Skútr sice není motorka, ale je to celkem zábavné (v rámci možností) a užitečné přibližovadlo, i když jsem tomu zprvu nevěřil a sháněl jsem WRko. Poté jsem se projel na Forze od Hondy a říkám si, 18. rok života a větší papíry se blíží, nedám tomu šanci?
Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Super přístup, ochota, všechno, doporučuji ;)
Výška jezdce: 187 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 125X: Cena nového stroje/Kilometry bazarových strojů
Honda Forza 125: Cena nového stroje
První dojmy - Poprvé, co jsem na PCXku jel, bylo v Honda Moto Liberec, zároveň jsem si znovu projel Forzu pro porovnání. A protože jsem nějaký ten pátek předtím jezdil pouze na pionýru, byl jsem celkem nalomený vzít cokoliv, co pojede alespoň 2x tolik. Ve výsledku si PCXko koupil taťka a mě ho na dobu neurčitou propůjčil.
Motorku bych doporučil pro - Nevím, asi pro ženské, protože je opravdu lehoučký a ovladatelný jako kolo. Popř. pro ty, kteří mají papíry na auto a z nějakých důvodů nemohou, nebo nechtějí, dělat na motorku.
Doplňky na motorce - Vyšší plexi Honda, zadní nosič a kufr Honda.
Recenze
Začátkem července bylo rozhodnuto a už jsme ho vezli domů. K dnešnímu dni (30.04.16) mám najeto něco kolem 6-tis km a jsem přesvědčen, že to nebyla chyba.
Lehká , ovladatelná , servisně i spotřebou příznivá a oko neurážející hračka .
ALE mám také několik výtek, a to: Pod-sedlový prostor je pro helmu spíše teoretický, pro dvě už naprosto (Samozřejmě se bavíme o takovém tom blembáku se štítem). Kufru bych vytknul vypadávající zámek, stačí se na něj při odemykání křivě podívat a vytáhnete ho i s klíčkem. Zrcátka, jsou poměrně úzká, i když je pravda, že já nejsem ženská ani žádnej střízlík, ale pořádnej řízek! :D Dostáváme se k tomu, že skútr i s příslušenstvím stál v porovnání s motorkou, natož dospělým nadlitrem, pár tisíc a není problém si dokoupit věci, jako je rozšíření zrcátek, nebo jiný kufr. (K tomu kufru - dnešní už to pravděpodobně nedělají, prý to byl jenom dočasný neduh, který jsem zrovna chytl.) Poté mě ještě napadá, že když má skútr průměrnou spotřebu, tak by mohl mít i aktuální, ale chápu, že nějaké výhody musí pro podstatně dražší model - Forzu zůstat.
Za zmínku také stojí, že skútr nepouští do nějakých větších (nic extra, nejsem žádnej střelec) náklonů . Při svižnějším tempu, ze zatáčky do zatáčky, se nestačíte divit, že už nemůžete klopit, protože dřete o asfalt a jste rádi, že nejede nic proti a můžete zatáčku plynule vyjet (já mám problém převážně na pravé straně, asi proto, že je zatáčka více utáhlá?). Kazič náklonu = hlavní/centrální stojan
Originální gumy na suchu držej celkem dobře (porovnávám s originálníma na Derbině), brzdit předkem jde na krev a jen tak neustřelí. Zadek ten by se pořád klouzal, což je celkem zvláštní, protože variátor atd. je spíše v zadní části - i když celej skútr váží skoro stejně jak já :D Na mokru absolutní tragédie , přidáním při výjezdu ze zatáčky si můžu hrát na profíka, kterej jezdí supermoto. Použití brzd se na mokru pro jistotu vyhnout a raději brzdit pohledem, nebo nohama o zem. Teď budu obouvat Pirelli, tak jsem zvědav. ;)
Edit: 22.5.16
Pirelli Diablo Scooter jsou tam, a na nich nějakých 1000km. A jsou? Naprosto suprové! - na suchu je neodlepíte ani omylem a na mokru? Na mokru jsou taky fajn. Takže myslím si, že vzhledem k tomu, jaké dva gumové obdélníčky/čtvereřky nás spojují s asfaltem, se ta investice vyplatí. Jediné, co bych vytkl, je přilnavost na vodorovném značení, takovej řádnej náklon vedoucí napříč přechodem zavání průserem (v porovnání s originálníma IRCkama). Obrázek - před přijetím do servisu na přezouvačku.
Edit: 28.5.16
Dělal jsem pokus se spotřebou a jelikož momentálně tankuji z kanystrů a ne na pumpách, musím věřit údajům, které zobrazuje display. Nápad mi do hlavy skočil proto, protože spousta lidí kouká na spotřebu, když si takovéto přibližovadlo pořizuje a často spotřeba hraje podstatnou roli při výběru (vidím okolo sebe).
Okamžitá spotřeba:
Při jízdě z kopce , bez plynu, s tím, že zadní kolo motor drží (přirovnal bych to k jízdě se zařazeným kvaltem) to dělá 0,3l/100km
Při jízdě do kopce, plyn na doraz, prostě plnej kotel to dělá 4,3l/100km
Dlouhodobá spotřeba:
Při takové té klidné jízdě, nikam se neženu, stojánkem si škrtnu v každé 10. zatáčce je spotřeba nějakých 2,3l/100km
Když budu jezdit jako prase a v každé zatáčce brousit stojan, tak se nedostanu přes 3l/100km
Edit: 23.7.16
Tak jsem oficiálně přesedlal na Yamahu a PCX přenechávám ostatním členům rodiny - i když ho někdy určitě ještě projedu. Zažili jsme spolu necelých 9 000 kilometrů převážně po českých silnicích.
Ono se to srovnalo, teď se taky rozjíždí krásně plynule
mám starší typ pcx a rozhodně jsem ji nešetril při záběhu a taky mi nekopal motor při rozjetí .krásně se rozjíždí jako dnes při 14ti tisících.Asi sis udělal zařezy na válečkách
Hezkej skůtr na začátek Když budeš mít čas, koukni prosím na mojí. http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=106299
najs