PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure R (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník KubaLC8
Vloženo 25.7.2022
Aktualizováno 8.8.2022
Zobrazeno 1 154x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.8

Popis motorky


V2, 160 koní, 220kg, enduro podvozek, plno výbavy a kravinek. takhle to zní parádně... Takový velmi výkonný SUVéčko.
Po 10-ti letech na KTM 950 SuperEnduro to byl logický postup... Bohužel

Více fotografii

Výška jezdce: 194 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1190 Adventure R: Výrazně horší průběh motoru.

První dojmy - Na design si člověk musí zvyknout, stejně tak jako na 160 koní. Koupil jsem přesně,. co jsem chtěl, moderní motorku, se silným motorem a podvozkem, co nebude daleko SE-Rku. Teď vím, jak moc velká to byla chyba :-D. Tak jako chyba to nebyla, jen kdyby ta mašina nebyla tak strašně náladová.

Recenze

Hned na úvod zmíním, že se jednalo o 4 roky starou motorku, pravidelně servisovanou v KTM se 13.000km v době nákupu.
Celej nadrženej jsem si pro ni jel k Alpám pod Mnichov ke člověku, který ji měl jako několikátou motorku. Po příjezdu na původním majiteli bylo vidět, že nouzí netrpí.
Motorka dle popisu, v plné výbavě - Remus laďák, kryty a různý oranžový kraviny.
Z Německa jsem bral proto, že ceny srovnatelných motorek v ČR byly o 80.000 Kč výš.
Dovoz do ČR, postavení na čísla a šlo se jezdit.
Motoricky, ergonomicky a výbavou pecka, motor tahal jak zběsilý, nejvíc mě to překvapilo, když ve 170 na 4 šla motorka na zadní a protiprokluz jen blikal .
Olej to nebralo, spotřebově tak nějak mezi 5,5 a 9, závisí na plynu.
Přední LED světlo super, tempomat a kde co dalšího.
Trochu zklamání byl podvozek, kterej byl na míle vzdálený SE-Rku. Retardéry motorka moc neměla v lásce, stejně tak jako ostrý výmoly. Tady byla předchozí motorka výrazně lepší.
Terén jsem zkusil jen polňačku a max kolem 110, kde to docela šlo, jen nesměly přijít velký výmoly. Pro denní použití docela v pohodě.
Co se týká negativních stránek, zde nastává tvrdý střet s realitou nových KTM.
Při prvním pokusu otevřít nádrž to nešlo (v DE bez problémů) takže buď nové víčko za nemalý peníze, nebo aftermarket za 5000 bez zámku a nebo se v tom na 20 minut povrtat a dát to nějak dohromady. Tudy jsem se vydal, takže původní víčko, jen nebylo nikdy už zamčené.
Výhody motorky: 160 koní a tempomat,
Nevýhody motorky: jen 160 koní a tempomat do 180
Po celou dobu vlastnění jsem bojoval s hláškami na displeji - co vyjížďka tak boj s tlakem pneu. Ať v gumách bylo cokoliv od 2 po 4,5 tak displej zuřivě blikal že málo tlaku. Občas se neukazovalo palivo, občas ten displej prostě zhasnul... (displej 32000 Kč)
Ve 14000km se zvlnily přední kotouče, mlžilo se přední LED světlo (kdo ví jak dlouho by se vydrželo mlžit než by odešlo - 36000 Kč).
V té době začali majitelé 790/1290 pozorovat problémy s vačkami, kdy KTM opět (stejně jako v roce 2003-2004 u modelů 640 a 950) měla problémy s tvrdostí vaček. Tohle byla poslední kapka, kdy jsem si řekl, že u motorky takovéto třídy a ceny nechci čekat na ránu za 30 a více. Tak šla...

I přes to všechno na ní docela rád vzpomínám. Třeba jak v Alpách se neodemknuly řídítka
Jak na tím pořád přemýšlím, škoda že se tak srala, jízdně to byla paráda.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hansdorf
hansdorf napsal 01.08.22 v 14:02 7b.

Jak to čtu,, tak mi je těch kluků s KTM líto.
"Co s tím hodláte udělat ?" hláška Sováka, když ukázal svoje vysvědčení spolupracovníkům - Marečku , podejte mi pero ! "

abbany
abbany napsal 01.08.22 v 10:56 9b.

takyuz mne začínají srát v tom KTM. Motorka super pokud vše fachčí. loni v sezóne 30 dní stop, svíti na display ,,Suspenzio", moto do servisu, hoši si nevedeli poradit, po obkecavaníco vsechno rozebrali a slozili a stejne závadu nenašli,tak závada zmizela sama. Tak jsem moto dostal spět, s tím, že nikdo neví co to bylo. A cose nestalo, letos zase sedím a čimím na Motorkáře, a moje Motka zase stojí v servisu, kde zase nevedí co s tím a jen same výmluvy, že zboží už je na ceste, ale neví co jimKTm odeslala a podobné kecy. Nejvíc mne sere, že žádnou zábavnejší náhradu neznám. BMW, to ne, Ducati, taky mne neoslovila, Triumph...mastodont... tak sem si postežoval, napsal jsem i do Matinghofenu ale žádné pozitivum. Asi vemu 5 L benzínu, dovezu jim to do Matinghofenu, tam to poliju a podpálím a udeláme nejaké virálko

Zelinář
Zelinář napsal 25.07.22 v 21:45 10b.

Uprimne, takovou recenzi jsem potřeboval jako sul. Mam trošku zaječí umysly, ale porad si rikam, starej boxer jen s vypínatelným ABS je presne to potrebuju, ale pořád si rikam vykon vykon a pritom ho vlastne ani na nic nepotrebuju. Diky za popis masiny

rtin
rtin napsal 25.07.22 v 09:03 5b.

Fajn upřímná recenze, dík za ni Dodnes jsem tuhle kategorii motorek nepochopil. Ve 170 na 4 na zadní...u cestovního endura? Ale asi si to trh žádá no

Více komentářů



TOPlist