Husqvarna předvádí v Miláně nový Vitpilen 701
Text: Dominik Valášek | Zveřejněno: 7.11.2017 | Zobrazeno: 18 079x
Milánská krasojízda pokračuje a svou tiskovku už má za sebou i Husqvarna. Předchozí domněnky a špionážní fotky se podle očekávání potvrdily a tak se „Huska“ předvedla s novým a větším modelem Vitpilen 701, jenž v nabídce doplní stávající Vitpilen 401.
Kapitoly článku
Celá koncepce Vitpilenu se nese v duchu jednoduchosti a odstraňování všeho, co není k jízdě nezbytně třeba. Tento přístup, vzdávající čest všemu, o čem motorkaření je, se předvedl již ve zmiňovaném malém Vitpilenu a nyní se objevuje i ve větším a výkonnějším modelu. Jak bylo také zdůrazněno, Vitpilen 701 se blíží původnímu konceptu tak moc, jak je to jenom možné.
Žádné velké překvapení v oblasti designu se tedy nekoná. Minimalistický vzhled se točí kolem příhradového rámu a také kolem výkonného jednoválce. Vodou chlazený čtyřventil o objemu 693 ccm disponuje výkonem 75 koní, dosahovaném při 8 000 otáčkách za minutu. Točivý moment potom činí 71 Nm při 6 750 otáčkách. V tomto ohledu se Vitpilen 701 chlubí stejnými hodnotami, jako aktuální generace supermota a endura 701.
O odpružení se starají komponenty WP, jimž vévodí obrácené přední vidlice o průměru 43 mm. Brzdy s vypínatelným ABS dodalo Brembo a disponují jedním kotoučem o průměru 320 mm a čtyřpístkovým brzdičem vpředu. Hliníková kola o průměru 17 palců obouvají pneumatiky Bridgestone Battlax. Samozřejmě nechybí klasická pozice jako na café raceru, tedy s rukama nízko a vpředu na řídítkách namontovaných přímo na vidlicích. Celková hmotnost činí 157 kilogramů.
První kusy Vitpilenu 701 se objeví v dealerstvích Husqvarny již v březnu 2018, což znamená, že s příchodem jara příštího roku, bude Husqvarna připravená na novou sezónu. Známe již ceny obou Vitpilenů. Menší Vitpilen 401 se bude prodávat za 165 000 Kč a vetší 701 pořídíte za 260 990 Kč.
Velkým Vitpilenem navíc řada městských uličníků nekončí. V rámci motosalonu byl totiž představen i koncept Svartpilen 701, disponující oproti Vitpilenu především jinou, vzpřímenější jezdeckou pozicí. Obě motorky jsou postaveny na stejném základu, ale Svartpilen má vyšší „scrambler“ řídítka, trubkový kryt světla, terénní obutí, přední osmnáctipalcové kolo a celkově dobrodružnější vzezření.
Asi není pochyb o tom, že se časem dostane do sériové produkce i Svartpilen 701, ale na něj si patrně ještě pár měsíců počkáme.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.