PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 750 SE (1982)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hroch
Vloženo 6.1.2022
Aktualizováno 6.1.2022
Zobrazeno 1 414x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Neřeknu jí jinak než Bába. Kochací, sice třísetkilový ale relativně nezáludný stroj.

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - První dojem šílený... Startovat motorku s tímhle typem startéru je očistec pro uši. Jak ale naskočí, je to ševelení. A svezení veskrze příjemné. A když se člověk nebojí, má slušný gumy, tak i docela svižné. Do stovky teda...

Motorku bych doporučil pro - Nadšenci. Je to staré, má to vrtochy, ale je to kus poctivého železa, co potřebuje olej, benzín a od majitele chuť jezdit.

Doplňky na motorce - Jen předkopy, nic víc.

Recenze

Proč.. Sháním si takhle v roce 2008-9 startér na 11ku virago a objevím pána, který tento startér má jakožto náhradní díl k výše zmíněné staré dámě. Tak mu volám a ptám se ho, zda by jej neprodal samostatně. On že beze všeho. Zajásal jsem a ptám se na cenu a on mi sdělil, že 25k. Já na to, ale to chcete za celou motorku... S úsměvem v hlase mi sdělil, že tu budu mít jako bonus ke kýženému startéru
No...remcal jsem si asi měsíc pod fousy, ale pak, když byla ještě pořád k mání jsem žhavil drát a volal do Prahy. Pán, momentálně majitel 14ky intoše, byl natolik skvělý, že ji i se všemi díly hodil na vozejk a dovez mi ji až před vrata, neb měla jen fahrceugbrief z říše a pozbyla veteránské testace.
Bílé značky byl též veselý příběh. Přijel jsem na STK za pánem, který mi po hovoru v Třebíčském veterán klubu řekl, ať se za ním stavím, že je zbytečné z ní dělat veterána. Dovozová STK proběhla na výbornou, až na zmínku o zatížení náprav. Nevím, zda česká legislativa předpokládá na motorce převoz více než jednoho hrocha, popřípadě že by svezl kámoše slona, každopádně tuto informaci vyžaduje a v říši ji v techničáku nepotřebují. Na to mi ji pán vytáhl z oficiálních materiálů Yamahy a ofotil jako dokumenty k STK s tím, že by to mělo stačit. No, na Jihlavské dopravce se orgán zhoupl v křesle (asi to dělal často, protože povážlivě zapraskalo) a řekl mi, že pokud nemám oficiální vyjádření výrobce, tak nelze. A když jsem se tázal, proč v Třebíči to lze a v Jihlavě ne e, nebyl mi sto odpověďet. Pán z STK mi říkal, když bude problém, volejte. Volal jsem, předal ho orgánu (přece jim nebudu dělat křena) a čekal. Orgán že se musí poradit a odkvačil kamsi dozadu kde si předpokládám v klidu vypil kafe s kolegou též orgánem. Po slabé čtvrt hodince přikvačil a v očekávání se mě tázal, co s tím provedem. Vytrval jsem v dělání hloupého ke sklonem k natvrdlosti a řekl jsem mu, že to musí vědět oni, neb jsou k tomu vzděláni (už jsem se i docela bavil a k dokladům jsem žádnou "motivaci" nepřidal). Odměnou mi byla další čtvrt hodiny trvající okázalá ignorace a když jsem ani tehdy nepochopil, už to zjevně přestalo bavit i orgána a po další hodině jsem odcházel s techničákem a značkou v podpaždí hrdý na svou trpělivost a nezkorumpovanost. O
Toliko k nákupu a jeho opodstatnění.
Teď k ježdění. Přemýšlím kde začít. Fajn, startování s plynem, jako u každého karbecu, míň pak rachotí startér. Jeho zvuk bych přirovnal k převodovce, do které někdo nasypal pixlu šroubů a ta se teď snaží i tak fungovat... Nevím proč, ale studená prostě ne a ne chytit i na přední válec. Jakmile na ni ale sednu, jako na povel se chytí a šlape jak hodinky. Už mi dvorní mechanik vyměnil a vyčistil co šlo a bez úspěchu. Nazval jsem si to pro sebe vrtochem staré dámy, co je přece musí mít, jinak by to nebyla ona. Koneckonců už to není žádná prvnička, tak abych si snad nemyslel. Skoro jak přemlouvat manželku
K podvozku, má páteř a motor jako nosný prvek, tudíž se kroutí a kroutí. Na její obhajobu ale musím říct, jsem zvyklý na sportovní moto a to je trochu jiná liga. Jak jsem zde na fóru zjistil(a mnohokráte Vám za to drazí kolegové děkuji), jízdní vlastnosti velmi a kladně ovlivňuje nafoukání tlumičů, tudíž hodnotit ji před tímto odhalením mých neznalostí servisu, asi bych byl za hlupce. Takže při správném naladění tlumičů celkem slušně drží stopu a je radost s ní dráždit okresky. Na vyšší rychlosti to moc není, neříkám že nejede, dal jsem s ní i 160, ale je to mučení neviňátek. Má poměrně krátké kvalty a je jich pouze pět. Když předsednu z jiné, mám tendenci pořád řadit vejš. ? Při sto, stodeseti točí nějaký 4 tisíce. Ideální cestovní, relativně pohodlná rychlost. Blbý je, že při téhle rychlosti je člověk na silnici 2 a lepší trnem v oku všeho, krom traktorů.
Ono totiž když roztočíte klikovku, co si nezadá s kolem parní lokomotivy, do nějakých šesti a půl tisíc, stane se z moto spíš nástroj pro uspokojování náruživých dam, než stroj pro přepravu osob...
Brzdy bych moc nekomentoval, je to spíš slabota, chce za ně brát zodpovědně. Za obě. Jinak člověk nezastaví.
Lze ji používat i ve stavu jak vyjela z fabriky. Teda až na originální polohu stupaček. To je peklo podle mě i pro liliputy. Bez předkopů si ježdění moc představit neumím. Mě samotnému dalo dost zabrat, abych dal do správné mě vyhovující polohy řídítka a stejně jsou prohnutá jak záda afrických dětí, tudíž pro člověka s rameny širšími, než má vetchá stařenka nad hrobem, to znamená, že bude mít vykloubena zápěstí až k lokti.
Díky lehce předkoplým řidítkům mě pak přestala bolet kostrč. Sedlo je velké a ani drahá tříčtvrtka za Vámi si nebude moc stěžovat.
Na nějaké velké cestování bych ji asi brát nechtěl, ale je to věc vkusu každého soudruha. Předchozí páníček ji vzal do Estonska a byl nadmíru spokojen.
Za celou dobu, co ji mám, mě přirostla k srdci svou použitelností, nenáročností a hlavně asi tím, že jsme stejně starý
Ps: POUZE PŘÍRODNÍ 100 OKTANOVÉ DLABÁNÍ.
Jinak madam kucká v nižších točkách, do otáček se jí nechce a v neposlední řadě to díky tomu žere o půl, 3/4litru víc. Což při pěti litrech spotřeby smaže cenový rozdíl. Jo a díky tomu je jarní start jen milou zábavou a potěšením. Což uši i startér nepochybně ocení!
Ps2:lepší fotky dodám, ale přece ji nebudu tahat do bahna...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hroch
Hroch napsal 12.01.22 v 20:42

Pánové díky za kladné ohlasy, velmi potěšily a jsem rád, že se bavíte až zas bude chvilka času, dám k lepšímu postřehy z vyjížděk, těch v pravdě taky není málo

Kali88
Kali88 napsal 09.01.22 v 19:27 10b.

Takhle jsem se tu dlouho nepobavil, supr čtení. Ať to jezdí

walda1
walda1 napsal 08.01.22 v 19:01 10b.

super fotky

dettektorr
dettektorr napsal 08.01.22 v 12:50 10b.

Krasny cteni. Ses srdcar, to se mi libi.

dančic
dančic napsal 08.01.22 v 11:07 10b.

Jakkoliv dobře znám útrapy s tímto strojem, kvalitně jsem se bavil při čtení Senzační popis... ten startér je hrozný, ale konstruktéři v "Jamaze" nejsou žádné béčka a věděli o tom, tudíž odlítávající kusy ozubení startovacího soukolí chytá poměrně velký magnet pod ním. Vskutku elegantní řešení zcela chybné konstrukce A po delším ladění se mi podařilo dostat do stavu, kdy motocykl chytne hned na oba a táhne plynule od spoda až nahóru. Ale karbce značky Hitachi jsou také vynález ďáblův a nebylo snadné do nich nic sehnat... Pokud se kousne jehlák, člověk to nepozná a celý válec až po hrdla směrem k vzducháčům si zalije benzínem... super nápad tam nemít přepad! Je to prostě senzační stroj!

Více komentářů



TOPlist