Líbila se mi tak dlouho až jsem si ji pořídil. Motoricky první dvou-vál co sedlám, projev podobný jednoválci, ale na cestování ON(především)/OFF(váha je znát) road vhodnější.
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - Zkušenost s jednoválcem mám, ale tohle je dvouvál. Na delší cesty je díky kapotáži a točivějšímu motoru vhodnější než XT. V terénu se neztratí a přejede téměř vše. Díky velkému rozvoru docela stabilní stopa především v terénu.
Motorku bych doporučil pro - Dobrodruhům, cestovatelům s tou "Enduro" dušičkou jako já :-D
Doplňky na motorce - Přední štítek MRA s deflektorem, padáky, nosiče kufrů, dobové kufry Givi, držák mobilu styl RAM, stupačky MaxFX, výstužný plech s oky pod plotnou centrálního kufru, zásuvka na 12V s přídavným voltmetrem. Regulátor elesys.
Recenze
Po tripu do Makedonie (3835km), kde ukázala své přednosti ale i neduhy jsem rozhodnut, že z domů (respektive garáže) nepůjde. Na cesty se dovybaví potřebnými vyhřívanými gripy. Venkovní teploměr bude následovat a nové více OFF obutí už je na cestě. Zpevnit držáky kufrů chybějící příčkou mezi držáky se zlepší jak roztřepané řidítka, tak manipulace v terénu hlavně při zátěži. Spotřeba se pohybovala mezi 5,5-6,5l což vzhledem k váze mé a batožiny je docela přijatelný fakt. Motor je v nižších otáčkách trochu nervózní, ale nad 3tis ot/min je umírněný. Motor je ale kapitola sama o sobě.
Takže zatím dobrý a aktuálně nastává doba přizpůsobení k obrazu mému.
---
Vybíral jsem nějakou vhodnou motorku na cestování až mi padla do oka barevná kombinace trikolory Afriky Twin. Zkontaktoval jsem prodejce na jednom nejmenovaném bazarovém portále který nabízel právě tuto barevnou kombinaci , která jak jsem později zjistitl se vyráběla jen jeden rok (1993) a slovo dalo slovo a za pár dní mi poslal fotky. Stála v Rakousku u jednoho maníka co už moc nejezdil (stála od r. 2015) a tak sice nastartovat šla, ale po otočení plynové rukojetě zdechla. Na vině byl pravděpodobně zanešený palivový systém ikdyž byla garážovaná. Po nějaké době se ozval, že maník dá na nepojízdnou motorku slevu, ale to už jsem nebyl až tak nadšený protože pokud nejede bude koupě s velkým rizikem. Nakonec to rakušákovi nadalo a nechal udělat kontrolu v servisu a s tím, že dal i novou baterku a palivový filtr. Motorka už byla o to atraktivnější protože si za ní neřekl o nic víc než původně. Abych měl představu co je to velké cestovní enduro poprosil jsem kamaráda co vlastní starší RD04 a abych řekl pravdu byl jsem tak trochu v rozpacích a nebyl až tak úplně přesvědčen, že je to přesně to co potřebuju. Motorka byla velká, s vysokým posezem se sedlem příliš strmým, kde by jízda ve dvou by byla hlavně při brždění i dost možná bolestivá. Naopak motoricky byla velice návyková protože na ní měl dobovou koncovku od Sebrinku. Po tom co mi prodejce volal že jí nakládá v Rakousku jsem musel svojí vytouženou nejprve vyzkoušel. Poroto jsem se za ním vydal na XT a po docela zdlouhavých 180km dojel na jih Moravy. Akorát jí sundal z vleku a stála ve své kráse jako nevinná princezna čekající na první polibek od prince. V reálu je barevná kombinace hezčí než na fotkách a po první okoukávačce jsem se jel projet. Byla v mnohém jiná než tu co jsem měl od kamaráda na zkoušku. Novější typ RD07 podvozkem, zlepšené přední brzdy, tripmaster, který dokonce ukazoval i aktuální rychlost, lepší sedlo, štítek s deflektorem, atd. Co se motoru týče mělo by to být papírově to samé co jsem zkoušel, ale motor byl takový živější, více se mu chtělo vytáčet a hlavně s origo výfukem docela rázný zvuk (Sebrink byl takový spíš cvrkající). Zkusil jsem jak polňačku tak rychlejší přejezdy přes železniční přejezd a cítíl jsem...vlastně jsem skoro nic necítil. Motorka jakoby stvořená k tomu aby něco přejížděla. Nerovnosti jakoby stahovala pod kola a chtěla abych jí tím dal na frak, ale to se neděje. Udělalo to na mě velice dobrý dojem. Hned se mi zalíbila. Zamiloval jsem se. Tak jsem vyzkoušel pár ostrých startů a je to návykové. Zrychlení z 0 na 100 je mnohem zábavnější než na jednoválci. A ten zvuk vidlicového dvouválce je něco co jsem doposud nepoznal a moc mě to baví. Teď už stojí v garáži a čeká na novou SPZ. Věřím, že se rychle zžijem a budeme trajdat po cestách necestách společně s úsměvem na rtu.
22.6.2018
Aktuálně najeto 60000km
Nový komaxit na předních padácích
Nový vzduchový filtr HIFLO
Olej Castrol Power1 10W40, Olej. filtr HIFLO
Chladící kapalina Motul
Přední brzdovka
Vyčištěná nádrž kyselinou citrónovou (nedoporučuju čistit kamínky nebo podobně, pak složité vytřepání (docela prekérka, ale podařilo se)
Přemostění padáků přes motor podloženy mechovkama (zamezen dotek s víky motoru)
Závady:
Ulomený horní držák pravého chladiče (vlivem pádu? upevněn padák) - zavařeno, přestříknuto ALU sprejem
Načlý levý držák krytu motoru na rámu (pro klid duše zpevněn i pravý (byl již vařený) - zavařeno, přestříknuto ALU sprejem
Chybějící šrouby nahrazeny origo (docela ranec cca 300,-)
Chybějící víčka osy kyvky (nové Honda á 275,-)
Vodítko řetězu na kyvce prasklé (nové Honda 1200,-)
Volný řetěz - dopnuto o 2 články na 22
Podloženy šrouby u krytu motoru o podložky. Původně nějaký kus uřezané trubky
60500km
Oprava palivového koutu (odvrtány roztemované nýty a nahrazeny šrouby do alu M3) , nový těsnící kroužek 29x1,5 (přesně nevím).
Nová palivová hadice od kohoutu k filtru a od filtru k čerpadlu (origi Honda) cca 1000kč
17.10.2018
61400km
Oprava funkce spínače přední brzdy. Mechanicky fungoval ovšem elektricky ne. Vyčištěno prostříkáno WD40. Rozebrat lze, ale složit aby zůstal vcelku už asi nikoli (raději jsem se nepokoušel). Nový stojí +600kč
30.4.2019
Zásuvka na 12V + vypínač
16.5.2019
Nové papuče, předek Michelin Anakee Wild 90/90R21 zadek Haidenau K60 Scout 140/80R17
25.5.2019
ATAV 2019 Jaro...za námi
Děkuji všem organizátorům a účastníkům za krásné zážitky!
Nádhera, miluju staré afriky
Je to krasa
"Motorku bych doporučil pro - Dobrodruhům, cestovatelům s tou "Enduro" dušičkou jako já "
Mohl by jsi napsat kde už jsi na tom byl když to takhle doporučuješ?
Jinak motorka za 10 bodů.
Paráda
Krasavica