Pořízeno pro cesty do práce , na menší nákupy a krátké popojížďky po městě.
Výška jezdce: 190 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda FJS 600 Silver Wing: důvod neuveden
První dojmy - Vystřídal jsem několik skútru -Yuki Fairy 125 , Honda Forza 250 , Honda FJS 600 , Peugeot Satelis 250. Po zkušenostech Honda FJS 600 jsem věděl co mužů očekávat a jak se skútr chová. Zvažoval jsem návrat do staršího Silvra a náhoda rozhodla. Naskytla se možnost novějšího SWTečka. Nasledovala prohlídka , zkušební jízda a do dvou dnu byl doma.
Doplňky na motorce - Nosič horního kufru Givi Monokey , kufr - Givi Maxia 2 , rozšířeni zrcátek , chrániče rukou Storm S7 , deflektor plexi , vyhřívané rukojeti Oxford.
Recenze
Koupeno na cesty do práce. Po předchozích zkušenostech Honda FJS 600 rok 2001 se mi naskytla příležitost sehnat novější velice zachovaly kus. Obsahem jsem šel o něco niž , na jízdních vlastnostech to není moc poznat. Maximální rychlost klesla ze 180 na 160. Oproti 6stovce kde se držela spotřeba nikdy pod 6 litru se mi daří jezdit od 3,9 až po 4,3 l. Co se tyče pohodli nebudu komentovat. Kdo ma tak zná. Udělal jsem par uprav. Originál kufr měl nepraktické zavíráni , byl maly ( prodáno - výměna za větší Givi Maxia 2 ). Výměna zrcátek , původní byly stříkle bílým lakem a ke skútru mi opticky nešly. Zakoupené nové + rozšířeni zrcátek o 40 mm. Výměna plexi Givi AF 318.
26.10 2019 - po první sezoně můžu říct velice spolehlivý pracant , asi jako me předešle FJS 600.
2.3 2020 - Přemýšlel jsem o prodeji a pořízeni Hondy 700 NC. Jelikož se mi stroj po roce osvědčil , rozhodl jsem že na denní poježdění stejně nic lepšího neseženu. Spotřeba a komfort při jízdě mluví za své. Tímto mohu opět potvrdit spolehlivost Hondy. Abych jen nechválil - je tady nepříjemné kmitání řidítek což je špatná vlastnost těchto skútru. Když okolo 60 km pustím řidítka , tak se rozkmitají. Tam udělali soudruzi Hondy chybu. Dělo se tak při me předchozí FJS 600 a děje se tak i u novější SWT. A nejsem sám na fórech o tom docela dost diskutuji. Trošku tomu pomůže těžší zaváži než je originál Hondy. Ja namontoval kryty rukou a je to o něco lepši.
25.3 2020 - Servis - 23000 Km ( olej , chladicí kapalina , variátor - řemen , valečky originál Honda ) , vyhřívané rukojeti Oxford.
11.12 2020 - Po vyměně řemene a valečku slouží spolehlivě dal. Přes zimu jsem chtěl nechat vyměnit ložiska řízeni za kuželová. Prý pomůžou s kmitáním řídítek , což je slabost těchto skútru a každý majitel tento ne-duch zná. Bylo mi řečeno toto. Rozkmit v nízké rychlosti je neduh těchto strojů. Vidle drží pouze jedny brýle a to má za následek ohýbání. Poměrně těžký předek jde do skútru. Projeví se to kmitem řidítek.Nepouštěj řidítka a nic nepoznáš. Co se jinak skútru tyká velká spokojenost.
Krásnej stroj, ať slouží.
Drobnost k tomu kmitání řídítek. Moje bývalá CBF 1000 kmitala přesně stejně, vyměnil jsem ložiska v krku za kuželíková a nic. Pomohla až nová a vyvážená přední pneu (kupuji Pirelli). Přitom jsem ji koupil na nových gumách Maxxis, takže zřejmě byla mizerná, nebo hodně nevyvážená.
pěkný kousek s Hondou mám jen fajn zkušenosti (Forza 125)
To musi byt pohodička...s tim ladackem urcite krasny zvuk..a v bile nejhezci...
moc hezký. Ta spotřeba mě zaráží. Burgman jezdil za 3,5. Ale jednovál. Možná to bylo i nastavením variátoru a spojky. Měl jsem to na kochačku. Zabíral od 1500 otáček.