PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník buboGS
Vloženo 25.7.2017
Aktualizováno 29.7.2017
Zobrazeno 6 621x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


BMW GS = stroj na radost. Někdo dříve, někdo později, ale nakonec k tomuto poznání stejně každý dojde

První dojmy - První jízda zažehla okamžitou lásku. Tuhle motorku jednou musím mít! To byla myšlenka motocyklového laika, který na motorku sedl poprvé asi 20 let po absolvování autoškoly. No a do roka a do dne (teda skoro), po sezónním zácviku na F 650 GS Dakar, byla doma :-)

Doplňky na motorce - Pár drobností od Touratechu (něco více a něco méně užitečné a nezbytné), větší plexi Wunderlich, sedla Kahedo, padací rámy, přídavná LED světla, tlumiče Touratech Suspension pro R1200 GS ADV - větší zdvih se vždycky hodí, ALU kufry z ADV, boční deflektory z ADV, stupačky Pivot Pegz, navigace Garmin ZUMO 660

Recenze

Tuhle motorku jsem si vybral proto, že jsem ji chtěl. Na první svezení mi naprosto sedla. Skvěle mi vyhovují jízdní vlastnosti, chování motoru a maximální univerzálnost této motorky. Rád se s ní toulám po zapadlých okreskách, kde kvalita povrchu vozovky bývá slušně řečeno velmi diskutabilní. Stejně dobře jako tyto zapadlé silničky však GS s přehledem zvládá i městský provoz nebo dálkové přesuny po dálnicích.





Motorku jsem kupoval s asi 28.000 km na tachometru, nyní tam je 113.000, takže mých je asi 85.000 kilometrů.





Ergonomie motorky je pro mě naprosto akorát - ladil jsem akorát výšku sedla v rámci standardních možností nastavení a časem jsem doplnil větší plexi a boční deflektory z R 1200 GS ADV.

Jízdní vlastnosti naprosto vyhovující - výborná ovladatelnost a zároveň dobrá stabilita ve vyšších rychlostech, v zatáčkách výborně drží stopu, díky unikátnímu řešení podvozku se předek při brždění nepotápí. Brzdy mají posilovač, ABS a duální funkci - při brždění přední brzdou zároveň brzdí zadní brzda, což zlepšuje stabilitu motorky při prudkém brždění a kritických manévrech.






Projev motoru je skvělý - dobrý zátah od nízkých otáček, pokud ale chytnou saze, motor umí podat i velmi slušný výkon - takové Stelvio s trojkou vytočenou nad 5000 otáček je zážitek, ze které duše motorkářova čerpá energii za dlouhých zimních studených večerů, aby dožila jara.






Spotřeba se při běžném provozu pohybuje cca od 4,8 do 5,5 l/100 km dle převažujícího typu silnice a nálady pravé ruky pilota, při zrychleném dálničním přesunu (nad 150 km/h - samozřejmě jen na německých dálnicích a jen v těch úsecích, kde rychlost není nijak omezena ) si dokáže plně naložená motorka říct i o 7,5 až 8 l/100 km.






Servis je předepsaný po 10.000 km, což je tak akorát jednou, někdy dvakrát za rok. Oleje, filtry, občas svíčky, jednou za čas klínový řemen, brzdová kapalina, seřídit ventily. Jinak většinou nic.

Opravy
cca v 60.000 km preventivně měněna spojková lamela (naprosto zbytečně, čisto a sucho jako v pokojíčku, tloušťka obložení nad 50 % - klidně tam mohla ještě teď být.
asi v 75.000 km nové tlumiče (ADV)
asi v 85.000 km repase zadního převodu
asi v 95.000 km nový kardan

Všechny opravy kromě výměny kardanu byly plánované/předpokládané v rámci údržby a důvodem výměny bylo opotřebení provozem - nikdy zásadní defekt, rozlomení soukolí, vysypaná ložiska atd, oprava nebyla důvodem nepojízdné motorky na cestě. Pouze kardan se ozval zvýšenou hlučností při cestě na dovolenou a tak jsme raději místo dovolené zvolili návrat a opravu.

Spolujezdec si jízdu vyloženě užívá. Kvalitní sedla Kahedo a také nové tlumiče poskytují dostatečnou míru pohodlí i pro princeznu na hrášku . Díky dobře vyřešenému systému kufrů a dalšího příslušenství není problém se nabalit na dlouhou cestu ve dvou včetně kempové výbavy.






Motorka má v názvu písmena GS, což znamená Gellände Strasse, tedy terén a silnice. Od prvních strojů této řady někde z 80. let lze pozorovat trend, kdy v novějších modelech postupně ubývá Gellände a přibývá Strasse. To je patrné i na mojí R 1200 GS - ne že by terén úplně nezvládla, ale rozhodně to pro tuhle motorku není to nejvhodnější prostředí.






Zato rozbitý, tisíckrát záplatovaný asfalt zapadlých silniček, sem tam nějaká šotolina, lesní či polní cesta - tam se GS cítí naprosto v pohodě - nejčastější dopravní značka v těchto končinách bývá "Silnice se v zimě neudržuje!", někdy se objeví i slogan "Vozovka je v havarijním stavu".





Stejně bravurně a radostně však GS zvládá i zákruty alpských silnic a silniček, šplhajících do nebetyčných výšek. Přestože to máme do této motorkářské cukrárny daleko, na GS není problém za jeden den přejet 700 - 800 km a druhý den si v tomto ráji užívat všech sladkostí.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mickin
Mickin napsal 21.08.17 v 09:26 10b.

Taky jsem k ní dospěl a už vím že nic jiného doma nechci!!! Tak šťastné kilometry

Sete
Sete napsal 06.08.17 v 20:46

Měl jsem jí taky a je to stroj spíš z rozumu, než na radost. Emoce skoro žádné, ale dělník to je, o tom žádná. Pro každého není GS vrchol a je to dobře. Jezdili by na tom všichni, ono už takhle stačí, že je GS každá druhá motorka, co člověk potká

Ať ti dál dělá radost!

Mike70
Mike70 napsal 01.08.17 v 23:07 10b.

Brambora a zase brambora... Krásně napsané, ale výměna kardanu na sto tisících? Já za tu dobu zvládnu dvě řetězovky dohromady za pět táců a mazadla tak za tři táci...

Padrino
Padrino napsal 01.08.17 v 19:13 10b.

Kraasne napsane a ja furt nevim libi se mi Tygr od Triumpha, GS ma kazdy, ale funguje... Krasne dilema...

MARTlN
MARTlN napsal 30.07.17 v 17:52 10b.

Dobra volba, zajimalo by me, kdy k tomu dospeju... zatim je to na me proste takovy velky, neohrabany... a to si obcas tatovu pujcim, jestli uz to prislo... Nicmene super popis.

Více komentářů



TOPlist