PROFIL MOTORKY

Honda XL 500 (1979)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník FFlaks
Vloženo 30.3.2020
Aktualizováno 11.10.2023
Zobrazeno 1 840x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Odpověď Hondy na legendární Yamahu XT 500.

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Na 40 let starou motorku to jede víc než slušně. Přední 23" kolo jako na plochodrážním speciálu. Posez trochu jako na chopperu. Plný plyn na polní cestě, zadní kolo litá ze strany na stranu, připadal jsem si jak John Rambo, chyběl jen šerif Teasle a vytočená véosmička za zády ( já vím Rambo zdrhal na Yamaze ). Takový zážitek mi prostě moderní motorky nedají.

Motorku bych doporučil pro - Pro milovníky přírody, mechanických strojů s minimem elektroniky. Pro toho kdo si chce občas připadat jako Steve McQueen ve filmu On any sunday. Kdo hledá u motorek pocit svobody, volnosti a bezstarostného toulání krajinou. Pro toho kdo neřeší maximální výkon, nebo rychlost. Jízda na tomhle stroji vás vrátí do doby kdy jsme jezdili v létě jen v tričku, občas bez helmy, a kdy když jste jel přes louku, tak jste si nepřipadal jako zločinec.

Recenze

V roce 79' přišla Honda s odpovědí na velice úspěšnou Yamahu XT 500. Motocykly jsou srovnatelné výkonem i hmotností, ale Honda se snažila konkurenci překonat řadou pokročilých technických řešení. Motocykl je oproti konkurenci vybaven rozvodem SOHC se čtveřicí ventilů, dvěma vyvažovacími hřídeli a automatickým dekompresorem pro snadné startování.

Motor je příjemně točivý, ve spodním pásmu trochu slabší, ale výkon příjemně graduje až do max. otáček. Výfuk i sání je kvalitně utlumené. Převodovka je odstupňovaná spíše cestovně, dá se bez problémů držet cestovní rychlost kolem 110/hod., aniž by měl jezdec pocit, že motorku trápí. Vibrace jsou minimální.

Zajímavým detailem je přední kolo o průměru 23", které dává motocyklu větší styčnou plochu s povrchem a jezdci pocit jistoty na kluzkém povrchu. Lépe překonává nerovnosti a na asfaltu krásně drží zvolenou stopu, člověk se může do zatáčky jakoby víc opřít. Zadní kolo je standardně 18 ".

Motorka je vybavena bubnovými brzdami jejichž účinnost v terénu je dostačující, účinek na silnici byl kritizován již v době uvedení na trh. Účinek při prudkém brzdění ze 120 km v hodině je vcelku slušný, ale při opakovaném razantním zpomalení se významně snižuje.

Motorka je příjemně nízká a malá, což společně s nízkým těžištěm umožňuje velice snadnou manipulaci( váha 141 kg ), a přes pro dnešní dobu téměř směšný výkon 31 koní na zadním kole, zrychluje velice svižně. Myslím že v 80. letech se začaly japonské motorky přizpůsobovat zákazníkům mimo Asii a tím nabraly na váze i výšce. Sedlo je pohodlné jako gauč, a dá se na něm urazit velká dávka km.

Spotřeba se pohybuje kolem 5 litrů, nádrž má cca 9 litrů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Neeno
Neeno napsal 13.10.23 v 11:37 10b.

Jojo,pro radost. Moc pěkná

callowsick
callowsick napsal 12.10.23 v 18:15 10b.

Kráska

Petanek23
Petanek23 napsal 12.10.23 v 11:07

Je to pěkné ale XT 500 je lepší.Dávam 10b.

Čadil
Čadil napsal 31.03.20 v 18:46 10b.

paráda

p.epanica
p.epanica napsal 31.03.20 v 16:09 10b.

...

Více komentářů



TOPlist