Láska na první pohled. Dlouho jsem přemýšlel jestli klasického naháče, nebo cestovní enduro, ale vzhledem k tomu kde jezdím, tak vyhrál naháč
Motorka koupena od p. Herold
První dojmy - Hrůza. 14 dnů den před zakoupením Zephyra jsem měl možnost jezdit na synově TDMku, které jsme pořídili o něco dřív. Když jsem sedl na Zephyra, tak jsem se prvních 10km proklínal, co jsem si to koupil za hrůzu. Úzká řídítka, motorka končí hned za předním světlem, a vítr do mě buší neskutečným způsobem. Kvalty se tam nasypou hned z kraje a pak už to jede jen na pětku, nohy zalomené kdesi pod sebou a to všechno jen kousek od silnice...Ale nutno říct, že než jsem dojel domů těch 80km, tak už jsem ji miloval a to trvá do dnešních dnů
Motorku bych doporučil pro - Kdokoli, kdo hledá zábavné svezení po asfaltu. Je to myslím dobře čitelná, nezáludná motorka po začínající bikery. Má styl co se prostě neokouká
Doplňky na motorce - padací rám, chystá se na usb zásuvka 12V,přídavné světlo na padák a jinak je to holátko. Tak mu to taky nejvéc sluší. Když do práce, tak s bočními brašnami a na cestování přidělám štítek proti větru, a zadní kufr.
Recenze
Původně jsem měl vyhlídnutou 550ku, ale ta se prodala den před tím, než jsem ji mohl spatřit, naštěstí. Tak jsme s panem Heroldem chvilku pátrali na internetu a našli moji červenou krásku v Lucebursku. Bylo rozhodnuto a já si na konci srpna 2017 jel vyzvednout moto.
Je to moje první velké moto, když nepočítám synovo virago 250, které bylo doma rok před.Tomu bude odpovídat i tato recenze, jsem hojd motorkářské mimino.
Na podzim jsem toho už moc nestihl a spíše se leštilo a plánovala se drobná přestavba na decentní kafíčko. Přes zimu jsem se s ní trochu mazlil a předělal kompletně zadek motorky, včetně úpravy a přešití sedla, vlastní lakování, nové menší blinkry, z. světlo, zrcátka, komaxit na padák...atd Jak se to povedlo, nebo ne, je vidět na fotkách.
Co se týče jízdy, tak mohu říct, že je to svižná mrška, vhodná i do města, ale nejlíp se cítí na klikatých okreskách s dobrým asfaltem. 200kg váhy není problém zalomit do jakékoli zatáčky. Co se ví o Zephyrech, tak by jim prospělo tužší tlumení na předku. Při intenzivním brždění chytnout díru, nebo retardér není nic moc. Vidle jdou na doraz a nepříjemně mlátí. Páka přední brzdy by mohla mít kratší chod, ale s tím snad půjde něco udělat. Spotřeba se pohybuje cca do pěti litrů, pokud za to furt netahám. A to já jen někdy, protože mám úctu ke starší dámě. Ideální cestovní rychlost do 120km/h. Když nefouká, tak i ve 140km/h se to dá , ale pak už to začíná trhat hlavu. Maximálku jsem zkusil asi jen dvakrát, ale to doporučím zalehnout. Ve 200stech už se na tom sedět nedá. Úložný prostor 0, když nepočítám, že pod bobek za sedlem nacpu lékárničku. Vyřešeno na zakázku udělaným držákem plotny giwi na kufr a postranními brašnami, původně určenými pro koníčky a vlastnoručně upravenými na moto, včetně držáků.
Co se týče cestování, dá se. nejvíc jsem ujel v jeden den cca 500km a večer jsem neměl pocit, že jsem slezl z koně. Od srpna 2017 jsem natočil cca 10tis. km, převážně kolem komína. 3 výlety na Slovensko a jinak nic velkého. Na ježdění ve dvou výkonově myslím v pohodě, ale vzhledem k mé úpravě sedla, je to spíš nouzovka. Jezdím převážně sám
Honzo pěkná klasika, přeji hodně km kolečkama dolů
nádherná úžasná klasika , ať slouží
Zephyr je super stroj co si na nic nehraje a prostě JE.
Ať dělá redost.