PROFIL MOTORKY

TMEC Betka (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ondros
Vloženo 31.10.2015
Aktualizováno 1.11.2015
Zobrazeno 4 697x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Po éře velkých motorek a dlouhé pauze jsem letos na jaře objevil zaskládaný stroj v garáži.. a jelikož nejsou žádné peníze na pořízení silnějšího stroje rozhodl jsem se, že aspoň Betku tedy opráším a budu používat do práce..

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - Zprovoznit, udělat stk a nezajety stroj s asi 200km na tachometru jsem začal pomalu trápit :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro popojíždění do práce, na ryby, do lesa a když vám přeskočí, tak i na tahání všude možně po republice i za hranice všedních dní.. :-)

Doplňky na motorce - První úprava byla zkrácení brzdové páky na zadní brzdu, hodně to pomohlo a už při brždění nadoraz netahám nohu po asfaltu
Dále bylo potřeba pootočit nakopávačku směrem dozadu aby se mi tam vešla normálně noha a nemusel jezdit "na lachtana"
Přikoupen nový kufr Shad místo textilní tašky.









No a kvůli mým výletům přes 300km jsem byl hodně limitován malou nádrží, vždyť komu by se chtělo za výlet 4-5x tankovat, že? Takže jsem sháněl a sháněl, už jsem i koupil z jiné Betky, že ji budu řezat a nadstavovat a nakonec se podařilo sehnat stařičkou ze šroťáku z nějakýho Pucha A co bylo perfektní, že nasazovanou seshora, takže spousta problémů vyřešena




Teď už ji jen upravit ať vypadá trošku k světu
Takže ošmirglovat..





A dát kamarádovi na ponor a několik vrstev laku..






Teď už jen vyrobit přes zimu překrytí elektra místo plastových krytů co navazovaly na původní nádrž a nějak vyřešit to sedlo, ať tak netrpím

Recenze

V roce 2006 táta dostal Betku k narozeninám a já se ujal možnosti ji zajíždět cestou do práce.. bylo to neskutečné trápení, vůbec to nejelo, rám se všelijak kroutil a o čínském zpracovaní raději pomlčím.. až se jednou stalo, že jsem cestou do práce z blbosti zařadil z kopce neutrál a nechal Betku pořádně rozjet.. jenže čínský skřítek v motoru mi chtěl dát ponaučení a tak mi tam sám zařadil první stupeň.. no šel jsem na hubu, šroub u nakopávačky do kotníku a Betka lehla, takže zkušenost k nezaplacení Proto ten tmavší odstín předního blatníku, světlá už nebyla
Takže Betka šla uschovat..

No a teď na jaře jsem ji objevil Jako nová, zaprášená, lehce porezlá, ale jinak sednout a jezdit Samozřejmě 6V baterka mrtvá, naštěstí není potřeba, tak to neřeším. Dál jsem řešil drobnosti jako nová duše v zadní pneu, žárovečky, elektro-vrabčí hnízda, seřízení karbecu(kouzla vážně neumim ), a hlavně zaříznout šroub u nakopávačky..





Dlouho mi to do práce a zpět nevydrželo a už jsem plánoval první výlet, nic menšího než Červenohorské sedlo mě nenapadlo




Delší výlety se pohybují okolo 350 kilometrů, maximum mám asi 370 kilometrů za den, ale to už má prdel poznává středověk Něco s tím sedlem musím přes zimu vymyslet..
Nejlepší na celém stroji je samozřejmě motor, síly moc nemá(2,6kW, k smíchu, ja vím), ale kde není výkon, tam to musím dohánět odvahou a musím uznat, že 80 km/h dokáže na rovince držet, maximum je na spodní oblouček písmena B





Není to 107 kW jak u bývalé FJR, ale je to statečná holka
Rám je jak ze žvýkačky, ale dá se na to zvyknout, náklony v zatáčkách limitují stupačky pogumované i ze spodu a teňoučké pneumatiky v které nemám důvěru Jakékoliv rozhození stroje v zatáčce znamená krizovou situaci, s tím je potřeba počítat..

Na co si asi nikdy nezvyknu jsou brzdy, předek mám seřízený jak to jen jde a zadek taky, ale prostě z rychlosti cca 60 km/h a víc je i s kombinací obou brzd stroj silně poddimenzovaný, takže co neubrzím musím řešit úhybným manévrem

Vibrace na Betce jsou silné, obzvláště ve vysokých otáčkách(takže furt) a tak se občas stane, že něco odpadne, povolí se nebo praskne, třeba nějaký ten nedůležitý svár :-) s tím je potřeba počítat a vozit s sebou dosti nářadí a stahovací pásky či popruh :-)

Tak dnes 1.11.2015 jsem uskutečnil letos svůj poslední výlet a to přes Slovensko do Rakouska k Neziderskému jezeru a zpět :-) Celkově 510 km a 11 hodin jízdy, masakr Cestou tam byl protivítr, takže rychlost 50-60 km/h a někdy i na trojku, cestou zpět to bylo lepší, jen už byla tma a šílená kosa..
Musím pochválit rakouské řidiče, jsou tolerantní k malému mopedu, kdežto na české straně jsem prostě pomalý slimák, který při rychlosti 70-80 km/h překáží a měl by se klidit do příkopu..



















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Haril
Haril napsal 24.09.21 v 09:04 10b.

Stoormzender
Stoormzender napsal 05.11.15 v 08:06 10b.

pajapaja
pajapaja napsal 03.11.15 v 17:04 8b.

ježdění s malejma objemama má neuvěřitelný kouzlo-kdo nezkusil,nepochopí-Ať Ti slouží

callowsick
callowsick napsal 03.11.15 v 07:54 10b.

fantomasbike
fantomasbike napsal 03.11.15 v 06:30 10b.

Odvaha se pouštět do takových dálek.Ale i já i když v garáži velká motorka rád sednu na Simáka a jedu ho projet.
Když jsem před lety pořídil babetu tak jsem za první rok najezdil skoro tisíc kilometrů.Tak ať dobře slouží

Více komentářů



TOPlist