PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SamSidonius
Vloženo 3.3.2011
Aktualizováno 29.2.2020
Zobrazeno 5 182x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Pohodlný, silný cesťák vhodný jak pro víkendové vyjížďky, tak pro cesty po Evropě

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Po seřízení sedla do vyšší polohy vše padlo bezvadně, posaz přirozený, pouze občas nemůžu najít vhodnou polohu pro větrný štítek.

Recenze

Motorka zakoupena na podzim 2009 po předchozí VN900 Clasic pořízené na "rozježdění" a také ujasnění, jaký typ motorky by mi vyhovoval. Při delších cestách nebyl cruiser to pravé, tak jsem po delším zkoumání zvolil FJR a zatím nelituji. Dosud najeto 18000 km bez problémů a zejména delší cesty po Evropě za říditky FJR jsou skutečně zážitek (vloni navštíveno Rakousko, Německo, Francie, Španělsko a Itálie).
Motorka je dobře vybavena již v základní ceně, dokoupil jsem pouze original top-case a navigaci Garmin. Motor má dostatek síly i při jízdě ve dvou, podvozek je komfortní a v sedle lze strávit řadu dní bez negativních důsledků na pozadí. Brzdy přiměřené, spotřeba rovněž - cca 6.5 l/100 km. Snad jen větrný štítek zasluhuje mírnou kritiku, nutno najít vhodnou polohu (elektricky nastavitelný), nicméně po vypnutí zapalování plexi zaujme výchozí (tedy nejnižší) polohu. Ochrana před deštěm je ale velmi dobrá, i několikahodinový déšť lze přečkat bez použití nepromoku (několikrát odzkoušeno). Manipulace s motorkou na místě (a zejména v plné zbroji (2 boční kufry + top-case)) již není jednoduchá a začátníci či jezdci nižších postav mohou mít problém, já se 181 cm a sedlem ve vyšší poloze to mám tak akorát.
FJR mi zkrátka sedlo a s rezervou splňuje moje požadavky na cestovně-sportovní motocykl.

Pokračování recenze(září 2011): najeto přes 32 000 km (opakovaně navštíveno Rakousko - přicházím mu stále více a více na chuť, nemá to tam chybu a mám to tam kousek, dále Itálie - Dolomiti), zatím bez poruchy, takže stále plná spokojenost a každou vyjížďku si užívám - jede to fakt dobře a určitě u FJR-ka delší dobu zůstanu. Jediná nepříjemnost (když nepočítám defekt zadní pneu) byl upadený top-case, o tomto se podrobně zmiňuji ve fóru. Yamaha nakonec reklamaci na top-case uznala a dnes už tam mám nový, pro jistotu zajištěný 2 šrouby k desce.

Po cca 2 letech ježdění na FJR zejména oceňuji: výkonný a poměrně úsporný motor, prakticky bezúdržbový provoz (kardan !!!), dostatek úložných prostor (pod sedlem, zamykatelná schránka s 12V zásuvkou, 2 boční kufry v základní ceně), komfort cestování a možnost celoročního provozu (vyhřívané rukojeti v ceně, slušná ochrana před větrem či deštěm). Při manipulaci s motorkou na místě nutno dát pozor, má skoro 3 metráky, za jízdy ale vyšší hmotnost není prakticky znát.

Takže kdo máte něco najeto a hledáte solidní cesťák pro pohodlné ježdění s vysokým podílem zábavy, tak mezi vážné kandidáty FJR určitě zařaďte.

Pokračování recenze (září 2012): najeto přes 50 tis. km, převážně v Rakousku, dále něco v Německu a Chorvatsku, a samozřejmě kratší projíždky okolo komína + cesty do práce (od jara do podzimu). Letos jsme rovněž byli několikrát v Jeseníkách - silnice č. 11 má řadu pěkných pasáží - doporučuji! S motorkou stále spokojenost, zatím jen běžná údržba + pneu. Stále v plné míře platí předchozí hodnocení.

Pokračování recenze (červenec 2013): najeto 58 000 - tak tu máme první poruchu - teče vodní pumpa. První příznaky se projevily na dovolené v Rakousku minulý týden (kapky kapaliny pod motorkou po jízdě), navštívil jsem tedy ihned Yamaha servis ve Spitalu, kde mě ujistili, že je vše v pořádku - prý bylo v systému moc kapaliny !!! Moc se mi to nezdálo, ale zbytek dovolené jsem jakž takž odjezdil, kapky pod motorkou ale byly pořád. Hned po návratu domů jsem se objednal do servisu, ale tam jsem již nedojel, při zastávce v práci vytekla louže kapaliny a zbytek cesty do servisu již motorka absolvovala v dodávce. Po kontrole bylo v servisu diagnostikováno vadné gufero vodní pumpy a momentálně se čeká na náhradní díly.
Poněkud mě tato záležitost rozladila, u poměrně drahé cestovní motorky bych očekával minimálně prvních 100 tis. km bez nutnosti oprav. Uvidíme, jak to bude vypadat dále.

Pokračování recenze (červenec 2014): na tachometru 70 000, letos zatím kromě několika výletů do Rakouska týdenní dovolená ve Francii - východní Provence, paráda, bezvadné svezení (doporučuji ubytování v Auberge du Col de Brouis, poblíž je pěkné městečko Sospel pro doplnění zásob). Nedaleko je rovněž pověstná silnice R 902. Spotřeba se pohybuje - podle stylu jízdy - mezi 5 až 6l/100 km. Dobrou službu nám dělá komunikace Interphone - propojené 2-3 moto + auto v konferenčním modu, výdrž baterií s počtem účastníků klesá, při celodenní jízdě (víc jak 6h provozu) nutno dobít (z motorky nebo pomocí power-banky).

Pokračování recenze (říjen 2015): na tachometru 85 000 km, letos to bylo dramatičtější, 2x jsem musel nechat odtáhnout motorku do servisu, příčinou byla předchozí závada na čerpadlu chlazení, (pravděpodobně) byla chladící kapalinou poškozena izolace vodiče k lambda-sondě a následně pootočená kovová úchytka kablíku za deště způsobila zkrat, který přepálil pojistku, na které je současně zapojeno i palivové čerpadlo. Na poprvé se toto nepodařilo odhalit, v Rakousku pouze vyměnili pojistku, při dalším dešti se závada opakovala.
Jinak letos opět jižní Francie - okolí Antibes a Sisteronu - úžasné, doporučuji. Dále jsem parkrát zavítal na Slovensko, zatím na jednodenní výlety, plánuji i delší návštěvu. Na Moravě se pomalu vylepšují silnice, pěkné svezení je i v Jeseníkách, na Drahanské vysočině a v Beskydech.
Přes letošní problémy stále považuji FJR za velmi dobrý stroj a o výměně za jinou mašinu zatím neuvažuji.
103 000 km: po 10 úžasných sezónách moto prodáno, důvod: pořízení roadsteru MX-5

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
medved3
medved3 napsal 16.04.16 v 13:30 10b.

Yakov
Yakov napsal 17.02.15 v 19:01 10b.

Krááásnééé!! Také jsem podlehl a včera si ji přivezl domů

context
context napsal 11.05.14 v 13:57 10b.

parádní strojírna tak ať slouží a přeji hodně najetých km bez nehod

fluke
fluke napsal 14.04.12 v 00:48

Já to tvrdím taky NENÍ NAD TO SKOČIT DO SEDLA A HURÁ SMĚR ALPY ijá to mám kousek a na FJR vlastně jenom ždibec
Jasných 10b

rafanvm
rafanvm napsal 04.03.11 v 21:30

Věřím, že jsi spokojený

Více komentářů



TOPlist