PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 R Sport (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sanzin
Vloženo 4.3.2009
Aktualizováno 18.2.2011
Zobrazeno 4 694x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


K1200R Sport
Pohodovka schopná všeho.

Více fotografii

Recenze

Jako asi spousta dalších, vybíral jsem motorku, která by splnila co nejvíc mých představ. Hledal jsem především spojení sportovního stroje a motorky vhodné na cestování ve dvou. Ideální stav je samozřejmě mít dva nebo více strojů, ale to se mi příliš nezamlouvalo.

I přesto, že jsem nikdy nebyl skalním příznivcem motocyklů značky BMW, padla nakonec moje volba právě na K1200R Sport. Sportovní je sice tak trochu po „Bavorácku“ a u cestování bych asi nějaké to „ale“ taky našel, jenže po bližším seznámení a hlavně svezení jsem věděl, že právě tohle je to, co hledám.

Motor (120kW, při 10250ot/min a 127Nm, při8250ot/min) táhne neskutečně, a to už i pod 2000ot/min.. I přesto ještě dokáže překvapit někde od 7000ot/min., kde až do 11000ot/min předvádí něco, čemu já říkám „výroba adrenalinu“. Vyhřívané rukojeti a dobře fungující ABS patří ke značce BMW. Další plus je kardan, protože to věčné čištění, mazání a napínání řetězu si klidně rád ušetřím a při jízdě o něm opravdu vůbec nevím. O technických specialitách jako je Paralever vzadu a Duolever vpředu se nebudu ani rozepisovat, ale určitě velká výhoda je elektronické nastavení podvozku ESA. Jako mávnutím proutku je po zmáčknutí jednoho tlačítka ze sportovního podvozku téměř endurový, což je při stavu našich silnic opravdu skvělá a užitečná věc. Spotřebě se mi při parametrech motoru nechtělo zprvu ani věřit. Pokud by někdo dokázal jezdit výletním tempem, myslím si, že není nemožné se dostat i na spotřebu kolem 4,5 l/100km. Při běžném „motorkářském“ tempu 5,5 až 6,5 l/100km. Přiblížit se k 10 l/100km se mi podařilo pouze na dálnici stylem „děj se vůle boží“. Motorka se vede bez velkého úsilí naprosto přesně i při malých rychlostech a přestože je proti moderním supersportům poněkud při těle (241kg s náplněmi), tak i velice lehce. Abych tedy jen nechválil, tak musím uznat, že převodovce do Japonského standartu ještě něco málo schází, na druhou stranu je pravdou, že díky pružnému motoru se zase tak často řadit nemusí. Pneumatiky mi moc dlouho nevydrží, ale za to svezení to fakt stojí. Taky mi někdy vlastně trochu vadí fakt, že díky dlouhému rozvoru nejde plynem na zadní. Raději maluje čáry po silnici, ale většinou je to vlastně výhoda.

Je to prostě pohodovka, která díky „Bavoráckým“ vychytávám dokáže přehlédnout i nějakou tu drobnou chybičku. Kromě toho se ale dovede i jak se patří rozparádit a být i divokou šelmou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 23.04.14 v 11:22 10b.

pěkný tak ať slouží a přeji všem hodně najetych kilometru bez nehod

RadioFM
RadioFM napsal 19.06.09 v 01:38

fakt pěkná 10

IvoSt
IvoSt napsal 29.04.09 v 21:25

Nádhera, jeto kus motorky za 10.

cat-nikita
cat-nikita napsal 25.03.09 v 08:07

Mašina pro chlapa

M.M.Kohút
M.M.Kohút napsal 13.03.09 v 19:48

Děkuju příteli.Přeju hodně štěstí a hlavně... lítej nízko

Více komentářů



TOPlist