PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník zdenek1977
Vloženo 3.9.2010
Aktualizováno 16.8.2016
Zobrazeno 17 982x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Vypadá jako že to je velká těžkopádná motorka, ale není! Když jede tak je lehká a sedí na silnici jako přibitá a navíc pekelně brzdí!

Více fotografii

První dojmy - Na začátku jsem byl na rozpacích a měl trochu smíšené pocity z toho jak se taková koza, co se nedá ani pořádně vytlačit z garáže, dá naklopit do zatáčky??? A jak!?. S lehkostí pírka jede přesně tam kam chci a naklápí se snad úplně sama jako by mi četla myšlenky! Nevím jak to hoši v BMW udělali ale udělali to opravdu dobře! Jak se člověk rozjede už nechce přestat.

Recenze

Najel jsem na ni do teď nějak kolem 1500 km a říkám si že teď by se komentář hodil víc. Na začátku jsem byl na rozpacích a měl trochu smíšené pocity z toho jak se taková koza, co se nedá ani pořádně vytlačit z garáže, dá naklopit do zatáčky??? A jak!?. S lehkostí pírka jede přesně tam kam chci a naklápí se snad úplně sama jako by mi četla myšlenky! Nevím jak to hoši v BMW udělali ale udělali to opravdu dobře! Jak se člověk rozjede už nechce přestat.
Jen jedno bych vytknul a to je originál plexi. To je pro vyšší lidi vážně za trest (vyřešil to štítek od Wunderlichu)

Najeto cca 8000 km a názor stále neměním . Pořád si myslím, že se na ni jezdí báječně.
Až na gumy na stupačkách, které kloužou jako banánová slupka, jsem na ni nenašel žádný další mínus. Kdo zkusil jízdu ve stupačkách za mokra a sklouzla mu noha ví o čem mluvím Dost to o nádrž bolí
Naštěstí se dají gumy ze stupaček sundat a nemusí se kupovat jiné.
A snad jen jízda ve městě na ni není zrovna nic extra. Na to bych si koupil asi radši něco menšího než dvanácku. Naštěstí to mám za hranice města kousek

Najeto cca 16tisíc, tak zase hodnotím . Měl jsem choutky, že si pořídím něco trochu více terénního. Tedy konkrétně KTM 990 ADV. Tak jsem zašel do KTM na Vrbovce, kde mi ji ochotně půjčili. Vyrazil jsem a po pár metrech zjišťuji, že sedím na splašeném býkovi a ne na motorce. Na to, aby to jelo, se motor musí točit nad 4000. Pak se teprve něco začne dít. Nicméně motor chce víc a cítí se dobře, až tak kolem 5000. To už to ale jede opravdu pěkně. No jenže, když jsem sjel ze silnice, tak má motor zase opačný problém. Brumlat na jedničku ve volnoběžných otáčkách je v podstatě nemožné a pořád si to říká alespoň o 3000 otáček na otáčkoměru, jenže to už to i na jedničku jede poměrně rychle, takže v pomalých pasážích je to „spojko hra“ Nicméně podvozek je podle mě oproti motoru dokonalý a to nijak nepřeháním. Je to jen otázka odvahy jak si člověk troufne jet rychle. Podvozku nedělá problém ani 100 na polní cestě.
No a tak jsem se dostal zpět k Báwu. Teď by stačilo napsat, že je to přesně pravý opak toho co jsem napsal o KTM. A je to tak. Motor, to je uhlazený elegán. Jde plynule od volnoběhu a žádné vztekání se neková. Pravda, člověk nemá pocit býka pod zadkem, ale to se snad k cestovnímu enduru snad ani nehodí. Ovšem, tu plynulost člověk ocení, jakmile sjede z asfaltu na nějakou prašnou cestu a když je na ni bláto tak je ten rozdíl ještě markantnější . Všechno co motor předvádí je na Báwu krásně čitelné a výrazně měně to člověka unavuje. Motor jede od volnoběžek. Jednička je v podstatě nutná, jen když člověk jede do velkého kopce. Jinak na všechno stačí dvojka nebo trojka. Na dvojku se člověk v bez problémů i rozjede. Nicméně co se týká podvozku, tak to by se pánové z Německa mohli jít ke KTM radit. Na silnici je to porovnatelné. BMW je takové víc neklidné, zatímco KTM vše žehlí s větší jistotou. A ten rozdíl je pak ještě o velký kus patrnější mimo silnice. Tak KTM boduje na 100% a Báwo zůstává daleko vzadu.
BMW prostě není závoďák a tak se k tomu musí přistupovat. Nicméně, co jsem projel s KTM, jsem projel i s BMW a to s menším vynaložením sil. A za to má u mě BMW plusy.
Je třeba podoktnut, že na obou motorkách byly spíše silniční gumy. A jeden BMW mínus si nechám na konec. A to jsou šrouby na BMW. Všechno co je podstatné je na šroubech s hvězdičkami o velkých rozměrech. Na to, aby si člověk mohl dotáhnut zadní kolo. Musí jít do speciálky a koupit si na to klíč, protože v normálních sadách takové rozměry nejsou – no comment.
Jinak je ale BMW parádní stroj a měnit ho nebudu!

Hodnotím po tom, co jsem na Báwu ujel cca 25000 – teď už je na tachometru 50000.
Názor neměním, je to dobrý stroj, ale na ježdění off a zábavu po práci, jsem si koupil Hondu XR400R a je vše vyřešeno. Prostě označení GS - gelände strasse, je přesně to, na co se Báwo hodí. Dál už to nemá cenu hnát. Na nezpevněných cestách je podle mě nejhlavnějším parametrem hmotnost motorky a obuté pneumatiky. No a najít nějaký kompromis je hodně těžký. Já zvolil cestu 2 motorek a naprostá spokojenost. Když jsem se svezl na KTM LC8, říkal jsem, že to je motorka na terén dělaná. No upřímně není. Mělo se to jmenovat KTM LC8-„GS“ . Do terénu se jednoduše dělají motory jiné a o slušnou porci kilogramů lehčí.

Na tachometru 51000 a začaly rosit tlumiče, tak došlo na repásko od ProchyMoto a je vše OK jako předtím.

Když už píšu hodnocení na Báwo, tak přidám pocity z nazutých pneu. Koupil Jsem Heidenau K60 Scout. Přední i zadní Heidenau K60 na R1200 GS vypadá jinak než jak je vyobrazená na většině internetových stránek. Přední vzorek má více špuntů. Zadní má na prostředku průběžný pruh gumy. Najel jsem na nich zatím nějakých 2700 km. Zadní pneumatika je parádní. Jsem s ní spokojený. Na silnici jsem nepozoroval žádný problém ani na mokru ani v náklonu - nic co by mě vyděsilo a musím říct, že v náklonu se dostávám až na škrtnutí botou o zem. Měl jsem tam Anakee 2 a tam jsem občas, než se ojely boky gumy, pozoroval na zadní gumě nepříjemné vlnění v zatáčkách. To s K60 zatím nepozoruji a zdá se mi, že se guma chová lépe než předchozí. Na blátě je to klasika – co není pořádný špunt, to do bláta nepatří. Je to samozřejmě o podstatný kus lepší než předchozí Anakee 2, ale jakmile se guma obalí blátem, tak je konec legrace a začínají problémy

Pocity z přední gumy mám krajně smíšené. Na nezpevněné cestě je to docela dobrý. Jakmile je ale mokro, tak platí to, co jsem psal o zadní – zábava se nekoná . Na silnici ale nemůžu potvrdit to, co píši o zadní. Když jsem je nazul a vyrazil, tak nechybělo moc, abych se válel na prvních 200 kilometrech po zemi. Když je přední guma nová má dost velkou tendenci se „žvýkat“ a to rozhazuje motorku při prudším brzdění a rychlých změnách směru. Na nové pneu bylo v podstatě nemyslitelné intenzivní brzdění před zatáčkou a rychlý náklon. Bylo to pocit, jako kdybych jel na podhuštěné gumě. Přetrvává to do teď, ale po 2700 kilometrech je to výrazně lepší. Do zatáček jezdím teď, ale mnohem opatrněji a brzdím raději více dopředu, tak abych jel do zatáčky na měl váhu rozloženou rovnoměrně. Nicméně zkoušel jsem i větší náklony, a když se guma do náklonu pokládá plynule, třeba v táhlé zatáčce, tak se dá naklopit motorka až na hranici, kdy vzniká hnědý pruh na spodním prádle . Obzvlášť, když člověk ví, že jede na špuntech . Na mokru jezdím opatrně a tam jsem s gumou neměl žádné problémy, ale asi platí to samé, jen jezdím opatrněji, tak se to neprojeví. V létě jsem na ni jel cca 400 km na mokru v alpách a v pohodě i při teplotách kolem 8 °C a v pohodě, ale na přední gumu člověk musí myslet a to leze trochu na nervy. No jsem zvědav co to bude dělat až ji ojedu ještě víc. Jinak co se týká opotřebení, tak zadní je po 2700 km tak na 70% a přední tak na 90%.

Gumy mají psáno, že 80% asfalt a 20 off. S tím bych souhlasit u zadní gumy, ale už ne u přední. S takovou specifikací bych očekával lepší chování na asfaltu, než zažívám, takže přední gumu bych asi nedoporučil . Zadní ANO.

Přidám pár názorů na doplňky, co jsem koupil anebo tam už byly
- Navýšení bastrů na řídítka: Už tam byly a mám TT. Dávám to tam jen na zimu, ale moc velký rozdíl v ochraně to není (bez toho bych se obešel)

- Kryty válců a spodní padák – doporučuji, když moto padne tak přesně na ně.

- Horní padák – co se týká pádů, tak nevím jak to, ale horní padák mám bez škrábanců. Koupil jsem ho jen proto, abych na něm mohl přidělat stan.

- Pořídil jsem rozšíření brzdového pedálu od TT – mají ho fakt pěkně vymyšlený, když používám enduro boty, tak mi nevycházela noha na brzdu a občas jsem minul.

- Navýšení brzdového pedálu značka „DomaTech“ vyrobil jsme to z gumy co se používá na podrážky a přidělané je to suchým zipem. Funguje to parádně, a když člověk jede delší dobu ve stupačkách tak je to užitečné a brzda je lépe ovladatelná, tak jako to má dvanáctka ADV.

- Přídavná zásuvka na 12V. Hodí se. Je vedená přímo na baterku přes samostatnou pojistku. Báwo má ochranu proti přepětí a když použiji třeba kompresor v origo zásuvce, tak mi to vyhodí pojistky a navíc origo zásuvka je pod sedlem a tam se dobíjí mobil fakt obtížně.

- Dolní prodloužení předního blatníku. Tak to je na nic. Sundal jsem to. Vůbec to nefunguje a jen to překáží a to už při sjíždění z chodníku.

- Boční tašky na horní padák: značka „DomaTech“ . Vyrobil jsem je a mám na horním padáku stan a tyče od stanu přesně padnou na padák pod chladič oleje.

- Taška na nářadí: značka „DomaTech“ moc místa pod sedlem není a řešil jsem problém kam dát nářadí, když člověk jede dál. Vyhrál to dolní padák. Je to v těžišti a nízko u země, což je výhoda.

- Boční tašky pod sedlo: značka „DomaTech“ Jednoduché tašky – válec a zavírá se to jako lodní pytel. Vozím v nich věci co člověk tak často nepoužívá, jako nepromok, lékárna, nebo sada na opravu pneu. Je to parádní místo a nevadí to ani při jízdě se spolujezdcem.

- rozšíření stojánku. Doporučuji. Na mé, už bylo rozšíření od TT a funguje to dobře na měkkém terénu to už hodně krát zachránilo pak na bok.

- spodní kryt motoru. Taky super. Bez něj už bych dávno neměl filtr na olej. Je to origo BMW a musel jsem předělat uchycení. To origo stálo za prd a nějak to rezonovalo.

- Deflektor na plexi od Wunderlichu. Měřím 190 a origo plexi mi dělá turbulence na helmě, což nad 80 km v hodině bylo skoro nemožné jet. Tohle sice není žádná krása, ale funguje to na jedničku. Kdo s tím má problém, tak tohle je dobré řešení co opravdu funguje. Do 100 se dá jet bez sklopeného plexi a parádně to zvedá vše nad helmu a žádné mouchy na skle se nekonají, ale přitom na člověka pořád trochu příjemně fouká. Opravdu hodně doře to funguje.

- Hrazdička na plexi z ADVíka – štvalo mě jak se klepe plexi, když člověk jel po těch našich rozbitých cestách a nebo po polňačce. Hrazda funguje dobře. Cena je nepříznivá. Nová stojí cca 4000. Sehnal jsem zánovní z ADW.

Tak asi jedna z posledních úprav mého profilu GS. S koulí XR400 se se mě stal enduro jezdec a pak už to šlo jen a jen z kopce a je ze mě bahnomil a cestuji už jen s motorkou na vozíku někam na konec silnice a pak už jen terénem o kterém se BMW může jen zdát. Motorku bohužel už vůbec nevyužívám a za poslední 2 roky jsem najel asi jen 1tis KM, tak letos padlo rozhodnutí, že ji prodám
Je ve velmi dobrém stavu. Jen na ni sednout a jezdit, tak jestli je někdo kdo touží po dálkách a cestovatelském dobrodružství, tak může převzít žezlo

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
GÉČKAŘ
GÉČKAŘ napsal 28.09.23 v 20:03 10b.

Moc hezký a ucelený komentář !

FoFr1
FoFr1 napsal 07.07.18 v 15:11 10b.

Pěkná a obsáhlá recenze!

DennySV
DennySV napsal 04.02.18 v 13:27 10b.

Wau super recenze

Miraww
Miraww napsal 09.05.16 v 23:42 10b.

Skvěle napsaná recenze, díky za super tipy ohledně doplňků
Přeju spoustu šťastně najetých km, jednoznačně 10b

gulliver
gulliver napsal 01.04.16 v 22:05 10b.

GS forever

Více komentářů



TOPlist