http://www.motorkar...mp;pgr=1#goto8787944
Naposledy editováno 19.02.2016 14:47:30
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
nad tou baterkou taky přemýšlím.....jen mně teď trošku zarazila informace od STEVa,že nemá ráda zimu.
to assasin:je to pravda??ty s tím máš zkušenosti.......
EDIT: ještě jinak-Lithium-iontová baterie je nevhodná.používá se lifepo4 baterie.....teď je otázka na jakou baterku tady všichni vlastně reagovali.
EDIT2: no teď se dívám,že vikipedie říká,že:" Lithium-železo-fosfátový (LiFePO4) akumulátor (také označovaný „LFP“) je druh akumulátoru, konkrétně lithium-iontového, který používá jako katodového materiálu LiFePO4"
no nicméně aby nedošlo k omylu,protože já si pod pojmem lithium-iontová představím LI-ON baterii,která je ovšem něco úplně jíného,než LIFEPO4 -je dobré upřesnit o jaké baterce se tady vlastně bavíme...
Naposledy editováno 19.02.2016 20:40:49
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Stev píše: Dolph-cz> mluvil jsem jen o startovani kdyz nekde stala dlouho v chladu. Kdyz je motorka v provozu tak je to jedno. Proste ztezka toci, a pomuze ji kdyz se zahreje nejakym odberem. Snad se assassin vyjadri :)
tak problém kačeny 1190 je právě v tom,že točí pomalu.a to i když je teplo.když teplota klesne k nule,tak už je to 50/50 jestli chytne,nebo ne.
jako super motorka,ale ten startér na dva obrovské válce dali malý.modely 2016 už mají startér silnější,ten s tím švrlá krásně....
no a teď co s tím-je řešení lifepol4 baterie?za tepla asi bude točit líp,ale to není ten primární problém.ten vzniká se snižujícíse teplotou..
wil píše: Mě startovala dobře. Nikdy jsem nemusel roztlačovat. Ale teď o víkendu mi skoro nechytla(poprvé po třech letech). Tak jsem se rozhodl koupit novou baterii. A ušetřit 3kg z hmotnosti by se mi taky líbilo. Ještě loni ji měla Ktm v katalogu jako příslušenství, ale letos už ji nedodávají. To ve mě zaselo trochu semínko pochybností, jesli nejsou s tímto typem baterie problémy. Jinak v ostrém enduru mi lit-iontová baterie funguje bezvadně i v teplotách kolem nuly. Nejde mi do hlavy, když je to tak bezchybné, proč to nepoužívá víc lidí. Vždyť ušetřit na dnešních motorkách tolik kilo, je docela problém a tohle je jednoduchá cesta za snesitelné peníze.
ta baterka samozřejmě svoje mouchy má-je pro ní totálně devastující podbití pod 10V.
má menší kapacitu-ona sice umí ze sebe dostat maximum,ale v reálu když třeba pustíš nouzové blinky,tak prostě poloviční ampérhodiny dojdou o polovinu dříve-tam ty čísla okecat nejdou.
problém je samozřejmě i cena-do sériovky dost podstatná částka...
no a že zmizela z origo příslušenství je možná proto,že nové modely už mají startér silnější,takže už je vlastně zbytečná.
jediná obrovská výhoda je to,že umí uvolnit najednou více energie,o necelých třech kilech se na motorce vážící přes 200kg nemá smysl bavit.......
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
taky přemýšlím co s tím,tak nějak jsem měl v plánu,že koupím novou lifepo4-i když jsem taky nastartoval zatím vždy,ale slyším,že se jí teda moc nechce...
už podobná témata sleduju tak půl roku a zatím samá chvála(teda až na jeden případ,co jsem zachytil na nějakém zahraničním fóru-ale jednalo se o nějaké XT 600 ,nebo něco podobného a ten tvrdil,že je to horší,než s klasickou baterkou,ale to mohlo být způsobeno vadným kusem,nebo kdo ví čím)
Naposledy editováno 20.02.2016 10:50:23
2 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
Váha je v mém případě případě přesně poloviční oproti originálu a s velkým desmodue to motá jak prdlý. Mám ji 3 roky a nikdy jsem ji nenabíjel,předpokládaná životnost 10-12 let. Vřele doporučuji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
dalila píše: Já bych si kolegové dovolil reagovat: myslím si,že dokud nebudou vyřešeny všechny dětské nemoci těchto alternativních zdrojů energie-nemá smysl o nich vážně uvažovat. To prostě není spolehlivé řešení pro tak specificky používanou věc jako je motocykl... Já osobně jsem problém s velice podobným zadánim vyřešil koupí baterie Odyssey PC 310 a ta netrpí žádnými výše popisovanými neduhy a navíc si tuto technologii dovolím označit jako vrchol současné batt. techniky.
Váha je v mém případě případě přesně poloviční oproti originálu a s velkým desmodue to motá jak prdlý. Mám ji 3 roky a nikdy jsem ji nenabíjel,předpokládaná životnost 10-12 let. Vřele doporučuji.
co se mi podařilo dopátrat,tak ten tvůj zázrak je taky LIFEPO4 -takže to o čem se tady celou dobu bavíme.
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
http://www.fg-forte....0-odyssey-pc310.aspx
Nahradí lithiové články časem klasické olověné akumulátory? Touto otázkou se již delší dobu zabývá nejen odborná veřejnost a významní výrobci průmyslových akumulátorů, ale i organizace, které jsou aktivní v oblastech ochrany životního prostředí a efektivního využití přírodních zdrojů. Společnost fgFORTE s.r.o. je do této problematiky zapojena díky novým bateriím typu LiFePO4 vyráběných individuálně pro potřeby speciálních aplikací s vysokými nároky na hustotu výkonu, maximální cykličnost a minimální hmotnost zdroje energie.
Baterie na bázi fosforečnanu železnato-litného je šetrnější k životnímu prostředí, protože nahrazuje toxické kovy jako jsou kadmium nebo olovo. Katoda těchto baterií je tvořena fosforečnanem železnato-litným aanoda je složena z uhlíku. Elektrolyt je absorbován v separátorech a na deskách, speciální jednosměrný ventil umožňuje únik nahromaděných plynů.
http://www.fg-forte....olovene-baterie.aspx
pouč mne tedy,o co vlastně jde..............
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Promoe píše: Odyssey pc310 je olovena batterie...poucovat nikoho nepotrebuju.
jo,už jsem našel i něco o 99,99% čistém olovu........
nechápu,jak může být olověná baterie o polovinu lehčí,než olověná........
Naposledy editováno 20.02.2016 23:08:58
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
Za ušetřené prachy raději jezděte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
lifepo4 začínají taky na li....,ale jsou o dost jiné.
ale stím podbitím,přebitím.....máš pravdu.
Naposledy editováno 21.02.2016 10:06:55
Odyssey jsou klasické kyselinové baterie,pouze dotažené nejdále v dnešním možném vývoji této disciplíny. Desky z nejčistčího olova a elektrolit vázaný do skelné rohože. Téměř nulový vnitřní odpor a tedy téměř nulové samovybíjení.
Z dřívější doby mám zkušenost s Odyssey PC535. 6 roků v motorce,žádná nabíječka a když jsem se rozhodl pořídit menší baterii (před 3.lety),tuhle jsem ještě za 15stovek prodal do GS1200 a do teď bez problémů funguje,tedy 9 let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Dolph-cz píše: jo,už jsem našel i něco o 99,99% čistém olovu........
nechápu,jak může být olověná baterie o polovinu lehčí,než olověná........
Technologie je AGM - "Absorbed Glas Matt battery – zkráceně AGM vyjadřuje, že v baterii není volný elektrolyt a je nasáklý ve skelném rouně", tudíž to samý jak baterky Motobatt - akorát ty jsou levnější
mara.k píše: Technologie je AGM - "Absorbed Glas Matt battery – zkráceně AGM vyjadřuje, že v baterii není volný elektrolyt a je nasáklý ve skelném rouně", tudíž to samý jak baterky Motobatt - akorát ty jsou levnější
Agm jsou dnes temer vsechny motocyklovy baterky.
1 reakcí na tento příspěvek Lithium-iontová baterie: pro a proti
Imho je v LiFePO opravdu budoucnost (pokud je brzo nenahradi neco jeste lepsiho). K te spolehlivosti -Audi s nejvetsi pravdepodobnosi bude mit 2MJ v LiFePO4 aku uz v nasledujici generaci 48V hybridu s two stage turbem dotovanym e-turbem. Ale nevim od jakeho vyrobce to validuji.
Ja jsem si nedavno usmyslel experimentovat s 800kJ a dvojici mensich 3kW e-tureb a tak mam na ceste z Ciny dalsich 400ks A123 18650 30A clanku. Kdyz vis jak s tim nakladat tak je nahla umrtnost techto clanku z sede distrbuce je cca do 4% podle mych zkusenosti. To jde zvladnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Dolph-cz píše: georgeCZ> li-pol baterie které asi používáš,jsou ale ten největší extrém.jsou teoreticky nejsilnější,ale taky největší zjeby,které se nafukují,hoří,jsou citlivé na nabíjení a balancování.....
lifepo4 začínají taky na li....,ale jsou o dost jiné.
ale stím podbitím,přebitím.....máš pravdu.
Já jsem tam záměrně psal Li-xxx, což znamená že používám všechny druhy těchto baterií, ale nechce se mi to vypisovat. Li-Fe jsou fajn, ale váha je uz slušná a ta podobná náchylnost na kvalitu nabíjení je hrozná.
Já sám nevěřím v budoucnost Li-xxx baterií, ale to je na dlouhé povídání. Lithium dojde poměrně v krátké době a vývoj stejně bude muset přijít s něčím novým.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithium-iontová baterie: pro a proti
Zásoby lithia jsou docela velké, jen v ne zrovna příznivých zemích. Btw. v ČR se má rozjíždět těžba, máme ho poměrně hodně.
Ano, baterie na bázi lithia mají své problémy, ale že by je vytlačil nedostatek samotného lithia si nemyslím. Vývoj v odvětvích uchovávání el. energie je značný. Velmi zajímavě vypadají superkondenzátory (hlavně z hlediska 100% rekuperace, brzdy už by byly vpodstatě zbytečné), ale i např. Li-Air, která se blíží v poměru hmotnost/energie k benzínu.
Ať chceme nebo ne lidstvo se postupně posunuje do e-světa a tam jsou vzácné kovy nutnost, bohužel Země má omezené zásoby.
Ale Země není jediný objekt ve vesmíru, jak elegantní, že ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 1190 Adventure, vykon, motory... [1 ... 10, 11] KTM 1190 R Adventure, KTM 1190 Adventure | RadisPCE | 313 | 29.5.2024 v 18:26 KubaLC8 |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R | Dovizioso04 | 9 | 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer |
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 12 | 19.3.2024 v 11:02 Mates008 |
Jaký vzduchový filtr pro KTM 1190 A... KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 8 | 23.10.2023 v 10:41 Mates008 |