Kultovní bizon - "jiná" jawa - se spoustou technických řešení, které na jiných Jawách neuvidíte
První dojmy - Motocykl jsem koupil v 2006 - myslel, jsem že v dobrém stavu - ale chyba lávky...
Recenze
Bizon se mi vždycky líbil, když jsem začínal na motorkách, měl jsem Jawu 638 i 640, ale stále jsem vzpomínal na Bizona, kterého míval můj strýc ve "vyblité" hnědé
Ten nahrbený profil, možnost snížit si řídítka, předkoplé vidle se mi prostě vždycky líbili. Motorka už v době vzniku poměrně raritní - se spoustou technických řešení které prostě na jiných Jawách neuvidíte - předně to nemá klasikou kolébku ale páteřový rám, airbox je z hliníkové slitiny - šroubovaný ze dvou kusů, bez klasických dvojitých brýlí - přední "upside -down" s předsazenou osou atd...
Motorku jsem koupil s tím, že ji kupuji v relativně dobrém stavu, a že si vlastně kupuji zachovalého veterána. Nicméně po důkladnější ohledání nálezového stavu bylo vše špatně, od motoru, přes narezlá kola, výfuky, nefungující elektro, párající se sedlo až po mizerný amatérský lak..
A protože můj bratr vždy říká, než kdyby jsi to nedělal pořádně , tak to raději nedělej vůbec - pustili jsme se do téměř dva roky trvající renovace. většinu času z této doby ale nezabrala práce ale shánění originálních či replikových dílů - něco se podařilo na burzách, něco od známých a s něčím pomohl Monty jawa.
každopádně, vše se rozdělalo do šroubku, nechalo opískovat, vyrovnat, zavařit, znovu nalakovat. Kola i výfuky jsou od Hadrávka, lak mi dělali u nás s Palečkově mlýně, elektriku zvládl bratr, kompletní generálku motoru, leštění a chrom šikovný chlápek ve Věžnicích. O důkladnosti svědčí i to, že všechny použité šrouby na montáž jsou nerez, pás přes nádrž je také leštěný nerez vypálený na laseru. zapalování je nově bezkontaktní VAPE. Sedlo mi čalounil moc šikovný chlápek v české u Brna
Po dvou letech práce Jawa ožila. Motor je skvělý, táhne jako elektromotor. Příjemná jízda je 80-90. Motorka je vysoká, na úzkých diagonálkách ale zatáčí hbitě. Brzdy jsou poplatné době a spíše dobržďují, než brzdí. Startování i chcípání vyžaduje rituál aby se motorka neuchlastala a šlo ji nakopnout.
Ale ten pocit ... tahle motorka má prostě duši, dělali ji lidé s láskou a je to na ní vidět i cítit.
Vytahuji ji z garáže jen párkrát do roka, když je opravdu hezky a chci se pokochat - na denní dojíždění 70km do práce mám jiný stroj.
Škoda, že stávající JAWA už není schopná udělat nic podobného...
Malá pripomienka, Bizón nemá upside down vidlu.
nádherná rarita
Krásný kousek, taky jsem teď jednoho sehnal a čeká mě to samé. Máš to krásné. Gratulace.
Moc pěkně provedeno , gratuluju.