PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 S (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník micklance
Vloženo 22.5.2011
Aktualizováno 9.6.2019
Zobrazeno 8 957x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


BMW image, technologicka vyspelost a nuklearni motor ve sportovne cestovnim baleni

Více fotografii

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 SM-T: důvod neuveden
BMW K 1200 R: důvod neuveden

První dojmy - Takova osobni cestovni raketa

Motorku bych doporučil pro - Alespon elementarne vyjezdenej borec (najeto 10-20tis, umi krizove brzdit, zbavil se chicken strips), po 30, ktery jiz ma urcitou emocionalni stabilitu;-), mezi zivotni hodnoty jiz radi zdravi, chce cestovat trochu jinak a rychleji nez na BMW GS, ci na RT (obe jsou prrfektni, K je vsak z jineho testa) a ma trochu nasetreno na porizeni. Na provoz to neni drah.

Doplňky na motorce - MRA turistické plexi
Držáky bočních sportovních kufrů včetně topcase

Recenze

Výbíral jsem, až jsem se rozhodl pro dalšího odchovance mnichovských. Takže vedle plnokrevné (i když dieselové) ušlechtilé plechovky, stojí tento plnokrevník ze stejného chovu, tentokrate na 98oktanové papání. Sháněl jsem sice původně K12R a nakonec jsem rád, že mám K12S.

ABS, RDC (monitoring tlaku v pneu), ESA, board computer, vyhřívané hefty, bmw alarm. Ještě jsem chtěl dodatečně aktivovat ASC (kontrola trakce) a prej to s tímto podvozkem nejde hm...musím se teda hlídat :)

Soudruzi a přátelé, co vám budu vykládat... Jede to detonačně, ovládá se to překvapivě nebetyčně, pohodlné to je jako sofa a navíc je to Bábowka...

Jelikož k tomuto bajku již bylo napsáno téměř vše a nechci se opakovat, tak pár mých postřehů k tématům, které zde občas vidím... ;)

Ergonomie
... sedíš pohodlně, sportovně-turisticky, tedy vzpřímeněji než na sportu ale sportovněji než na GSu (měřím 175cm).
... I v rychlosti 180 sedíš téměř vzpřímeně zejména díky touring štítu MRA a je to v pohode:)
... když sedím na nádrži, tak se koleny dotýkám kapotáže vpředu (měřím 175cm), hm - trochu těsno, ale na druhou stranu za zadkem je spousta místa, takže pro sportovnější jízdu si posedni dozadu a vyřešeno :)
... pravé noze vadí z počátku kryt spojky při brždění, ale je to věc zvyku. Velmi rychle se naučíš používat pouze přední brzdu díky integralním brzdám a na zadní ve městě si zvykneš co by dup.
... těžší na místě, lehká při jízdě, v zatáčkách jako nuklearní vlak (jako na kolejích, furt se také přistihuji, že tak nějak automatický v zatáčkách akceleruji a ani to neplánuji.. prostě úžasný pocit jistoty kontroly nad hmotou ti umožňuje kroutit heftem...:) Musím se více kontrolovat
... při zapnutí klíčku čekáš pár sekund, než zhasnou kontrolky, pak startuješ. Prekerka třeba na křižovatce, když ti to jednou za 5000km chcipne na jedničku :)
... při jízdě krokem do zatáčky /např. otáčení/ a pokud máš mírně sjetou přední gumu, tak to má tendenci se zavírat (dost váhy na přední kolo - máš pocit, že na předku je to dost hmotné a jakoby se celá motorka opírala o přední kolo (jako na VFR 1200F)
... výfuk dost hřeje po jízdě (ale který ne) a vzhledem k jeho velikosti vypadá jako taková větší roura od kamen. Pokud bych byl tuner, tak by to byla první věc na výměnu. ale protože nejsem, tak se zaměřuji spíš na praktické věci (kufry, atd)
... na baworácké blinkry si zvykneš rychle a je to v poho a intuitivní! - fakt
... kapotáž kryje dobře, když prší, tak to jde na přilbu a od půlky stehen nahoru mírně vlhneš :)(se standardním plexi), s MRA to jde výše na přilbu - takže paráda, kolena stejny. Obecně se aktuálně nebojím jezdit v dešti kvůli tomu, že bych mokl (ale nepromok je tak jako tak nutný, protože ti to z ramen a přilby stéká stejně mezi nohy)
... pro mne skvělý zvuk i se standardem, hutný, respectable. při podřazování vzteklej (zvuk:) a nervozně prskající
... sedlo pohodlné, pod sedlem 0 místa, nevejde se ani lékarnička (samá elektronika)

Jízda
... jede pořád od 1500 do 11000. Kolem 3500 je citelnější (ne nebezpečný) nárůst KN, kolem 7000 začíná termojaderná reakce, znatelné vibrace nastupují o něco dříve tak v 6500 (dá se to vydržet i delší dobu, jezdil jsem 660 jednovál, takže pro mne ok).
... při rozjezdu nevytáčím (zvyk z velkoobjemového endura) řadím brzy nahoru a i tak to jede raketově a nějak máš pocit, že ti stačí 1 a pak 6 (a někdy i 5 :). Prostě zařadíš 6 a jedeš, kopec-nekopec, vesnice, rovina, furt. Ostatní řadí (možná je to baví :D - ale to ty můžeš taky). Kvalty 2-4 není skoro potřeba (pro běžného dědka).
... pohodová jízda je kolem 150kmh po dálnici, při 6000 rpm jedeš 160 (pro odvážné zbývá dalších 5000 rpm do omezovače:)
... po Praze v kolonách no problem na 3jku mezi auty, občas spojka, a bacha na zrcátka
... brzdí skvěle (hydraulický posilovač) a dobře dávkovatelné, z páčky mám však gumový pocit a nepomohlo mi ani odvzdušnění brzd. Páčky mám origo (možná je vyměním).
... při brždění se předek potápí minimálně (ale potápí se). ABS na předek se mi podařilo nechat vyniknout pouze na štěrku, na běžné silnici se mi to vpředu nepovedl. Na zadní brzdu mi ABS bere často (jezdím hodně po městě :).
... ESA - výrazný rozdíl mezi režimy comfort, normal a sport. Nicméně komfort po Praze také nevyhladí vše (většina hrbů je cítit). D1 na Comfort je super.
... máš možnost volit vždy ty 3 režimy a ke každému z nich dále: soudruh ano/ne, igelitky ano/ne.
... kardan: je trochu nervozní při popojíždění, ale neřešíš.
... nahoru od 2 řadím bez spojky, zatím žádný probl.
... falešné neutrály - znám, párkrát za měsíc nedořadím dobře a vokotlím to

Spotřeba, phm, servis
... je to prostě BMW a ten motormanagement je špička (skoro jako honda co do sametu a jako bmw zase spotřeba :) = 5,8 - 6 běžně (dle kompu)
... jezdím na natural 98 (omv carrera 100), má to však detonační čidlo, takže můžeš dát i 95 (nic jsem nepoznal) a myslím, že se na 95 dá i běžně dlouhodobě jezdit.
... olej nekonzumuje
... servisní intervaly jsou 20tis :) (což je ovšem zase skvěle typické bavorácké :), ale míchají do toho roční inspekční prohlídky bez ohledu na nájezd km (těch nedbám). prostě chtějí každý rok měnit olej...

Mechanika
... dobré zpracování
... převodovka je teda jako bez oleje - na jedničku cukne a kovové rány (zažil jsem na XT660 také, další kvalty také "klapou", dá chvíli cviku řadit bez těchto ran, ale přesto se občas ozvou). No ač s tím soucítím, tak prostě jedu a neřeším.

Jinak je to pro mne celkově NEJLEPŠÍ BAJK A NEMOHL JSEM VOLIT LÉPE. Pokud mne čeká za rok výměna, tak se nedá upgradovat jinam, než na K1300s(přeci jenom K1600GT je už moc parnikovej, chybí tomu trocha sportu a navíc by se asi firma pěkně prohnula, kdyby mi to měla koupit :)

1/8/2011:
takže přidávám další postřehy po 9tis km (za 3 měsíce

Okruhy: (mám z toho něco přes 2tis km na okruzích - já vím, nekdo namitne - škoda motorky, ale motorka i motor jsou na pouzivani celeho rozsahu otacek stavene a s tim mym najezdem na okruhu a casem 2:33-brno, si nemyslim, ze to tomu stroji nejak zasadne vadi...nikde se to nerozvolnuje, funguje perfektne, skvele se o ni staram, takze neni co resit...).

+ stabilita při akceleracích (ujiždí zásadně pouze s1000rr), zbytek nových litrů ujíždí velmi pomalu (krokem starce na cílové rovině), vše pod litr necháváš za sebou, starší litry taky (samozřejmě záleží na výjezdu, to pak starší vytuněný okruhový litry stíháš na rovince ty jako panimáma o francouzskejech holích :)

+ brzdy skvělé, na okruhu můžeš jít později než některé supersporty (nebo že by to bylo rukama ?:)
- no nicméně pokud jdeš "hustokrutě" :) na brzdy, tak se připrav na vadnutí. Ale to tě v běžném provozu nepotká..
+ Ani tady nemám pocit, že bych inicioval ABS (jestli znáte Slováč tak brzdit z těch horizontů do ostré leve nebo pravé - paráda nebo brno z kopce před tribunama doprava) ono to sice na brzdách plave, jak to klouže, ale je to takové "jisté" klouzání - vždyť víš.
- zatáčky (na okruhu): dlouhej rozvor dělá svoje, musíš fakt tlačit, abys to sklopil trochu agilně a nevypadal jak ulehající stařík s houserem, no ale stejně tě pak vomete jedna šestka z jedný strany a litr z druhý strany a ty se znova přesvěčíš, že na okruh to je, ale pouze jako hodně adrenalinová a rychlá zábava pro starší . Rekordy s tím netrhneš... to víš, BMW power cup se tady nejezdí, a nejsme nikdo Markus Barth, kterej na tom dá Nordschleife pod 8min. tak asi tak...
+ nicméně když už jseš v ty zatáčce, tak to fakt je jako nukleární vlak. Fakt máš pocit, že když ti padne na kolej strom, tak ho rozjedeš napůl a s tebou to ani nehne necháž za sebou 2 polena
- jediný problém vidím, pokud se v zatáčce změní povrch. např. betonová záplata na asfaltce /stačí na malou sosnovou a uvidíte, že to fakt existuje :)/. To se motorka rovnala - ale přičítám to ojetejm BT016, protože teď na SportSmartech nemám ten pocit (ale nebyl jsem s nima na sosně)
+ spotřeba 8litrů průměr na okruhu (někdo psal někde, že to žralo 10 a víc, to fakt nevím, co dělal), já poslední okruhaření furt za 3 a 4, cílovka 5 a když jsem tihl i 6 furt 7 - 10 tis otáček a prostě 8l tečka. Možná nejsem tak agresivní na plyn. Možná až dám Slovakiaring za 2:30 s tímto, tak to znova změřím ;)

Ve městě:
+ bez problémů manevrovatelnost
+ odhad získáš rychle, hmoty se bát nemusíš
- když máš sjetou přední (na plátno nejezdím), tak se dost zavírá v pomalých zatáčkách (rozumě např. při otáčení na silnici)
- když spustí ventilátor, tak ži to jde na holeně (v létě teplo)

Dálnice:
+ ochrana proti vodě super (jel jsem z Bratislavy až do prahy po dálnici v dešti v noci a musím fakt pochválit). Znáte to to, předjíždíte autobus a on vjede do kaluže a vás to vomete zleva... no ale steče to, pustíš si teplo do heftů a jedeš, (mám vyšší plexi)
+ na comfort po d1 v levém pruhu je to komfort

Dnes jsem byl v BMW omrknout K1300S a R. Tomu říkám upgrade. příští rok. čágo borci

1/9/2011
A tak ještě pár drobností přidám...
- sundal jsem jednou na okruhu zrcátka a začaly blbnou blinkry... kluci bavorácký již to jednou řešili a nevyřešili, mám jít na další servisní úkon, tak uvidíme
+ jestě jsem si koupil sportkufry od bmw za nesmyslnej peníz :) a ty tomu teda slušej :). Jenom ten topcase od kappy vypadá tak nějak divně :)
- falešný neutrály tam padají nějak častějc (mezi 4-5 a 5-6), asi se teď víc soustředím na požitek a jsem lajdák pří řazení

Podzimní sezona na nákup K13S se blíží :).

22/9/2011
... Tak brzdový desky sjety po 14tis. Tak nějak jsem někde četl, že vydržej neskutečný kilometry - až 20tis, ale myslím, že když to občas dráždím na okruhu, tak odešly v k zaslouženému odpočinku po dobrym nájezd. Teď tam dávám Lucasy (originál jsou Brembo, ale neměli je skladem), tak uvidíme, zda budou lepší, hned to prubnu na okruhu a dám report.

17/10/2011
Tak jsem dal na konci září a začátku října Dolomity a Chorvatsko a řeknu vám, azzuro celé 4 dny. Krása. ve 2,2km (Passo Giau) 15 stupnů, Itálie 29, Chorvatské moře 25 no prostě babí léto jak má být :)

edit: dále jsem fakt vyzkoušel měřit znova spotřebu na okruhu a vyšla mi dle boardcomputeru 9,5l. kdo že to psal 10? :) musím mu dát zapravdu... jinak nejsem žádnej machr, Brno 2:33. Bohužel brzdy brzdí skvěle do prvního uvadnutí :), takže nejedu plně dle svědomí a dokonalost v plynulosti se ještě učím :)

Držte lajnu a užijte poslední dny ježdění (no a, že je venku 9, hlavně že je slunko ne? )

25/6/2012
Čau motorkáři. Co se mi stalo.. .Jedu z Hradecké na Černý most - sjezd na Štěrboholskou, sklopím to pod tím mostem a pěkně si to vychutnávám a najednou šup, 5ka vyskočí, uberu-zaskočí, přidám - vyskočí, je to v pr... zajedu do Inveltu a borci na to - boční zubení na pětce je voholené (prostě se mi vysypala převodovka) v 19000 Km najeto! Teda BMW, co to jako má bejt? BMW fušeřina. Záruka - sorry - rv 2007.

Není to jako na GS, kde to rozeberete na kolečka, vyměníte ta špatná a znova vpřed... zde je kazetová (nerozebiratelná) a stojí 66 tis CZK s dph + 1,5 normohodiny BMW technika na výměnu...
Takže nic, nechávám ji v garáži Inveltu a sháním převodovku za slušnou cenu. Sehnal jsem K1300 převodovku z Holandska (Invelti by mi tam taky dali K13 převodovku, K12 se již nedělají jako ND). Borci v Inveltu - "je jako nová", je tam a to by jste nevěřili - má větší přesnost oproti K12, falešné neutrály již nejsou (díky nim se mi vysypala).
Takže nyní vše zapomenuto, mám tam luxusní převodovku a raduji se ze života :)
Držte stopu :)!

Ještě něco ke spolehlivosti:
- všichni asi znáte Baworácké (teda pouze Káčka) neduhy. Tak upozorním na některé:
- Převodovky celé serie K1200s (viz výše) - rozpadají se a to díky falešným neutrálům. řešením je výměna za převodovku z K1300s (stejné poměry, akorát přesnější - modernizovaná Ricardem).
- Spojka: trochu drhne. Mají to všichny K, v bmw říkají neřešit a jezdit, nevysype se.
- napínák rozvoďáku - volný a chrastí. v BMW neřeší - mají to všichni.
a ještě detail: výše jsem psal "hydraulický posilovač brzd" tak to mají ročníky 2005 a 2006 pak to tam kvůli problémům přestali dávat. Místo toho to jinak naladili a brzdí to skvěle.

2013 (Sanchovi) jsem psal názor na jeho dotazy, tak to sem přidávám:

a) OVLADATELNOST A OKRUH Hornet a všechny ty bicykly budou asi snažší na ovládání. Ve srovnání s takto objemnými sportovně cestovními stroji si ovšem myslím, že je to naprosto v pohodě. To že na okruhu zatočíš pomaleji, než 6tky je samozřejmy, zatočíš pomaleji než litry, prostě to, abys zatáčel rychleji, než průměrný jezdec na okruhu, musíš být nadprůměrný. samozřejmě do kopce v Brně na Dčku 6tky dáš jako nic a na rovince taky, ale tomu se asi nikdo divit nebude.

Na okruhy to není a na častější řádění (3x do roka) je toho tam škoda, protože spadneš a plasty a ty věci kolem jsou raketa (bmw) a to nemluvím o lidských škodách :).

Já s tím sice na okruh zajedu (Brno 2.30), ale mám strach o převodovku (když už nespadnu :), protože bmw v tomto nevěřím (a to ji mám vyměněnou za novou).

b) SPORT NA SILNICI No tak stíháš všechny a ujedeš většině. přírodní zatáčky jsou naprosto v pohodě, je to pevny v každý zatáčce, nehoupe se to, nevlní se to (na okruhu se na horizontech při zrychlení trochu rozvlní řidítka), je to prostě nesrovnatelný s čímkoliv. seděl jsem na cesťáku guzi a vlezeš na tohle a je to jako kdybys vylezl na toho koně, co se přes něj skáče na základce. Představ si, jak na něm sediš = je to tvrdy, nakloniš se pravo a ono nic, žádné vlnění stabilita při jízdě jako hovado a to i v náklonu (jako bys koňovi zkrátil 2 boční nohy o 20 cm a seděl na tom, prostě nic, žádné houpání, napadání na nohu, vysedneš, a kůň furt nic :) vše ostatní jsou houpačky. Abych to dokreslil: představ si, že jsi seděl celou dobu na tom velkém "koňovi ve školní tělocvičně, ne na to malém, co se skáče roznožkou " prostě zatáčky neměj strach, zvykneš si, zatáčí to pěkně. když jsou gumy na odpis, tak se to začne zavírat (jezdím na Sportsmartech, protože dávám každej rok okruhy, abych to měl v ruce).

c) Komfort
No tak cestování - pecka. tečka. Sedadlo je tvrde a neprosedí se, cestovní plexi je super, bude ti pršet na hledí,, kolena v suchu, pas vpravo a vlevo bude trochu mokrej. super,a le samozřejmě to není hd electra glide s plastama až na záda esa, brzdy, gripy, atd - to je v profilu popsaný :) Takže stručně - ovladatelnost na to, že to je 240kg /nalité/ vážící cesťák s velkým rozvorem, je skvělá. Sport - skvělé zrychlení, stabilita, zážitky, pecka. na to že, že je to 240kg je pecka, pokud bych vybíral takto těžkej bajk na sport touring s tím si občas zajet na okruh a neztrati t se tam, tak asi snad jenom Káčko, možná ještě VFR 1200 a možná hajabuza (ale to cestování na ní - nejsou kufry - takže to už není úplně ta kategorie), Je to neuvěřitlná mašina. mám na ní 30tis, 3 roky. příští rok buď tohle káčko, nebo K1300s, jiná volba není, FVR je úkrok stranou mírně vzad, hajabuza je krok stranou, a vše ostatní je krok vzad. jenom K1300s je krok vpřed. K1600gt je krok vpravo vzad, protože to není sport. takže tak. pořiď si ji, budete kámoši.

Náklady:
- roční servis po 10tis km v BMW cca 3,5tis¨
- servis po 30tis km v BMW cca 11tis kč servisuji pouze v BMW, aby se mi to dobře prodávalo. navíc si to máša zaslouží.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jears77
Jears77 napsal 25.10.14 v 20:53 10b.

Vypadá skvěle !!!

micklance
micklance napsal 17.07.14 v 00:57

a jakou jinou motorku se svými 190cm by jsi chtěl?

krysoid
krysoid napsal 13.07.14 v 19:09 10b.

hmmm...jelikož o ní uvažuji tak si mi poskytl dost informací a to v docela krátkám čase(zajímavě psaný),za to ti děkuji popis motorky samo že za 10b.je to raketa
Bohužel mám 197cm

Bothrops
Bothrops napsal 06.03.14 v 17:53

krásná, s Tvojí výškou 175cm to musi byt obyvák pohodlnej

Želvák-Ninják
Želvák-Ninják napsal 28.02.14 v 12:09 10b.

Více komentářů



TOPlist