Velmi příjemná mašina se slušným zátahem a hezkým kukučem.
Recenze
PROČ JSEM SI KOUPIL ZROVNA EFÍKA?
Chtěl jsem novou kapotovanou mášu se sportovním vzhledem, ale pohodlným posezem.
Vybíral jsem mezi Hondou CBR600F, Kawasaki ER6F, Yamahou XJ6 Diversion F, Yamahou Fazerem 8 a Suzuki GSX650F. Když jsem je zkoukl a osedlal, dopadly u mě následovně:
Honda CBR600F (2012) - dobré zpracování, ale je nudná až šeredná na pohled a řídítka jsou moc nízko, takže moje krční páteř jasně řekla "Nou!"
Kawasaki ER6F - jako jediná u mě vyloudila takový ten nablblý úsměv, že to je "vončo". Pohodlný posaz, krční páteř byla zticha.
Yamaha XJ6 Diversion F - nic na ní není špatně, jen má opravdu hnusnou zadní kyvku (to bych ještě kousl),ale prostě nemá koule.
Yamaha Fazer 8 - jen polokapotáž a je na ní hodně vidět, že je složená ze "starých" dílů.
Suzuki GSX650F - moc težká, vypadá jak 10let stará mašina.
Vylučovací metodou jsem si tedy vybral eFíka. Neříkám, že ostatní stroje jsou špatné, mně ale prostě nesedly.
JAKÁ JE?
Mám najeto jen něco přes 2000km, zatím jsem velmi spokojený. Je opravdu pohodlná, v zrcátkách je vidět provoz za vámi, plexi i v nejnižší poloze dobře chrání proti větru tak do 160km/h. Je ale pravda, že jsem se narodil jako bojovník do vysoké trávy - mám slabých 170cm. Pro vyšší jedince lze plexi posunout o dvě polohy výše.
Přístrojovka je krásně čitelná i v ostrém slunci, za tmy je bíle osvětlená, což vypadá suprově. V testech vysmívaná kontrolka ECO (jako že jedu ekonomicky a ekologicky) se mi zdá v jednom případě fajn - když bliká rezerva a pumpa nikde. Aspoň vím, že jedu s rozumem Vůbec nežere - i když jezdím svižně, průměrná spotřeba je 4,2l, paráda.
Nad 6000 otáček se začnou probírat čerti v motoru a tak do 9000 jede jak z praku.
Sériový výfuk má slušný zvuk.
Jízdní vlastnosti O.K. - v zatáčce se mi už párkrát podařilo vymést díru a k žádnému odskočení do pole nedošlo, jak jsem někde na internetu četl.
Zahraju si na dr. Hnidopicha a prásknu na ní pár maličkostí, které se mi úplně nezdají:
- řidítka by mohla být krapet širší, stačily by tak 1-2cm na každé straně
- při brždění přední brzdou je potřeba na páčku vyvíjet větší sílu
- když ji dáte na stojánek a stočíte řidítka doleva, mašina jakoby poskočí, nic se ale
nestane, jen je to divný
- už mě nic nenapadá
Tož tak.
Mám sice starší typ, ale s hodnocením souhlasím
hlavně s minusovýma poznámkama na konci
Mám sice starší typ, ale s hodnocením souhlasím
hlavně s minusovýma poznámkama na konci
eagle1025: to věřím
čekal jsem na zimu, měl jsem objednanej model 2013 v bílý barvě, pak naskytla tahle příležitost a zatím můžuříci že nelituju...
eagle1025: Díky! Potkat se by bylo fajn, nebýt modelu 2012, koupil bych asi taky bílou 2011ku