globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nový stroj
Pořídil jsem si novou motorku By Jawa RVM 500, moc sed mi líbí a jede pěkně. Chystám se na nějakou delší cestu a v létě na dovolenou. Nechce se někdo přidat?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nový stroj

24.4.2024 v 20:02 | Nahoru | #1
Ne,diky

(reakce na) Nový stroj

24.4.2024 v 22:14 | Nahoru | #2
Kubák> Srabe.

Nový stroj

25.4.2024 v 06:27 | Nahoru | #3
S Čínou bych se moc daleko nepouštěl.

1 reakcí na tento příspěvek Nový stroj

25.4.2024 v 09:09 | Nahoru | #4
Bez obav se pusť do světa - mám najeto cca 22 000km, cestou i necestou, kdybych si nějaké věci nepočurdil sám, tak RVM jezdí absolutně spolehlivě a bez problémů a velmi dobře si poradí s nepřízní počasí, rozbitými cestami a dalšími nástrahami.
Jezdím sám, tak se bohužel nepřidám, ale díky.

(reakce na) Nový stroj

25.4.2024 v 17:05 | Nahoru | #5
Ahoj a poradíš mi na co si mám dávat pozor?

Nový stroj

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2024 v 19:59 | Nahoru | #6
Ahoj, není problém, co tě zajímá se klidně ptej.
Podstatné je motorku dobře zajet, tzn. ideálně cca 5 000km. Pak jede motor lehce, dá se točit, bez vibrací. Prvních 1500km to chce decentně, prostě poslouchat motor co žádá. Pokud by měl být nějaký problém, ukáže se to hned na začátku.
S motorkou jsem měl jen jeden závažný problém - praskl mě filtr paliva, ale to byla moje blbost, měnil jsem ho zbytečně a nedal jsem co tam mělo být.
Druhá závažná věc je ta, na kterou jsem přišel při seřízení ventilů tuhle zimu (cca 21 000 km) - byly prasklé držáky zapalovacích cívek. Únava materiálu, snad tenký plech, krátký svár.... objevil jsem to i na jiné RVM s podobným nájezdem. To byla opravdu jediná závada která se sice nějak neprojevila, ale kdyby cívky ulítly úplně....
Hlídat si napnutí řetězu, rozhodně nepřepínat, jak mě to předvedli v servise a viděl jsem i u jiných RVM po zásahu servisu.
Slyšel jsem u tekoucích guferech u řetězového kolečka, ale to je ono - nepřepínat řetěz.
S motorkou jsem velmi spokojen, řešil jsem cukání plynu při nízkých otáčkách (Euro4), vyřešila aktualizace SW.
Výbava, komfort, spotřeba, stabilita, výkon... se vším jsem spokojen, nebojím se jezdit kam mě napadne, jezdím sám, nebo se spolujezdcem, plné kufry.
Seřídil jsem si na předních tlumičích kompresy (hodně jsem to dal na soft), lehce odskok, na zadku to bylo OK.
Víc mě teď nenapadá, případně se ptej.

2 reakcí na tento příspěvek Nový stroj

26.4.2024 v 21:05 | Nahoru | #7
Schválne, jestli z toho bude flame o spravnem zajizdeni

Proste jezdi, motorka je to asi v poho, sam uvidis, ze to mozna vymenis driv, nez sam myslis

(reakce na) Nový stroj

26.4.2024 v 21:18 | Nahoru | #8
Animals21> Jako zajet dobře půllitra, to není žádná prdel, že jo! Ono už to docela jede, když tomu člověk dá správně za uši, tak se nedivím, že slabším povahám trvá 5000 km, než se po kousíčkách nasčítá těch asi 100 km, kdy opravdu došlo k vzájemnému zabíhání třecích ploch a nebylo to jenom ošudlávání.

2 reakcí na tento příspěvek Nový stroj

26.4.2024 v 23:44 | Nahoru | #9
Vy kujóni #13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

27.4.2024 v 07:43 | Nahoru | #10
TomasNBK> ještě tam chybí že je potřeba do motoru dát krev jednorožce a panenskou moč a zabeh provádět pouze když je Jupiter v konjunkci s marsem za bezměsíčné noci 3 neděle po Velikonocích.
vlastně vůbec nechápu jak ty milióny lidí vůbec můžou jezdit v autech a na motorkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

27.4.2024 v 09:25 | Nahoru | #11
Johny_Servis> Dobrý no. Hele prdel si dělej z někoho jinýho. Prej 3. neděli...
V manuálu jasně píšou, že 3. neděli se má nabíjet baterka proudem lesního potůčku.

edit: A to ostatní mi taky moc nehraje. Když jsem se ptal v servise, tak na moč vrtěli hlavou. O jednorožcovi neříkali nic.
Ale dali mi číslo na nějakýho fachmana, říkali myslím z Kosmonos. Ten prej bude vědět.
Zřejmě toho o zajíždění moc nevěděli.

Naposledy editováno 27.04.2024 09:32:20

(reakce na) Nový stroj

27.4.2024 v 20:14 | Nahoru | #12
TomasNBK>

3 reakcí na tento příspěvek Nový stroj

28.4.2024 v 12:19 | Nahoru | #13
Nevím o čem plkáte, bando netechnická. Ano, každý stroj a nejen motorový potřebuje záběh a nejen i stroje ale i jejich součásti.
U moto se nerozlišuje ani objem, ani výkon, zaběhnout je nutno jakýkoliv stroj.
Pokud jste bez technického cítění, jezděte si jak chcete. Pokud máte aspoň kousek technického cítění, tak nebudete žádný stroj rvát od prvního nastartování naplno.
U mé RVM jsou mé zkušenost takové, že motor se po této vzdálenosti zaběhl tak, že zvládá max. otáčky bez vibrací, lehce reaguje na plyn a je možno využívat rozsah otáček naplno a bez obav.
Teď jsem zabíhal na 350 nový výbrus, tak došlo k uvolnění pro kompletní rozsah otáček po cca 1200km.
Chápu že někdo nepozná podle chování motoru jak na tom je, pak pro takové lidi jsou manuály, někdo na ně kašle a dává motoru co to vyveze z prodejny, ale z vlastní neschopnosti nedělejte prosím pravidlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

28.4.2024 v 21:38 | Nahoru | #14
Johny_R> Jakože kdyby se ten motor zabíhal jinak, než jsi to dělal ty, tak by vibroval, na plyn reagoval těžce a rozsah využitelných otáček by byl jiný? Mám obavy, že jsi navedený nějakou zabíhací Jawa sektou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

29.4.2024 v 09:27 | Nahoru | #15
Kohlstein> Co mě to podsouváš, nechápeš psaný text? Píšu své zkušenosti se zabíháním - to nejsi schopen toto pochopit?
Každý ať si zabíhá jak chce, způsobem jaký chce a nebo nezabíhá vůbec - nemám potřebu nikomu cokoliv nařizovat.
Na tebe jsem už tady narazil vícekrát a utvrzuješ mě v tom, že kromě nesmyslného navážení se do lidí, tu jsi minimálním přínosem.

Naposledy editováno 29.04.2024 10:54:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

29.4.2024 v 18:42 | Nahoru | #16
Johny_R> Flame!
Chápu, všichni mají motorky, na kterých se dá od začátku normálně jezdit, akorát ty jsi musel zajíždět 5000 km dvakrát rebrandovanou čínu. Tím pádem tomu nikdo jiný, kromě tebe, pořádně nerozumí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

29.4.2024 v 21:20 | Nahoru | #17
Kohlstein> Zajížděl jsem jiné stroje, nejen RVM, ale to je jedno.
Schováváš se za znalost několika miliard lidí - všíchni a všechny, schováš se za smajlíky a svoji absolutní neznalost si ani neuvědomuješ.
S hlupákem není možno diskutovat, to by nemělo konce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

29.4.2024 v 21:53 | Nahoru | #18
Johny_R> Já s tebou nediskutuji, já jsem se tě zeptal, jestli jinak zajetá motorka bude vibrovat a nepojede. Což je podle tebe známka nesprávného zajetí.
Nečekám, že se chceš bavit o tzv. zajíždění Jawy 350, kde se tisíce kilometrů čeká, až se vše v motoru dostatečně opotřebuje, aby se to ve druhém kopci nekouslo na pístu. A to jen kvůli tomu, že tzv. jawařům chybí zásadní znalost, jak to zajet na 100 km. Jestli je to důsledek nebo příčina jejich mentálního bloku, to nevím, nejspíš oboje. Smajlík:

(reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 05:14 | Nahoru | #19

Johny_R píše: Nevím o čem plkáte, bando netechnická. Ano, každý stroj a nejen motorový potřebuje záběh a nejen i stroje ale i jejich součásti.
U moto se nerozlišuje ani objem, ani výkon, zaběhnout je nutno jakýkoliv stroj.
Pokud jste bez technického cítění, jezděte si jak chcete. Pokud máte aspoň kousek technického cítění, tak nebudete žádný stroj rvát od prvního nastartování naplno.
U mé RVM jsou mé zkušenost takové, že motor se po této vzdálenosti zaběhl tak, že zvládá max. otáčky bez vibrací, lehce reaguje na plyn a je možno využívat rozsah otáček naplno a bez obav.
Teď jsem zabíhal na 350 nový výbrus, tak došlo k uvolnění pro kompletní rozsah otáček po cca 1200km.
Chápu že někdo nepozná podle chování motoru jak na tom je, pak pro takové lidi jsou manuály, někdo na ně kašle a dává motoru co to vyveze z prodejny, ale z vlastní neschopnosti nedělejte prosím pravidlo.



Já osobně jsem měl motorky zcela nové dvě. Trochu volněji jsem jezdil prvních 100 km. Potom již úplně normálně 100 - 160 km./h i přes 200 km./h A u těch prvních dvou motorek ve dvouch osobách. Každá šla z domu po najetí 200 000 km. kdy byla na motoru pouze běžná údržba, pouze u jedné odešel alternátor. Pokud vím jezdí ještě pořád. Takže kvalitní motorku, opravdu nikterak vyjímečně zajíždět nemusíš, zrovna tak jako jakékoliv auto.

(reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 08:05 | Nahoru | #20
Kohlstein> Kdybys diskutoval normálně a ne jak fracek školkového věku, mohli jsme si o tom popovídat. Ptát se nejspíš umíš také normálně, bez podsouvání chujovin, které cpeš do každého příspěvku? Až se tohle naučíš, bude to i pro tebe fajn.
Jinak abych Ti odpověděl, tak ano - pokud nebyl motor v mé RVM zajet, tak vibroval a nešlo využívat plného rozsahu otáček. Respektive šlo, to samozřejmě, ale bylo to pro motor i jezdce velké trápení a motoru to rozhodně neprospívalo, neb bylo cítit, jak moc se trápí.
Ze 4 taktů jsem zajížděl ještě Rotax 650 - tam to bylo podobné. Motor poměrně dost vibroval, výkon sice dával, ale vyšší otáčky byly utrpení. Jestli si dobře vzpomínám, začal se chovat kultivovaně po cca 3000 km.
2 takty jsem zajížděl často a tvůj způsob zajíždění rozhodně nepovažuji za správný, ale je také možný a používaný - každý ať si to dělá jak chce, já mám svůj způsob.

FJRPEPA> Aut jsem zajížděl několik a ano - zde se to neprojevovalo tak, jako na RVM či Rotaxu. Motor šel klidě a plynule od prvopočátku, na nějakých autech byl problém podvozek - brzdy. Ale i tak jsem těch prvních 1500km jezdil jiným stylem, než pak bude následný běžný provoz.
Co se chovalo stejně, byly motory ve starých škodovkách 100-120, favorit. Tam ten záběh byl také znát na chodu.
Ale to je jak píšeš, pokud je motor udělán tak, že opracování, materiály a vůle jsou na špičkové úrovni, dochází k opracování styčných ploch velmi rychle a bez znatelných projevů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 08:19 | Nahoru | #21

TomasNBK píše: Vy kujóni #13



Jak někde zmíním zajíždění, vždycky mě někdo na mě odkáže

2 reakcí na tento příspěvek Nový stroj

30.4.2024 v 08:24 | Nahoru | #22
Johny_R: chápu správně, že Kohlsteina urážíš i když on tebe ne, protože máš pocit, že on tě uráží i když to nedělá? Já jen jestli to chápu správně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 08:42 | Nahoru | #23
Animals21> pro nektery je,jedinec s jinym nazorem,tridni nepritel

(reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 09:29 | Nahoru | #24
Kubák> Myslis jiny nazor na pravopis?

(reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 10:26 | Nahoru | #25

Animals21 píše: Jak někde zmíním zajíždění, vždycky mě někdo na mě odkáže



Pěkně sis to sám sobě zavařil

(reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 10:32 | Nahoru | #26
Animals21> Asi čteme oba jiný text. Kolega Kohlstein tu začal s vysmátými smajlíky, nějakou Jawa sektou, neznalostí Jawařů, podsouváním toho že kromě mě to nikdo jiný neumí... Jestliže neumí diskutovat bez invektiv, ať raději mlčí.Těžko diskutovat s někým takovým. A kde já ho urážím? Že mluví jak děcko - školkový fracek? Ale ono tomu opravdu tak je, za jeho výchovu já nemohu, to si musí spravit on sám.

(reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 11:11 | Nahoru | #27

Johny_R píše: Nevím o čem plkáte,bando netechnická...
Pokud jste bez technického cítění, jezděte si jak chcete. Pokud máte aspoň kousek technického cítění, tak nebudete žádný stroj rvát od prvního nastartování naplno...
...Chápu že někdo nepozná podle chování motoru jak na tom je, pak pro takové lidi jsou manuály, někdo na ně kašle a dává motoru co to vyveze z prodejny, ale z vlastní neschopnosti nedělejte prosím pravidlo....



Johny_R píše: Jestliže neumí diskutovat bez invektiv, ať raději mlčí.Těžko diskutovat s někým takovým.



Přiznám se, jsem trochu zmatený.

1 reakcí na tento příspěvek Nový stroj

30.4.2024 v 11:20 | Nahoru | #28
Johny_R> Přestaň se rozčilovat a řekni nám, co se ti konkrétně nelíbí na způsobu zajetí motoru, na který jsem dal odkaz.
Nebo ještě lépe, aby to tedy mělo punc odbornosti, co se ti nelíbí/s čím nesouhlasíš v originálním článku , ze kterého byl zmíněný text převzatý.
Když jsme ta neschopná banda netechnická bez kousku technického cítění

O zajíždění motorů vím prd, nikdy před tím jsem se o to nezajímal. Ale článek má hlavu a patu. Rád si vyslechnu v čem je nepravdivý a v čem tkví tvá obhajoba zajížděcích 5000km. To mi totiž přijde jako druhý extrém, budeme-li se bavit o moderních motorech.

(reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 11:25 | Nahoru | #29

Animals21 píše: Schválne, jestli z toho bude flame o spravnem zajizdeni



Hoši to je blbá hra tohleto...to se nedá vyhrát, já nehraju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový stroj

30.4.2024 v 12:38 | Nahoru | #30
TomasNBK> Nerozčiluju se, to jsi špatně pochopil. Jen odmítám rozumně diskutovat s někým, kdo komunikuje jako malé dítě a má pocit, že nějaké sekty, lesní potůček a hromada rozesmátých smajlíků jsou správným vyjádřením se k chování k motoru v záběhu. Zbytečné navážení se do někoho mě připadá také jako vrchol hlouposti.
K článku - četl jsem ho zběžně, ale s většinou co jsem pochytil souhlasím - tzn. je nesmysl a škodlivé se k motoru chovat jako by byl z cukru. Trápit ho na nízké otáčky, podtáčet, nechat ho zabíhat na volnoběh a nebo ho zajíždět na dálnici s konstantní rychlostí. Skvělé je střídat rychlosti, motor držet ve středních a vyšších otáčkách, občas protočit více - ovšem hranice vrchních otáček je věc každého motoru - viz. motor RVM, nechat pracovat podvozek, neb i jeho komponenty si sedají. Origo Hondu neznám, pokud je motor zpracován skvěle, stačí držet tento režim nějakou 100km a bude to OK. U aut, kde se motor choval již od počátku dobře, jsem toto držel cca prvních 500 pak dalších 1000 jsem přidával až k max. otáčkám. u RVM kde je Loncin a je vyroben asi s horším opracováním se hranice použitelných otáček znatelně posunovala nahoru, až po těch cca 5000km motor fungoval v celém rozsahu lehce a bez vibrací. Tak to prostě je. Výměna oleje v prvních 500, pak tisíc pak 3000km a následně již podle výrobce, držím vždy.

Pochop, že já neobhajuji princip zajíždění 5000km jako správný a ostatní je špatně. Pokud chápete psaný text, mluvím jen a pouze o své RVM a mých zkušenostech. Je mě jasné, že precizně vyrobený motor se chová úplně jinak a pokud mu začneš nakládat po 100km, tak to s velkou pravděpodobností zvládne.

Úplně stejné to je u 2T motorů - záleží kdo a jak udělá výbrus, jaké použije písty (od jakého výrobce, s jakou tolerancí). Jestli srazíš hrany na kanálech a kroužcích a nebo ne. Někdy zajíždíš motor 500km a jde volně, někdy je kousavý i po 3000 km. To je potřeba cítit a ne se řídit nějakým článkem a manuálem.

Takže ano, souhlasím, že modernímu, skvěle udělanému motoru stačí málo, ale bohužel motor od RVM se choval jinak - tím ho nekritizuji, celá motorka jako komplet funguje skvěle, jestli se to rozsype po 50 000km a nebo to dožije 200 000km - to ukáže až budoucnost.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Odpíchnutí ikony servisního interva... Jawa RVM 500 Fila001 9 18.10.2023 v 08:08 mta
Jawa RVM 500 nestartuje [1 ... 4, 5] Jawa RVM 500 Los-Brňos 137 6.5.2021 v 19:31 Destroyer
JAWA by RVM 500 (chci jí omrknout, ... Jawa RVM 500 Hostage 9 6.11.2020 v 13:24 Wenca24


TOPlist