renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 700 custom (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Prostě_Jakub
Vloženo 25.3.2024
Aktualizováno 12.4.2024
Zobrazeno 1 284x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Popis motorky


Na první pohled velice příjemná, nízká, ale “malá” motorka. Rozhodně má styl! je to totiž absolutní klasika. Vzduchem chlazený řadový čtyřválec. Každý válec má svůj vlastní karabec a otevřené sání. Hned jak se jí viděl, jsem věděl že se jedná o mou první!

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Motorku jsem si koupil ještě předtím než jsem vůbec měl hotové papíry. Vzal jsem sebou kamaráda na zkoušku, který motorku projel a řekl že dobrý. Chlapík od kterého jsem jí kupoval s ní chtěl udělat bobra. No a upozornil mě na pár “drobností” které budu muset podstoupit aby bylo vše v cajku. Třeba seřídit karbce, on to měl “opraveno” elektrikářskou páskou na sání, aby mu to nesálo tolik vzduchu ?. No jo, moje první a já naivní. Papíry jsem nakonec dodělal do konce příštího týdne, ale motorka ještě další dva roky nejela, jelikož neměla technickou a byla ještě na Holandských papírech. Bůhví jak dlouho stála někde venku, než jí dovezl chlapík od kterého jsem jí kupoval, do České republiky. Měla nalítáno asi 16.000 mil, možná 116.000mil (těžko říct, budík ukazuje pouze do 99.999/99 ?). No a začal sem jí dávat pomalinku do kupy… Pár nových dílu jako přední světlo, směrovky, zadní světlo (originální blatník předešlí majitel seřízl flexou jak z ní chtěl udělat “bobra”). Pak sem musel nechat přetěsnit vidlu, no nakonec sem musel nechat udělat komplet vidlu. Přeci jen mohl sem to čekat. 1985 je hold 1985… Tak už by to mohlo jezdit! Bohužel ještě vyčistit zrezlou nádrž, vyčistit a seřídit karbce. (Dnes už bych si dával lepší pozor na to co je potřeba dodělat) No trvalo to další půl rok… Sezónu sem bohužel nestihl. Takže všechno dané do pojízdného stavu, už jen čekám na teplo! No, přišlo teplo! Svezeme to na technickou. Technickou procházíme “bez problému”, ale máme to! Tak teď už jen přihlásit, dostat RZ a vyrazíme! Všechno už máme, motorka má potřebné dokumenty, já už taky a máme i tu plechovou cedulku na zadek! startujeme! Ne ?? nakonec to byla baterka, ale bál sem se že to je alternátor. Tak jo, baterku přes noc nabijeme a změříme, vše v cajku… 2. start!! Trvalo to chvilku, než se mi podařilo nastavit sytič tak aby motor spokojeně klapal… No tak jedem, ujel sem 2 km a chcíplo to… tak to nastartuju znova a už to nejde?. Baterka vydržela 4 pokusy a šlus… Tak tlačíme zpět do garáže. nová baterka 3. start!!! Konečně, už jedeme… Chvilku to trvalo, motor se dusil, a nechtělo se tomu moc do otáček, ale stačilo mu chvilku dát a rozhýbal sel se. Takže první dojmy za moc nestály, ale neměnil bych… První stroj a hned zkušenosti. Co víc si přát. No a hned po několika kilometrech jsme si začali rozumět. Super stroj do začátku! Pohotovostní hmotnost v papírech je 199 kg. Plus já s výbavou takže celkem 320 kg a na 53 Kw… je to vážně slušný. Stroj se skvěle ovládá, jen brzda je tvrdší, dobře jezdí po městě na pohodu si jen klape, ale když člověk dá plný plyn tak i pěkně potahá.

Motorku bych doporučil pro - Ideální motorka pro začínající řidiče. Nízké těžiště, “nízká” váha 199 kg téměř zaručuje skvělou ovladatelnost. Když se zadní tlumiče úplně povolí do měka, tak může motorka trošku plavat, ale stačí je nastavit na tvrdý režim.

Doplňky na motorce - Na prasáka uříznutý zadní blatník od “původního” majitele, přední světlo, směrovky, otevřené sání na karburátorech.

Recenze

Tak jak jsme se spolu seznámili už víte. No máme za sebou společnou první sezónu. No nejdřív projížďky kolem komína, přeci jen už sem ji 2 km zpět do garáže tlačil a nechtěl sem to moc riskovat. Jezdil sem jen po městě a přilehlých obcích kolem Opavy. No a postupně jsem ji začal důvěřovat víc a víc… Nakonec jsme spolu dali i nějaké vyjížďky i přes 100 km a zpět. Takže asi cajk. Přeci jen “problémů” bylo dost… Našel sem si přítelkyni a najednou sem ve své první sezóně jezdil i s batůžkem (batůžek naštěstí vyježděný, kolem 8 let, takže cajk)… Pomalu sem se učil sám a občas s kamarádem, který už má svoje odježděné.

No a na konci první sezóny jsme s tím kamarádem jeli do Maďarska k Balatonu.

Já (tankvak) a přítelkyně (batoh) na Yamaha XJ 700 Maxim S 1985

Kamarád a jeho přítelkyně na Aprilia Pegaso 650 1992 (bedny)

Bylo super že batoh od přítelkyně se jim dalo kurtnama přidělat k bednám, takže jsme nakonec měli i pohodlí. No Maxim to zvládl bez problému, jen mu prasklo cestou zpět těsnění pod hlavou, takže sem musel dolít olej…

Aprilka už takové štěstí neměla:
Vysypalo se ložisko v předním kole a v tomto důsledku přestala brzdit přední brzda. Zádní vydržela jen chvilku déle… takže dojet opatrně někam přespat a najít servis. Hotovo.

Po týdenní dovolené jsme dojeli domů a ještě párkrát před zimou pojezdili. Celkem jsme to dali na necelých 5.500 km.

Takže 1. sezónu bych hodnotil dobře. Provedlo se pár základních úprav a oprav. No a čekáme na druhou sezónu.

Pak jí konečně dám celou, celičkou do stavu co si zaslouží. Je to nádherný kousek co má svou duši!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hd1727
hd1727 napsal 28.03.24 v 21:01 10b.

Skvělej začátek! Ať slouží! ;)

hycomat
hycomat napsal 27.03.24 v 19:28 5b.

To máš super! Priateľke si nechal Maxima, ty si chceš kúpiť XV, alebo RoadKing a žena chce Stryker.

PSanec
PSanec napsal 25.03.24 v 19:51 10b.

Je to cajk, pěkná motorka.

Více komentářů



TOPlist