PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZRX 1100 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník petrasdominas
Vloženo 5.11.2016
Aktualizováno 18.5.2021
Zobrazeno 4 018x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Krátce a výstižně by ji popsal: do poloviny otáček příjemný tahoun, od půlky zuřivá mrcha.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XJR 1300: důvod neuveden
Honda CB 1300: důvod neuveden

První dojmy - V den koupě jsem vzal s sebou kluka z Motorcentra Hulín, ten ji projel a dodávce zavezl do servisu. Tam vyměnili kapaliny, svíčky, seřídili karbecy, ventily atd.,však to znáte. No a poprvé jsem na ní jel, až následující den. Šéf mi motorku vyvezl na dvůr servisu, všech několik zaměstnanců se přišlo podívat. Čekali asi nějakou šou, netajil jsem se totiž, že mám trochu strach, protože na něčem tak silném, jsem ještě nejel. Takže, za jedna a rozjezd. Čekal jsem ukrutný tah a špatně dávkovatelný a ucukaný plyn. Ono nic, jen sametový plynulý záběr. Aha, tak to je ten rozdíl mezi dvěma a čtyřmi hrnci. Suprrr. Úsměv se mi vedral do tváře. Strach vystřídalo nadšení. Vyjíždím na silnici, musím k pumpě, je to tři sta metrů. Za dva, tři, čtyři, kurva to je fofr, honem na brzdy. Natankovat a jedu na dálnici prověřit, jestli ve velkém techničáku nelhali ohledně jednoho určitého čísla. Ne nelhali.

Motorku bych doporučil pro - Pro koho je motorka nejvhodnější? No přece pro staromilce, pro milovníky klasiky. Určitě se nehodí jako první motorka, je taková syrová, žádné ABS, trakce, mapy apod.. Co jí dáte, to tam máte, chyby neodpouští. A pokud si myslíte, že to máte tzv. "v hlavě srovnané", tak pozor! Jak ji pustíte z řetězu a obě rafiky jdou doprava, tak všechna předsevzetí jsou zapomenuta!

Recenze

Listopad 2016.
Původně jsem chtěl XJRko, hledal jsem přes půl roku, nevěřil jsem vlastním očím za co si někdo řekne osmdesát - sto tisíc. Postupně jsem se smířil se skutečností, že buď přidám, nebo budu hledat jinde. Tak tedy Honda CB 1300. Je jich málo, jsou dražší a většina jsou opravené bouračky od překupníků.
A najednou, co tady ta Kawa? Je sedmnáct roků stará a na to stáří trochu drahá, ale, 1. majitel, 65 roků, prý 30 tisíc najetých a fakt - má ještě starší typ SPZ.
Pán byl velice slušný, motorek má víc a bylo vidět, že motorka má řádný servis. Jo, ze stojánku, kdysi, fakt spadla. Kilometry doložil výpisy z STK za posledních deset let, trošku slevil a tak jsme si plácli.
Za týden i v tomto mizerném počasí, jsem najel přes tři sta kilometrů. Pár poznatků mám.
Někdo na netu psal, že je těžká a že nejde do zatáček. Takže těžká není, leda by spadla, to by asi těžká byla. Vzhledem ke studenému asfaltu (listopad) a skutečnosti, že před pár dny jsem byl svědkem, jak se přede mnou vysekal v obci mladý kluk, jezdím v tuto dobu do zatáček lehce připosraně. Nicméně můžu říct, že do zatáček jde skoro stejně dobře jako NC 750X a manévry na nejnižší rychlosti (otáčení na cestě) zvládá ještě líp (to je, ale, soubor více lepších vlastností - kapalinová spojka je citlivější, řízení má větší rejd a motor necuká a táhne). Jinak, zatáčky jezdím tak, že na začátku dám lehce kontra, to pak lehne každá.
Podvozek je nastavitelný, zatím jsem žádné pokusy nedělal, zvládne i horší cesty, hlavně, že to nedrncá jako čopr.
Brzdy jsou slušné, ale čekal jsem ostřejší, zadek je tupý, jako by tam byl buben.
Dost mě zklamalo řazení, je to sám falešný neutrál. Tady je na místě říct, že na Hondu nemá, jsem zvyklý řadit jen ťuk-ťuk a kvalty tam padají samy. Na Kawě se musí kvalty víc kopat a řazení ve vysokých otáčkách je ještě horší. Jsem strojař a nemám rád hrubé zacházení.
Pod sedlem se nachází slušný úložný prostor, není kompaktní, ale vejde se tam dost věcí. Ten mně fakt potěšil.
Originál sedlo jsem vyměnil za lepší, stupňovité, manželka ho, doufám, na jaře ocení.
Obě sedla (i to origo) jsou pohodlná a vhodná na delší štreky.
Spotřeba, prozatím jen velmi hrubá: 330 km - cca 20 l benálu = 6.06 l/100 km. Je v tom ohřev motoru na místě (čekal jsem zda sepne větrák) a několik kilometrů na max. výkonu. Tak, to jsem velmi spokojen, na jaře spotřebu upřesním.


Pokračování příště.


















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marfyx
Marfyx napsal 04.07.18 v 00:35 10b.

Krasawice

petrasdominas
petrasdominas napsal 12.11.16 v 20:37

Děkuji všem za hodnocení, to plexi jsem taky chtěl hned sundat, ale nevěřili byste, jak je v této zimě parádní.
Do jara ho tam nechám.

Bothrops
Bothrops napsal 12.11.16 v 19:49 10b.

spotřeba neni vubec podstatna,na to je Fabia 1.2. mas nadhernou mašinu,10b

MARTlN
MARTlN napsal 12.11.16 v 18:27 8b.

Krásna motorka plexi se mi nelibi, ale jinak super stroj.

Gallia
Gallia napsal 12.11.16 v 15:37 10b.

Více komentářů



TOPlist