PROFIL MOTORKY

Honda CBR 600F (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Demon90
Vloženo 28.4.2010
Aktualizováno 19.8.2015
Zobrazeno 8 025x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Od svého debutu v roce 1987 vévodila Honda CBR 600 F kategorii supersportovních motocyklů. Všechny nově příchozí typy dané třídy s ní byly okamžitě srovnávány. Na vedoucí pozici setrvává déle než jakýkoliv jiný stroj v motocyklovém sportu, což je nevídaný

Více fotografii

První dojmy - a a a

Recenze

Supersportovní motocykl Honda CBR 600 F na první pohled vyhlíží jako skutečné sportovní náčiní, které si však zachovalo svou jednoduchost a mnohostranné použití. V žádném případě nejde o starý stroj v novém kabátě. Přesto nynější čtvrtá generace působí velmi přátelsky, takže okamžitě nabudete dojmu, že ji vlastně dokonale znáte. Tento dojem se znásobí při prvním bližším kontaktu. Perfektně totiž padne do ruky. Přirovnal bych to asi k tomu, že potkáte po půl roce starého kamaráda, který po dobu, co jste se neviděli, nedělal nic jiného než chodil do posilovny. Díky tomu, jak je všechno propracováno s japonskou precizností do posledního detailu, máte pocit, že jde o malou lehkou „čtyřstovku“ s výkony superbiku.

Nový supersport Honda CBR 600 F je o 16 kg lehčí. Po desetiletí zachovávání rámu z ocelových slitin došlo k provětrání konstrukčních kanceláří a byl navržen rám z lehkých hliníkových slitin, který je o celých 7 kg lehčí. A co víc, jedná se o rám s tzv. kombinovaným pivotem, což znamená, že zadní kyvná vidlice je připevněna přímo k motoru, čímž se redukuje rozměr a hmotnost postranních nosníků.

Unikátní rám supersportu CBR 600 F


Honda patří mezi přední výrobce dopravních prostředků - automobilů a motocyklů - také z hlediska aplikace nejnovějších technologií. Dokazuje to například supersport CBR 600 F, jenž se kromě technicky vyspělého motoru vyznačuje též zbrusu novým dvojitým páteřovým rámem promyšlené kombinované konstrukce.

Ta totiž nemá zadní kyvnou vidlici upevněnou pouze k rámu či k motorové skříni, nýbrž ji drží oba uvedené komponenty současně. Na jeho výrobu byla použita hliníková slitina, která nahradila původní konstrukci z ocelových trubek. Tím bylo dosaženo maximálně tuhého uchycení vidlice přesnou kombinací jehličkových a kuličkových ložisek. Přínosem je též úspora hmotnosti 7 kg.

Hliníkový rám tvoří dvoukomorové hlavní a jednokomorové pomocné nosníky, navařené k odlitku hlavy řízení a kombinovaným nosníkům motoru a čepu kyvné vidlice. Nejnovější technologie tlakového lití, umožňující ideální svařitelnost, byla použita u kombinovaného nosníku. Rám obepíná pohonnou jednotku tak, že s ní tvoří tuhý celek. Ten pak motocyklu zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti - zejména pozoruhodnou stabilitu ve velkých rychlostech a mimořádnou jistotu jezdce v zatáčkách - jak na silnici, tak i na závodních okruzích.



Nízká hmotnost je hlavní trumf ve hře zvané CBR 600 F. Co ale dělá z nového motocyklu nový motocykl, je také výkon. Sto deset koňských sil je sice slušných, ale hlavní je, že motor je podstatně posílen v nižších a středních otáčkách. A to tak, že by leckterá „sedmsetpadesátka“ mohla závidět. Pro ladění na závodní účely jsou v pohonné jednotce ještě velké rezervy. Reakce motoru na otočení rukojetí plynu je okamžitá, a to v celém rozsahu otáček. Od 2000/min dokonce na jakýkoliv převodový stupeň. Například točíte na „jedničku“ asi tak 7000/min, pak stačí jen prudce přidat plyn a modlit se, aby se přední kolo nezvedlo příliš vysoko a vy jste nespadli na záda. Okolo 10 000 otáček za minutu začne pracovat Ram Air Direkt a vytáčí krátkozdvihový motor nezadržitelně až do 14 000/min, kdy nastoupí omezovač. Není ale potřeba „cé-bé-erko“ tak trápit, protože křivka výkonu stejně začíná od 12 000 otáček za minutu klesat. Na to, že je motor velmi krátkozdvihový, je extrémně pružný.

Přestože již mají na motocykl Honda CBR 600 F políčeno všichni závodní ladiči supersportů, v žádném případě nelze říci, že by se na ní špatně a nepohodlně zdolávaly větší vzdálenosti. Více než 200 km po jižní Francii v okolí okruhu Paul Armagnac bylo více než příjemnou projížďkou na novém a perfektně fungujícím stroji, jehož poddajnost a přizpůsobivost dávají motocyklistovi vychutnat jízdu po silnici s jakýmkoliv povrchem. Skryté kvality se projevily až na zmíněném okruhu u Nogara. Na poměrně velmi technicky složité trati nás Honda CBR 600 F mile překvapila lehkostí, s jakou šla překlápět z jedné zatáčky do druhé, dále výbornou stabilitou v rychlostech přes 200 km/h a hlavně kompaktním a bezpečným zpomalením z dlouhé rovinky do téměř 90stupňové zatáčky. Brzdy, mimo jiné používané také na stroji CBR 900 R, patří bezesporu k tomu nejlepšímu, co lze na „šestistovce“ nalézt.

Supersport CBR 600 F je standardně osazen radiálními pneumatikami Michelin Hi-sport. Toto obutí přivádí motocykl téměř k dokonalosti. Na suché vozovce se po mírném zahřátí chovají téměř jako závodní „slicky“, na mokré silnici spolehlivě odvádějí vodu a v zatáčkách varují jemným driftem dlouho dopředu, že by se motocykl mohl dostat do smyku. Stručně řečeno, supersportovní motocykl Honda CBR 600 F v sobě spojuje přednosti pohodlného sportovního stroje a dravého závodního speciálu, a to s vynikajícími výsledky, jež nepřipouštějí sebemenší kompromis.

8. března 1999, Honda magazín

Honda CBR 600 F technické parametry:
[seznam
Motor: čtyřválcový řadový kapalinou chlazený motor, čtyřventilový rozvod DOHC, čtyři karburátory typu CV s průměrem difuzoru 36,5 mm a s plochými šoupátky
]Zdvihový objem:.599 cm3
Maximální výkon:81 kW při 12 500/min
Největší točivý moment: 67 N.m při 10 500/min
Převodovka: šestistupňová
Rozměry (d × š × v): 2060 × 685 × 1130 mm
Hmotnost bez náplní: 170 kg
Objem palivové nádrže: 18 l
Maximální rychlost: 260 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 2,9 s
Cena: 299 000 Kč[/seznam]

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TC-Def
TC-Def napsal 02.04.15 v 18:03 10b.

pěkná šéfe

svetlikjirka
svetlikjirka napsal 12.01.14 v 20:16 10b.

V nových barvách super.

Mrakoplash
Mrakoplash napsal 14.01.13 v 21:02 10b.

Krásná mašina. Tak nějak moje parketa , užij si ji

alpiniště
alpiniště napsal 05.12.11 v 17:59

pěkná hodně kilometru bez nehody 10 b

Cíba.
Cíba. napsal 13.06.11 v 22:05

pěkné moc pěkné a dobrá volba

Více komentářů



TOPlist