PROFIL MOTORKY

Honda CBR 600F (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník vincenzo_ch
Vloženo 22.8.2012
Aktualizováno 22.8.2012
Zobrazeno 4 662x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Nejmrštnější stroj na kterým jsem kdy seděl. Opět jenom víkendovka.

Více fotografii

Recenze

Po zjištění, že naháči mi nějak nejdou k srdci a že Daytonka je na tenhle víkend už zamluvená jsem šel do otestování týhle holky. Říkal jsem si že to bude jen takovej okapotovanej Hornet, ale to jsem byl hoodně mimo.

Už před víkendem bylo jasný že mě čeká dlouhý cestování - plán byl odjet zahřívací pasy v okolí a pak okruh Zurich - Bodensee - Zurich během soboty. Na neděli pak pořádná tůra do Dojčlandu - Schwarzwald. Zvlášť neděle se docela povedla, info dodám časem.

Suma sumárum za víkend 1000km.

Motor
Je to čtyřvál. Nevím co na tom kdo předemnou předváděl, ale kolem 3500 - 4500 otáček se nezvykle klepal (i oproti Hornetovi) a dařilo se mu rozvibrovat něco na palubce nebo na přední kapotě / štítku. Docela to lezlo na nervy při popojíždění po městě. Co se města týče, motor se samozřejmě radši točí, takže ve spodku se mu do ničeho moc nechce. Pokud člověk nechce dělat ve městě bugr na dvojku, tak si jinak jízdu moc neužije. Na to tahle holka ale neni (i když některý reklamy co jsem viděl jí doporučují na každodenní použití ... no nevim nevim, ta padesátka se tam musí držet i přes protesty motoru.). Když se dostane nad 6000, tak začne ožívat. Počítám že výměna vzduchovýho filtru by jí v tomhle ještě mohla pomoct.

Co se vyšších otáček týče, tak to už motor táhne dobře.

Maximálka se sériovým vybavením bude kousek nad 230, ale fakt se tam tomu ke konci už moc nechce, nehledě na bugr, spotřebu a vibrace co to při tom předvádí.

Vibrace možná budou jen věcí tohohle kusu, tipnul bych že na tom přede mnou někdo docela řádil.

Sériový zvukový projev neoslní, ale ani neurazí. Oporti Streetovi samozřejmě nemá šanci.

Nějak jsem se za víkend nesžil se spojkou (ale asi je to daný tím že mě nějako chytlo zápěstí a nepřestalo do neděle odpoledne) a řazením, zvlášť co se řazení dvojky z jedničky týče (ve městě si to člověk užije).

Ovládání
Nebezpečně sebejistá v zatáčkách. Naklopí a drží, drží a drží. Otestováno při podcenění jedné zatáčky (zavírající a z kopce ... ). Naprosto lehoučká, bez záludností a s perfektní odezvou na pokyny. Ze zatáček to táhne o stošest.

Brzdy jsou celkem ok, ale nepřekvapili. Oproti Hornetovi konečně znatelný účinek zadní brzdy. Pěkně to rovná motorku, ozkoušno když se mě jedna slečna v SUVčku pokusila sundat v zatáčce. (ona předjížděla do zatáčky kam neviděla, ne já).

Městský komfort
Motor v nízkých otáčkách nic moc, topení celkem slušně odizolovaný, ale ve víkendových 32 stupních se na každých světlech pouštěl větrák. Město ideálně jen projet a vyrazit pryč. Na dojíždění do práce bych si jí asi nepořizoval.

Cestovní komfort
Plně digitální palubka je asi běžná součást touringových strojů, mě ale teda jeho čitelnost na slunci docela štvala. V noci je to v pohodě. Jen na ten digitální otáčkoměr se těžko navyká.

Musím vyzdvihnout parádní sedlo. Má dvě pozice na vzpřímený posez a na zalehnutí. Oboje hodně pohodlný a na dlouhé tůry uplně v pohodě. S dlouhýma rukama je možné sedět i na tom zatím změkčení pro zalehnutí a trochu si odpočinout. Tvar nádrže pro zalehnutí taky super.

Kapoty chrání bez problémů až do cca 200 kmh, dál mi to pak začlo plácat volnějšíma kevlarovýma jeansama.

Moto nemá vůbec žádný úložný prostor pod sedadlem, chce to vaky / kufry / velké kapsy.

Poměrně rozumná byla pozice řadící páky, na řazení při zalehnutí to ale moc neni (při mých 185cm). Navíc při vyšší rychlosti a řazení z 5ky na šestku to chce už předem páčku držet hore, jinak jí tlak vzduchu namáčkne na 4ku a lupho omezovač a doufat že to zadní kolo ustojí. Na druhou stranu podřazení z 6ky na 5ku jde automaticky jen zmáčknutím spojky.

Ostatní
Překvapila mě hodně nízká spotřeba, když se motorka točí tak do 100 - 120 km/h tak si určitě nebere víc jak 5L na sto. Na mých 1000km jsem spotřeboval kolem 3 nádrží.

Celkově
CBR 600 F si dokážu představit jako motorku na dlouhé štreky v sportovnějším a zábavnějším stylu. V městě se mi její chování nezdálo pohodlné, šaltování mezi 2kou, trojkou aby to nějak jelo a neřvalo, plus hlídání 50ky při přímém protislunci a nečitelnosti digitální palubovky ...

Tahle holka mě utvrdila v tom že bez kapot už nedám ani ránu a že třívál mi jde k srdci víc než 4vál. Hondu bych sám sobě nepořídil, nicméně komukoliv kdo si chce užít dlouhé výletování jí můžu doporučit. Stejně tak i pro začátečníky (je to takovej lepší okapotovanej Hornet).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
miligen
miligen napsal 04.09.13 v 07:08 9b.

vincenzo_ch
vincenzo_ch napsal 16.09.12 v 21:24

Vibrace muzou bejt vec jednoho kusu, o tom zadna. Proste neco od predniho stitku / kapotaze... kdo vi kdo na tom prede mnou sedel a co s tim delal.
To razeni a jezdeni po meste srovnavam s 675cc trojvalem od Triumpha. Tam proste i v nizsich otackach je dost kroutaku/vykonu na to abych citil ze to ma dynamiku a jde to za plynem. Na tom CBRku jsem mel pocit ze to proste chce jet bud rychlejc, nebo ve vyssich otackach abych dosahnul toho sameho co na tom trojvalu. Samozrejme to muze byt nejaky skryty zacatecnicky neduh z moji strany ;)

h.pepino
h.pepino napsal 16.09.12 v 18:59

Hezky napsaný, ale jako majitele tohoto stroje mne zarazilo, že vybrace a potom to řazení ve městě. Kdyby tu nebyly ty fotky, tak bych řekl, že jde dle popisu o zcela jiný motocykl. Právě jízdy ve městě jsem se na této 600cc bál, ale Honda mě velmi překvapila. Dá se jet v klidu 50km/h na 4 nebo 5 stupeň a pokud potřebuji opravdu zabrat, tak trojka určitě stačí. Pokud někdo hledá motku do zatáček na cca hodinku, tak mohu CBR 600f 2011 za ty prachy co stojí jenom doporučit.A od 10 000 ot to taky docela jede .

kawazx10r
kawazx10r napsal 22.08.12 v 21:30

absolutně nudnej tvar a navic cbr6 je bez šťávy. Daytona má proti tomuhle koule a navíc je fajn číst to od majitele.

vincenzo_ch
vincenzo_ch napsal 22.08.12 v 20:41

no jo, ono vybrat pořádnej stroj prostě není jen tak ... a bohužel Daytonek za rozumnou cenu je jak šafránu ... :-/

Více komentářů



TOPlist