN i NN, časový průběh zátěže, dostupnost nabíjecích míst (nedovedu si představit na našem klasickým panelákovým sídlišti) a asi milion dalších věcí. To vše od stavu NULA (těch pár veřejných nabíjecích stanic je leda tak technologickej demonstrátor) přes koncepci až po vybudování komplexního systému za pouhých 14 let?
Já nemám principielně nic proti elektromobilitě. Jen mě prostě děsí to deja-vu jak soudruzi za starýho režimu přijali pětiletku a měli jsme vyrábět víc počítačů než Thajwan - a pak člověk čekal přes noc frontu i na barevnou televizi. A teď by se jednalo o zcela zásadní systémovou změnu - a místo techniků a ekonomů to "naplánuje" nějakej eko-magor, co "ví" akorát to, že jaderná elektrárna je zbytečnost, když každej má dost elektřiny doma v zásuvce. Je fakt šílený, jak zase pošahaná ideologie má snahu válcovat ekonomickou a technologickou realitu, já už to jednou zažil a je to tu zas.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... Blejzr 22 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer


TOPlist