Je to poctivý kus železa co vyrobený 95', oděrky má, ale je to mazel. Jízdě nelze nic vytknout.
Výška jezdce: 171 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Řadový dvouválec, nenašel jsem stazěnou na 35kW za slušnou cenu
Suzuki DL 650 V-Strom: Novější, stříkačka, chtěl jsem klasiku :D
Honda XL 600V Transalp: 37kW, nižší kroutící moment než afrika
První dojmy - Od pohledu trochu atypická barva(zelená), na druhou stranu zaujme a po pár minutách se vám prostě zalíbí. Oděrky má, ale nic co by se nedalo přežít. První testovací jízda je mírný šok než si člověk zvykne na hmotnost a posed. Po prvních pěti kilometrech si člověk zvykne a má pocit, že motorku vlastní deset let.
Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil lidem co nehledají teslu mezi motorkami, ale poctivou práci a Japanskou preciznost. Lidem co si s motorkou budou hrát, ale nebudou ji trápit. Určitě je ale dobré zvážit výšku řidiče/řidičky, protože motorka je opravdu docela vysoká. Dále pokud je například slečna(samozřejmě platí i pro muže) menšího vzrůstu a postavy, uvažoval bych o sic novějších, ale většinou cca o 40kg lehčích alternativách jako CB500X. V nejhorší situaci by mohl být problém moto zvednout díky výšce a hmotnosti. Je to znát i při zvedání na centrální stojan, kdy je třeba využít opravdu celou tělesnou hmotnost.
Doplňky na motorce - Nabíječka na telefon s ukazatelem dobíjení, padáky, zadní kufr, zvýšené plexi, centrální stojan, dodělané výstražné blinkry
Recenze
Proč AFA?
Protože je to stroj na který je jen chvála.
Protože jedno kulaté světlo je bomba a dvě jsou sociální status :D
Protože jméno Africa Twin bude ve společnosti rezonovat ještě dlouho.
První víkend
Po prvním víkendu s ní strávenou jsem se z menších pochyb o koupi oklepal. Nádherně stávených jen asi 350km mi už nikdo nevezme.
Technická Bomba
Záběr motoru ohledně kroutícího momentu se neprojevuje od 5-8 tisíc.
Pokud ji potrápíte a budete se snažit ve 2 tisících na 4./5. kvalt, tak vás mírně dokope, ale i tak se rychle vytáhne. Sílu pak poznáte i ve zmíněných 5 a více tisících.
Z pohledu brzd naprosto dostačuje i přes absenci ABS(alespoň moto řídím opravdu já) lze vše kompenzovat použitím i mnohdy opomíjené a zakázané zadní brzdy. Ani té není ale vžy potreba díky dvěma kotoučům vepředu.
Posed motorky je jako v kamionu na vzduchové sedačce. I pro stoupnutí když i z pohodlného sedla bolí prd*l naprosto ideální. Pro vyšší jedince je však potřeba zvednout řídítka. Na mých 171cm bohatě stačí stock.
Co dál?
Více zkušeností zatím nemám, ale na každou z nich se těším.