PROFIL MOTORKY

BMW R nineT (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Don_Pedro
Vloženo 24.8.2016
Aktualizováno 18.10.2017
Zobrazeno 7 817x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Podle mého pokus o návrat k jádru toho, co byla dříve motorka...svoboda, elegance a továrna na zážitky. Myslím, že NineT má být návrat ke kořenům a podle mě zdařilý.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Stratos Auto (Praha 9-Prosek)

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Diavel: Diavela jsem nejen zvažoval, ale původně i koupi. Bohužel koupě byla hodně smolná a Diavel po velkých peripetiích putoval zpět k původnímu majiteli. Motorka mě sice nadchla, ale jak je to s tím opakovaným vstupováním do stejné řeky? :-)
BMW R 1200 RT: Vyhodnotil jsem, že na pohodlí a vychytávky zpříjemňující cestování ještě asi nejsem dosti vyzrálý

První dojmy - První dojmy byly takové, že jsem si motorku zamiloval hned jak jsem ji uviděl, pak jsem ji vyzkoušel a posléze pořídil. Padla mi do ruky okamžitě.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce syrový zážitek z ježdění, zároveň nechce jezdit na veteránovi, když nepotřebuje spoustu elektronických funkcí. Jo a taky pro toho, komu nevadí, že u pumpy při tankování nebude díky NineT nikdy sám.

Doplňky na motorce - dokoupeny originální vyhřívané hefty (za nekřesťanskou sumu je mi teplo), kryty hlav válců (originál plastové BMW) - přijdou mi nenápadné, jsou elegantní a k moto se hodí podle mě více než kovové, které se dávají třeba na GS, dále bezpečnostní víčko namísto origo krytu k dolévání oleje, zadní hliníková "kapka" místo zadní části sedla - tím pádem kdykoliv alternativní jednomístná verze, objímka na víčko nádrže pro GIVI tankvak (ta půjde dolů, protože hyzdí stroj)

Recenze

Motorku jsem vybral, protože se mi líbila od první chvíle, co jsem ji viděl na obrázku. Na živo je ještě hezčí - neomrzí mě dívat se na ni z kteréhokoliv úhlu. Motorka je velmi hezky dílensky zpracovaná s minimem přebytečných plastů, všechno je pěkně kov, hliník a dohromady je z toho podle mě hodně elegantní sériový bike.
Po svezení bylo jasné, že NineT chci. Motorka mi padla okamžitě do ruky, k tomu famózní zvuk z dvojité Akrapovič koncovky a nutkání vrkat meziplyny při každém podřazování...mě to prostě dostalo. Měřím 187 cm, takže na tom možná vypadám jako vosa na bonbónu, ale motorka mi skutečně sedí a poskytuje přesně to, co jsem zjistil, že od motorky chci - čistý zážitek ze svezení. Každý km mě neskutečně baví, ať jedu po městě do práce nebo jezdím známé i neznámé okresky.
Co se týká odpružení, předek je sice na naše silnice poněkud předimenzovaně tvrdý, ale na dobrém povrchu je poznat, že nastavení odpružení je tak akorát. Zadek se dá jednoduše nastavit, takže třeba na cesty po městě netřeba trpět více, než je potřeba a pokud se jede i hodně svižně, podvozek v pohodě stíhá.
Vzduchem chlazený boxer překvapí svojí všestranností, ve spodním a středním pásmu otáček si můžete užívat klidnou jízdu...okolo 5 tis. se relativně (krom vibrací( nic neděje) a od 6 tisíc do omezovače to fakt docela letí, takže kromě racingu mezi kavárnami nezaostává ani co se týče svezení v ostřejším tempu.
Posaz je tak akorát, ani ne rovně, ani ne váha na ruce, prostě mi sedí...to je hodně individuální.
Úložný prostor je jednoduše napsáno 0, dokonce i zadní část sedačky, kam se s trochou snahy vejde kromě nářadí o 3 kusech ta nejmenší lékárnička, se musí odšroubovat. Alternativou je "bobek" místo zadního sedla ve stylu café racer - tam je malý úložný prostor, který ale nejde nijak zamknout.
Spotřeba, byť mě na motorce nikdy nezajímala, je podle palubního PC 5,2l a to se s NineT rozhodně většinu času nekocháme.
Mno, jako u každého vzducháče se musí kontrolovat olej a sem tam dolít nějakou tu decku, NineT ve svém minimalismu (který mi jinak nevadí) nemá ani kontrolku oleje...
Troufnu si říci, že je to univerzální stroj, na kterém jsem obratný ve městě, když chci rychlý na okreskách a spokojený i na delších výletech. Do originální zadní tašky se dá sbalit v pohodě a upínání pomocí řemínků je otázka chvilky. Dal jsem na Ninet 700km v kuse za jeden den a no problem, stále zábavné svezení.
Kde se motorka cítí nejlépe? Na silnici...pokud nebude rozbitá...je to továrna na super zážitky ze svezení...tedy pokud Vám nebude chybět protiprokluz, tempomat, štít proti větru, blatník proti mokru a bordelu z cest a mraky dalších funkcí, které dnešní moto umí. Neříkám, že jsou to věci zbytečné (sám jsem dokoupil vyhřívané hefty, na které jsem byl zvyklý a motorku bez ABS bych nechtěl) a že ze správné moto vás musí bolet pozadí a je třeba nutně ohluchnout, ale R NineT je moderní, spíš puritán než pankáč a nestydí se za to, takže pokud hledáte elegantní a neokoukanou klasiku, na které si užijete každý km i s tím, že sem tam je to trochu tvrdé, doma Vám bude lehce dunět v hlavě ze sériově montovaného akrapa, kdykoliv zaprší, budete mít hned mokrý zadek a bahno na zádech a na ostatních motorkách Vám začne připadat řazení bez meziplynu jako nuda, pak jste doma a mnichovští se trefili do vkusu právě Vám. U mě se jim to podařilo dokonale.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petroslav
Petroslav napsal 02.09.18 v 15:13 10b.

Doporučil bych demontovat DB kilery z koncovek výfuků, KN vzducháč a hlavně si nechat udělat Y svod jako náhradu za kat - motorka je znatelně ostřejší, pružnější od nízkých otáček a neuvěřitelně rychle se vytáčí. Fakt skvělá změna! A ten zvuk.. Pokud na ní i cestuješ, pořiď si blatník nad zadní kolo (koupil jsem od Wunderlichu) a prodloužení předního blatníku.

alterego
alterego napsal 03.06.18 v 20:21 10b.

Piki
Piki napsal 04.02.18 v 17:39 10b.

Paráda, taky do ní půjdu..

Don_Pedro
Don_Pedro napsal 18.10.17 v 14:21

Ahoj,
díky za komenty. Reaguji na dotaz ohledně origo tašky na zadní sedlo. Taška je vykrojená přímo na zadní sedlo, takže sedí hezky, byť systém 4 řemínků ve mě moc důvěry nebudil, tak při prudké akceleraci ani v rychlostech se taška ani nehne, jediný pohyb jsem zaznamenal při brutálnějším brzdění - to se trochu hrne směrem na záda, ale drží dobře. Reálná nosnost je podle mě 12-15kg, taška má objem slušný (dno je uprostřed trochu prohnuté dovnitř právě kvůli výřezu sedla), sbalit se do ní dá bez problému, kompaktní spacák, stan a pár věcí k tomu by to pobrat mělo, ale hodně záleží na uspořádání věcí, protože taška nemá pevné čelo, takže když se tam našlapou tvrdé věci, které budou trčet ven, může to při určitém posezu tlačit do zad - chce to na tu stranu dávat spíš oblečení a tvrdší věci směrem k zapínání. Taška je vodotěsná, ale jakmile začne pršet, je okamžitě zaprasená od zadního kola (já jsem to řešil velkým pytlem na odpadky, který jsem přes tašku navlékl). Kdyžtak dej vědět do SZ, poslal bych alespoň vnitřní rozměry. Jinak cenou mě to samozřejmě taky nepotěšilo, ale líbí se mi, že tašku lze kdykoliv sundat a motorku nehyzdí žádné držáky...zkusím do galerie ještě vložit foto, jak to vypadá naložené

Humidor
Humidor napsal 17.10.17 v 17:18 10b.

Ahoj, mame stejnej stroj a mam dotaz na tu origo tasku (za kterou chtej nehorazny penize).
Je nejakej limit v rychlosti? Aby treba ve 180ti neulitla...? Na netu pisou nosnost 5kg, coz mi prijde malo... Jak je to s realnou vyuzitelnosti? Vejde se tam treba stan se spacakem? Nebo je to spis na par lehkejch svrsku? Diky za info!

Více komentářů



TOPlist