PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Béďa33
Vloženo 30.4.2016
Aktualizováno 6.10.2017
Zobrazeno 4 977x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Skútr sice není motorka, ale je to celkem zábavné (v rámci možností) a užitečné přibližovadlo, i když jsem tomu zprvu nevěřil a sháněl jsem WRko. Poté jsem se projel na Forze od Hondy a říkám si, 18. rok života a větší papíry se blíží, nedám tomu šanci?

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Super přístup, ochota, všechno, doporučuji ;)

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 125X: Cena nového stroje/Kilometry bazarových strojů
Honda Forza 125: Cena nového stroje

První dojmy - Poprvé, co jsem na PCXku jel, bylo v Honda Moto Liberec, zároveň jsem si znovu projel Forzu pro porovnání. A protože jsem nějaký ten pátek předtím jezdil pouze na pionýru, byl jsem celkem nalomený vzít cokoliv, co pojede alespoň 2x tolik. Ve výsledku si PCXko koupil taťka a mě ho na dobu neurčitou propůjčil.

Motorku bych doporučil pro - Nevím, asi pro ženské, protože je opravdu lehoučký a ovladatelný jako kolo. Popř. pro ty, kteří mají papíry na auto a z nějakých důvodů nemohou, nebo nechtějí, dělat na motorku.

Doplňky na motorce - Vyšší plexi Honda, zadní nosič a kufr Honda.

Recenze

Začátkem července bylo rozhodnuto a už jsme ho vezli domů. K dnešnímu dni (30.04.16) mám najeto něco kolem 6-tis km a jsem přesvědčen, že to nebyla chyba.







Lehká , ovladatelná , servisně i spotřebou příznivá a oko neurážející hračka .







ALE mám také několik výtek, a to: Pod-sedlový prostor je pro helmu spíše teoretický, pro dvě už naprosto (Samozřejmě se bavíme o takovém tom blembáku se štítem). Kufru bych vytknul vypadávající zámek, stačí se na něj při odemykání křivě podívat a vytáhnete ho i s klíčkem. Zrcátka, jsou poměrně úzká, i když je pravda, že já nejsem ženská ani žádnej střízlík, ale pořádnej řízek! :D Dostáváme se k tomu, že skútr i s příslušenstvím stál v porovnání s motorkou, natož dospělým nadlitrem, pár tisíc a není problém si dokoupit věci, jako je rozšíření zrcátek, nebo jiný kufr. (K tomu kufru - dnešní už to pravděpodobně nedělají, prý to byl jenom dočasný neduh, který jsem zrovna chytl.) Poté mě ještě napadá, že když má skútr průměrnou spotřebu, tak by mohl mít i aktuální, ale chápu, že nějaké výhody musí pro podstatně dražší model - Forzu zůstat.







Za zmínku také stojí, že skútr nepouští do nějakých větších (nic extra, nejsem žádnej střelec) náklonů . Při svižnějším tempu, ze zatáčky do zatáčky, se nestačíte divit, že už nemůžete klopit, protože dřete o asfalt a jste rádi, že nejede nic proti a můžete zatáčku plynule vyjet (já mám problém převážně na pravé straně, asi proto, že je zatáčka více utáhlá?). Kazič náklonu = hlavní/centrální stojan







Originální gumy na suchu držej celkem dobře (porovnávám s originálníma na Derbině), brzdit předkem jde na krev a jen tak neustřelí. Zadek ten by se pořád klouzal, což je celkem zvláštní, protože variátor atd. je spíše v zadní části - i když celej skútr váží skoro stejně jak já :D Na mokru absolutní tragédie , přidáním při výjezdu ze zatáčky si můžu hrát na profíka, kterej jezdí supermoto. Použití brzd se na mokru pro jistotu vyhnout a raději brzdit pohledem, nebo nohama o zem. Teď budu obouvat Pirelli, tak jsem zvědav. ;)







Edit: 22.5.16
Pirelli Diablo Scooter jsou tam, a na nich nějakých 1000km. A jsou? Naprosto suprové! - na suchu je neodlepíte ani omylem a na mokru? Na mokru jsou taky fajn. Takže myslím si, že vzhledem k tomu, jaké dva gumové obdélníčky/čtvereřky nás spojují s asfaltem, se ta investice vyplatí. Jediné, co bych vytkl, je přilnavost na vodorovném značení, takovej řádnej náklon vedoucí napříč přechodem zavání průserem (v porovnání s originálníma IRCkama). Obrázek - před přijetím do servisu na přezouvačku.







Edit: 28.5.16
Dělal jsem pokus se spotřebou a jelikož momentálně tankuji z kanystrů a ne na pumpách, musím věřit údajům, které zobrazuje display. Nápad mi do hlavy skočil proto, protože spousta lidí kouká na spotřebu, když si takovéto přibližovadlo pořizuje a často spotřeba hraje podstatnou roli při výběru (vidím okolo sebe).

Okamžitá spotřeba:
Při jízdě z kopce , bez plynu, s tím, že zadní kolo motor drží (přirovnal bych to k jízdě se zařazeným kvaltem) to dělá 0,3l/100km
Při jízdě do kopce, plyn na doraz, prostě plnej kotel to dělá 4,3l/100km

Dlouhodobá spotřeba:
Při takové té klidné jízdě, nikam se neženu, stojánkem si škrtnu v každé 10. zatáčce je spotřeba nějakých 2,3l/100km
Když budu jezdit jako prase a v každé zatáčce brousit stojan, tak se nedostanu přes 3l/100km







Edit: 23.7.16
Tak jsem oficiálně přesedlal na Yamahu a PCX přenechávám ostatním členům rodiny - i když ho někdy určitě ještě projedu. Zažili jsme spolu necelých 9 000 kilometrů převážně po českých silnicích.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Béďa33
Béďa33 napsal 06.10.17 v 13:41

Ono se to srovnalo, teď se taky rozjíždí krásně plynule

letec11
letec11 napsal 21.09.17 v 15:38 7b.

mám starší typ pcx a rozhodně jsem ji nešetril při záběhu a taky mi nekopal motor při rozjetí .krásně se rozjíždí jako dnes při 14ti tisících.Asi sis udělal zařezy na válečkách

KarelZBR
KarelZBR napsal 24.07.16 v 11:56 10b.

Hezkej skůtr na začátek Když budeš mít čas, koukni prosím na mojí. http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=106299

Stanko1976
Stanko1976 napsal 17.05.16 v 16:09 10b.

Márty-n
Márty-n napsal 05.05.16 v 19:28 10b.

najs

Více komentářů



TOPlist