PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník adamkout
Vloženo 18.11.2020
Aktualizováno 29.12.2022
Zobrazeno 4 226x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální motocykl. Zvládá každodenní cesty do práce, výlety a dovolené ve dvou i terén.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Flash team (Mladá Boleslav I) - Maximální spokojenost, jak s prodejem, tak s následným servisem. Vždy perfektně poradí a vyjdou maximálně vstříc.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Dostatek výkonu, oproti SuperDuku použitelnější spodek, fajn podvozek co žehlí cestu a pohodlí. Dokáže jet pomalu i pěkně rychle. Na první dojem je trochu vyšší, ale na to si člověk hned zvykne.

Recenze

Původně jsem R-ko neměl v hledáčku a přemýšlel spíš o S-ku, ale na jaře 2019 se objevila nabídka na nové R-ko model 2018 za velmi příznivou cenu.
Z doplňků navíc jsem vybral quickshifter, vyhřívané hefty, předfiltry sání, plastový držák navigace nad budíky a originální plastové kufry.
Motocykl jsme ve Flash teamu vyzvedli na začátku dubna a hned při první jízdě mě překvapilo, jak hezky se chová podvozek i s koly 21/18.
Motor jsem znal už ze SuperDuku GT, ale tady je mnohem kultivovanější v nízkých otáčkách a nahoře skoro nic nechybí.
Zhruba po týdnu bylo zajeto a začali jsme trochu cestovat.
V první sezóně jsme najezdili 18,5 tis. km včetně dvanáctidenní cesty k Černému moři dlouhé 5200 km ve dvou a nikdy nás KTMka nezklamala.
Původní Scorpion Trail II vydržely 9000 km a zbytek sezóny byly obuty Scorpion Rally STR, které fungovaly perfektně na asfaltu a velmi mě překvapil stejný kilometrový nájezd. Jen ke konci životnosti se na předním kole začala dělat pilka.
V průběhu sezony jsem ještě pořídil kryt motoru Rally od Touratechu - líbilo se mi, jak kryje svod výfuku a rozšíření bočního stojánku.
Do druhého roku jsme vyjeli na pneumatikách Michelin Anakee Adveture - trochu mě děsil placatý profil hlavně pření gumy, ale fungovaly skvěle jak na suchu, tak hlavně na mokru. Jen byly trochu hlučné kolem 110 km/h, ale to se s přibývajícím nájezdem ztratilo.
Rozhodl jsem se prodat originální plastové kufry a pořídíl Touratech Zega Pro 2 31 a 38 litrů.
Dalšími vylepšeními byly rally stupačky, PHDS klemy řidítek, kryt předního světla a offroad dongle od powerparts, rozšíření páky zadní brzdy, které jsem ale pak dal pryč, a scottoiler na doporučení kamarádů, kteří s ním měli dobré zkušenosti.
Začal mě trochu lákat terén, a tak jsem obul Mitas E-09 a přihlásil jsem se na květnový základní kurz Enduroškoly Milana Holého. Tam přišlo prvních pár pádů, a terén mě úplně nadchnul.
Hned další víkend následoval pokročilý kurz a již v červenci jsme jeli na fantastický týden do Rumunska, jezdit po dřevařských cestách u ukrajinských hranic. Tam přibylo na motocyklu pár šrámů, těžko se vyklápěl centrální stojan kvůli zohýbaným držákům krytu motoru a urazil jsem pravé zpětné zrcátko.
Rumunsko jsem odjel na pneumatikách MOTOZ Desert H/T, které byly super v kamení, ale v blátě se trochu zalepovaly. No a celkový nájezd na nich byl 5,5tis km.
Po návratu jsem pořídil sklopná zrcátka a vyměnil jsem kryt motoru za originální, který má proti TT mnohem pevnější držáky.
V letošní sezoně jsme ještě zvládli dvě dovolené v Alpách ve dvou a na podzim jsem zase přezul na zubaté gumy - tentokrát MOTOZ Rallz, se kterými jsem absolvoval Enduroškola rally a pár výletů.
Posledními vylepšeními jsou bastery Cycra Ultra Probend CRM, které by měly být oproti plastovým originálům podstatně pevnější. A povedlo se mi koupit starší koncovku výfuku Akrapovič s drobnou oděrkou za příznivou cenu, kterou budu montovat v zimě.
Máme nyní najeto necelých 37tis km, zatím jedinou závadou byla tekoucí přední vidlice v cca 35 tis. km. Servisní interval 15 tis. km jsem zkrátil na 10 tis. km a mezi prohlídkami ve Flash teamu si olej po 5 tis. km měním ještě sám. Myslím, že to je pro životnost motoru to nejlepší, co pro něj můžu udělat. Řetězovku jsem vyměňoval ve 32 tis. km.
Dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 6,2l na 100 km. Při dovolené ve dvou se dostaneme i na 4,6l/100 km a v terénu zase někdy vyleze i přes 7.
Pro příští sezónu bych rád motocykl dovybavil kryty vík spojky a alternátoru, velmi zvažuji powerparts zesílená užší kola s možností 140 mm zadní pneu s duší, a tím mnohem rozsáhlejší nabídky offroad pneu.
Doplnění: 29.12.2022
Motocykl jsem přes zimu doplnil o karbonová víka motoru, jak jsem plánoval. Dále o tašky Mosko moto a navigační systém Carpe Iter včetně držáku přední části. Bohužel se v terénu projevila hmotnost a došlo k prasknutí držáku na krku řízení, což jsem zjistil asi týden před odjezdem na jih Evropy.

Opravili jsme to s pomocí kamarádů v rekordním čase a s parťákem jsme projeli Korsiku, Sardinii a Španělsko až do Gibraltaru.
Při návratu jsme to dali na jeden zátah z Barcelony do Brandýsa n/L, takže pohodlí na dlouhé vzdálenosti je vynikající, i když znovu to už zkoušet nechci. :D

No a v červnu po návratu padlo rozhodnutí jít do lehčí 890 Adventure R, takže po třech letech a 67000 ujetých kilometrech už dělá radost novému majiteli.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
StepanP
StepanP napsal 07.02.21 v 01:43 10b.

Hezky jezděná motorka! Paráda

Lípa6
Lípa6 napsal 26.12.20 v 11:43 10b.

Ivoš83
Ivoš83 napsal 21.11.20 v 19:59 10b.

Raisto01
Raisto01 napsal 21.11.20 v 14:31 10b.

Jo, paradni stroj

Brukev
Brukev napsal 21.11.20 v 08:34 10b.

Každou další KTM je nutné ohodnotit 10b . U R to alespoň v mem případě platí dvojnásob ... tak nějak se mi proste líbí více než Sko. Jenže volba rozumu u mě hovoří více prave pro silniční verzi, protože se bojím že bych Rko neuměl dostatečně využít ... no další Moto bude 1290SAD tak se třeba priority změní .

Takže děkuji ze recenzi a užívej

Více komentářů



TOPlist