Téma: Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
 
25.10.2010 v 21:45
Zdravím motorkáře.

V jednom nejmenovaném motočasopise (MH), se v rozhovoru s Leošem Tržilem (ředitel služby dopravní policie ČR) řešila otázka, jak pomoci zviditelnit motorky na silnici. Zdá se, že konečně někoho od policie zajímá náš názor a možná se podaří dobrý nápad uplatnit, čímž zvýšíme svoji bezpečnost v džungli jménem silniční provoz.
Přemýšlejte, vymýšlejte. Výsledek našeho snažení zašlu klukům do redakce a oni jej předají dál na správné místo.

(pro upřesnění: Nemělo by jít o nějaká další nařízení a buzeraci motorkářů....jde čistě o dobrovolně uplatnitelné prvky pasivní ochrany!!!)
Ps: Řešila se například jiná barva světla do předního reflektoru, vesty......

Na konci uděláme anketu z nejlepších nápadů....

Díky za vaši snahu.

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

27.10.2010 v 09:30 | Nahoru | #1
Na prvnim miste by mela byt analyza dopravnich nehod s ucasti motocyklu, a te se venovat, resp. majoritnim podilum tech kterych problemu. Nejcastejsi pravdepodobne bude nedani prednosti v jizde. Dale pak analyzu nehodovosti podle veku a typu stroje. Toto podrobneji anlyzovat a najit se opatreni vedouci ke snizeni techto cisel.

Myslím si, že by pomohly, věci jako jsou např.:

v současnoti

1) Osvěta, nabádání k toleranci - jak ze strany řidičů automobilu, tak ze strany řidičů motocyklu a to hlavně začínajících bez patřičných zkušeností - ( např. již běžící spoty v TV, jen je jinak koncipovat - viděl jsem se Standou Berkovcem a Luckou Výbornou na ČT2, ale úplně tak výborné to nebylo... )

2) Změna v legislativě -

za a) znemožnění řídit od 18ti let v podstatě jakýkoliv motocykl ( v TP 25 kW - víme všichni o co jde... ). Napravou by bylo do zákona vpravit další omezující podmínku a tou by byl např. objem do 500ccm

za b) nemožnost udělání si ŘP na třídy A do 25kW a A neomezené bez předchozí praxe. Takže pěkně postupně začínat od malých motocyklů k velkým.

3) Být viděn - doporučení, resp. nařízení ( ikdyž je to asi buzerace ale doporučení moc nefungují ) mít povinne nasazenou reflexní vestu. Poprípade na motocykly montovat bocni osvetlení, zabranilo by se tim jiste do jiste miry nehodam na krizovatce ( zvlaste pak na rozlehlych krizovatkach, kde jeden svitici bod motocyklu vepredu je malo ).

v blizkem časovém horizontu

1) montování asistenčních systému do motocyklu - např. ABS, kontrola trakce, atd ( je to taky tak trochu buzerace, ne kazdy to chce a motorky by byly podstatne drazsi ), montování bezpečnostních systémů - např. AirBagy na motocyklu, airbagy v kombinéze, apod.

2) montování asistencnich systému do vsech vozidel - napr. senzory detekujici predjizdejici vozidlo - ridic dostane informaci o tom, ze ho predjizdi vozidlo, zamezi se tim nehode, ktera by mohla byt zpusobena "mrtvym uhlem" v zrcatku. A ze motocykl se tam ztrati lehce.

ve vzdalenejsim casovem horizontu

komunikace mezi vozidly " car x car " - ridic automobilu by dostal informaci a varovani o jiném/ých vozidlech ( varovani hlasove a na displeji by videl nazorně situační schéma ) pokud by se v blizkosti nachazelo/a vozidlo/a s kterymi by byla pravdepodobna kolize. To by hodne zamezilo nehodam " nedani prednosti v jizde", ktere jsou pro auto-motocykl veskrze s tragickymi nasledky. Problem je osazeni kazdeho vozidla timto zarizenim s GPS prijimacem, a hlavne protlaceni pres legislativu na alespon evropske urovni. Kazde homologovane auto pro provoz v EU by toto zarizeni muselo mit.

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

27.10.2010 v 10:57 | Nahoru | #2
sooky> Víš kam můžeš s takovou buzerací? Vestu na sebe nevezmu a kontrola trakce mě na motorku nesmí, já chci tu motorku řídit a ne aby se řídila sama.
Spoty v TV neřeší už vůbec nic, ty lidi kterých se týkaj se jim tak akorát vysmějou.
No a ten poslední systém je úplně zbytečnej, pokud se řidič věnuje řízení tak takový pičoviny nepotřebuje a neustálý sledování polohy mýho vozidla se mě ani trochu nelíbí.

Naposledy editováno 27.10.2010 14:23:01

(reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.

27.10.2010 v 11:48 | Nahoru | #3

sooky>

za a) znemožnění řídit od 18ti let v podstatě jakýkoliv motocykl ( v TP 25 kW - víme všichni o co jde... ). Napravou by bylo do zákona vpravit další omezující podmínku a tou by byl např. objem do 500ccm



podle mě by se to tímhle akorát zhoršilo, páč podle mě by pak každý jezdil na stejných motorkách (er5, cb500, gs, nějaké 125 a jawa 350, možná novější 250) a hoooooodně lidí by jezdilo bez řidičáku, aby mohlo na 600ccm atp.), takže to podle mě není nejlepší řešení...někomu se třeba líbí jen sporty a do 500ccm jich moc pěkných není.
Výhody by byly asi ty, že ti bez řp by za chvíli asi dojezdili (záleží, jestli se nechají chytit ) a zbyli by ti slušní, ale tomu nevěří snad nikdo Jinak zbytek je v pohodě...Já osobně bych i tu vestu asi přežil

Naposledy editováno 27.10.2010 11:50:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist