Honda NT700V Deauville
Text: Filip Tichý | Foto: Filip Tichý | Zveřejněno: 2.10.2006 | Zobrazeno: 78 237x
Motor a převodovka


I při zvýšeném objemu zůstalo přívětivé chování, kdy nehrozí žádné nepříjemné cukání při náhlém přidání či ubrání plynu (kromě zmíněných nízkých otáček). Brždění motorem je účinné a v Alpách za něj budete v duchu skládat pochvalné dopisy výrobci.
Pětistupňová převodovka zůstala nezměněná a je dobře odstupňovaná, takže příjemně zvládá pojíždění po městě i dálnici. Není to sice to úplně hlaďoučké čtyřválcové hedvábné řazení, jaké nabízí třeba řada CBF. Je malinko pomalejší i hlučnější, ale stále důstojně splňuje standard kvality skrývající se pod pojmem Honda. Ve spolupráci s kardanem nehrozí utržení zadního kola při podřazení. Celá soustava je ale konstrukčně starší a je trochu hlučnější - narozdíl od nových kardanů BMW u NTV700 celou dobu (zvláště na nižší převodové stupně) víte, že jedete s kardanem.
Odpružení, jízda

U předchozího modelu šla motorka do zatáčky možná až „moc snadno“ - mírné sklony k padání do rejdu se projevovaly hlavně při sjetých pneumatikách. U sedmistovky jsem ale subjektivně tento pocit neměl, však také byla na nových gumách.

Zadní odpružení patří do kategorie luxusních cesťáků a nabízí hydraulickou regulaci předpětí pružiny pomocí kolečka na boku mašiny a je dobře dimenzované na jízdu ve dvou i sólo. Přední odpružení slušně zvládá zatáčky a nabízí i perfektní stabilitu ve vysokých rychlostech. Na rozbitých silnicích ale dost odskakuje a řidič si všechny nerovnosti vyžere do řidítek. Neberte to ovšem jako nějaký zásadní problém - stejnou masáž zápěstí dostanete u každého naháče, o zmrzlinách vůbec nemluvě. Jde o to, že kdo se svezl na Paraleveru u RT, bude od cesťáků podvědomě navždy očekávat, že hrboly vyruší jako enduro.
Na dálnici je opravdu hodně znát vylepšení ochrany před větrem a zvýšení výkonu. Zatímco u předchozího modelu se příjemná cestovní rychlost ve dvou pohybovala okolo 120-130 km/h, nový model je má v různých stylech jízdy odhadem o 20 km/h vyšší „příjemnou rychlost“. Maximálka se podobně jako u předchozího modelu pohybuje okolo 185 km/h, ale nový model se k ní vyšplhá podstatně snáze (a ani nemusí foukat vítr do zad ;-)
Zvětšení kapotáže a plexi ovšem má za následek, že je stroj náchylnější na boční poryvy větru a vzdušné víry při předjíždění kamionů - daň za dobrou ochranu, kterou platí všechny cesťáky.
Brzdy

Nástup přední brzdy je tak „akorát" - dostatečně komfortní, aby vám slečna pokaždé nepřistála na zádech, a dostatečně energický, aby v krizové situaci motorka pořádně zaflekovala. Při brzdění je nutné se smířit s mírným potopením předku a nakloněním celé motorky dopředu.
Spolujezdec a cestování, spotřeba


Skvělá věc jsou odkládací schránky po stranách nádrže. Jedna uzamykací na mobil a foťák, navíc se zásuvkou s konektorem autozapalovače pro připojení nabíječky, lampy atd., druhá bez zámku na drobnější cestovní pomůcky a třeba teplé rukavice.
Cestování skvěle podporují integrované zadní kufry. S objemem okolo 28 litrů sice samy o sobě asi nebudou stačit na velkou dovolenou, ale na víkendy a projížďky jsou prostě dokonalé. Žádné batohy, síťky, tankvaky a přitom si sebou vezete spoustu oblečení, nepromoků, pití, termosku, suché boty, spacáček atd. Navíc mají chytrou konstrukci s propojeným tunýlkem uprostřed, který umožňuje snadno naložit třeba tyčky ke stanu, skládací trojnohé stoličky Louis, stativ a podobně. Integrované kufry ovšem plně doceníte až na dovolené, kdy se kamarádi na jiných strojích ověšených do šířky přídavnými zadními kufry jen opatrně pouštějí do proplétání mezi auty, zatímco vy si jedete jako král, protože motorka je vzadu ještě o malinko užší než vepředu. Navíc si můžete dokoupit rozšířená víka kufrů, která zvětší objem (a asi o 10-15 cm po každé straně i šířku) a dovolí i uložení integrálky.

Spotřeba se podle vyjádření výrobce inovacemi ještě snížila a během testu se opravdu pohybovala od 4,5 litrů při courání po krajině až po slušných 5,5 při ostřejší jízdě a zkoušení vyšších rychlostí na dálnicí. S nádrží na 20 litrů benzínu a psychickou podporou palivoměru tak můžete počítat s dojezdem okolo 400 km.
Samozřejmostí je dobře vyřešení centrální stojan i boční stojánek, ke kterým určitě nebudou žádné kritické připomínky. K motocyklu navíc Honda nabízí spoustu prvků nadstandardní výbavy.
Shrnutí

Letošní nová verze proti svému předchůdci hodně pokročila. Zatímco NT650V byla považována za univerzální cestovní mašinu vhodnou i pro dojíždění do práce, charakter nové sedmistovky se posunul trochu víc k delším cestám. Zůstalo perfektní pohodlí pro spolujezdce i dobrá ovladatelnost ve dvou.
Proti velkým cesťákům Deauville kromě POLOVIČNÍ ceny stále nabízí i větší univerzálnost, příjemnější jízdu ve městě i snazší ovládání při nízkých rychlostech. Takže pokud vám nejde tolik o adrenalin jako o cestování a máte na mysli pohodlí své slečny, Deauville určitě nebude špatná volba. Tolik muziky za tak málo peněz prostě nikde jinde nedostanete.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz