BMW K1200GT
Text: Filip Tichý | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 20.7.2006 | Zobrazeno: 55 976x
Kapitoly článku

Manévrovatelnost po městě sice trochu trpí vlivem značné hmotnosti, ale jak se provoz trochu rozjede (opravdu stačí aspoň těch 10 km/h) a přijdou první zatáčky....najednou sedíte na hbitém sporťáku, který s totální důvěrou vykružuje zatáčky, drží stopu při jakékoli rychlosti a na každém povrchu a ochotně se překlápí v sérii serpentin.
Ten zmiňovaný zázrak se projeví, jak přijedete na hrboly.... a ony tam najednou žádné hrboly nejsou. Tento šok mě čekal při přejezdu Hradecké dálnice D11 - znáte tu panelovku, která z vás na každé mašině vytřese duši? Na GT jsem nepotkal žádnou výraznější nerovnost!
Znovu a znovu jsem ve vesničkách přejížděl propadlé poklopy od kanálů a užasle sledoval, jak vlna, která by mi na Deauvillce urazila ruce, zmizí někde pode mnou a do řidítek GT se dostane jen zdvořilá informace, že tam dole prý jsou nějaké nerovnosti.
ESA - elektronické nastavení parametrů odpružení se nastavuje tlačítkem na levém řidítku. Mačkáním si na displeji navolíte, jestli pojedete sám, se zavazadly, nebo ještě se spolujezdcem, a pak zvolíte režim Sport, Normal nebo Comfort. To vše můžete provádět ZA JÍZDY a opravdu je to znát. Když nastavíte Sport, motorka přitvrdí a v zatáčkách jedete na tuhém sporťáku. Nastavíte Comfort, a svět rázem změkne, v zatáčce se sice trošku pohupuje, ale rozbitá silnice je minulostí.
Řešení BMW předního a zadního zavěšení zatím na trhu nemá konkurenci - a nejvíc se to projeví právě u velkého výkonu a hmotnosti. Mašina se při prudké akceleraci nebo brždění vůbec nenakloní dopředu ani dozadu a nezmění se rozložení hmot.

Všechny tyto vlastnosti si nádherně vychutnáte hlavně tam, kde se silnice trochu rozšíří a narovná a vy můžete otočit plynem nadoraz. Rázem visíte na řidítkách a ostatní provoz zmizí za vámi. Snad poprvé jsem si opravdu vychutnával občasné dálniční přesuny, kdy si v úplném pohodlí jedete svých pohodových dvěstě (ano, test vznikal ještě před působností bodového systému) a motorka se ani zdaleka neblíží k hranicím svých výkonových a konstrukčních vlastností.
Při bláznění po zatáčkách je to podobné - zařadíte za tři a můžete si užít adrenalinu, na kolik si troufnete.
Spolujezdec a cestování, spotřeba


Při cestování oceníte centrální stojan, na který se GT nechá překvapivě snadno vyhoupnout a díky kterému může být výměna kola hračkou (vzhledem k jednostranné kyvce vzadu).
Další praktickou věcí je uzamykatelná schránka na pravém panelu pod řidítky, kam se pohodlně vejde menší foťák, mobil a klíče.
Shrnutí

Informace o redaktorovi
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz