Japonskej dvouvál v krásný zelený Kawa barvě, který dokáže vykouzlit úsměv na tváři vždy při přidání plynu (někdy i ubrání) nebo při naklopení do zatáčky.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki SV 650: Naháč - vzhled. Sko jsem nechtěl kvůli necestovnímu posazu.
Kawasaki ER 6N: Kapota je přívětivější na cestování a líp vypadá.
První dojmy - První dojmy byly vesměs pozitivní - lehká, obratná, hravá, svižná. Cestování ve dvou bude možná o trochu horší než na Banditovi, ale nic hroznýho.
Doplňky na motorce - Ukazatel zařazené rychlosti.
Recenze
Po Banditovi a jedné sezoně na Monsterovi 695 jsem se začal poohlížet po něčem přesně mezi - tzn. mělo by to být japonský, mít dva válce, bejt lehký, obratný a mrštný, ale zároveň pořád relativně přívětivý na cestování ve dvou. Volba padla na ER-6n/f, protože už jsem na ní předtím jel ještě když jsem měl Monstera a mile mě překvapila, navíc se mi vždycky líbila.
Kupovat motorku na začátku sezony je pěkně blbej nápad. Projel jsem půlku republiky a ne a ne narazit na hezkej kus, kterej by mě hned napoprvý oslovil. Už jsem i zvažoval návrat k ověřenýmu Banditovi, ale těch taky nebylo zrovna hodně, a když už nějakej byl, jeho stav byl žalostnej. Navíc jsem si už jízdu na čtyřválci prostě tak neužíval jako na dvouválci. Pak se objevila možnost koupit kapotovanou verzi novějšího modelu ER-6f (2010) v zelený barvě za (až podezřele) skvělou cenu. Těch 200km co jsem za ní jel se vyplatilo a hned jak jsem jí uviděl, věděl jsem že to bude ta pravá - po následném projetí nebylo co řešit a už jsem si jí po ose odvážel domů. Najeto 14500 km, původ ČR, dva majitelé, servisováno v Kawasaki, serviska.
Jedinou vadu co jsem zezačátku pozoroval byla "špatně sjetá zadní guma", na kterou mě i upozornil předchozí majitel. Guma měla uprostřed sjetou menší plošku a bývalému majiteli prý "klouzala v náklonech". To jsem i pociťoval při cestě domů, jemně jsem se s ní v náklonech pral a začal se těšit až si objednám novou. Ovšem když jsem přijel domu, nestačil jsem se divit když jsem kouknul na tlaky které tam byly. Na předku 110kpa a na zadku 150kpa (správný 225 a 250). Hned mi bylo jasný odkud vítr fouká a po dofouknutí na správnej tlak jsem rázem seděl na jiný motorce, která se lehce vodila a poslouchala na každej povel změny směru. Nákup nový gumy jsem tudíž odložil.
Zatím jsem toho moc nenajel ale z toho mála mám pocity přibližně následující:
Oproti Banditovi je motorka hravá a obratná a naopak po Monsterovi mám mnohem lepší pocit co se týče spolehlivosti a celkové robustnosti motorky. Tak doufám že tento pocit přetrvá i po zbytek našeho společného života. Při cestě ve dvou je znát, že by to chtělo litra a motorka je línější, ale při cestě sám si nemůžu stěžovat. Výkon šestky mi pořád dostačuje i po pěti letech ježdění na šestistovkovejch motorkách - i proto jsem u šestky zůstal, ikdyž malé choutky na litra jsem měl - ale nepřijde mi že bych výkon plně využil a z dvouválcovýho litra mám zatím ještě respekt. Reakce na přidání plynu je okamžitá a největší příděl výkonu přichází kolem 7tis otáček. Oproti Banditovi (ale i Monsterovi) je hodně znát brzdnej účinek motoru - myslím že brzdový destičky budu měnit jen minimálně :)
Jediný co mi je na kawě trochu proti srsti je digitální otáčkoměr. Provedení je hezký, hezky červeně podsvícený, překvapivě dobře čitelný na slunci, čehož jsem se bál, ale prostě digitální otáčkoměr fakt podle mě na motorce místo nemá. Vždy když se chci mrknout v kolika otáčkách jsem, musím prostě zaostřit na malý čísla a digitální "škálu" a to všechno trvá dýl než je zdrávo. Naopak mi vyhovuje digitální rychloměr - mrknu a vidim číslo - hotovo. Ideál je analog otáčkoměr s digi rychloměrem - přesně jako to má novější model ER-6f.
Až se trochu víc sžijeme, dopíšu další dojmy a hodnocení.
Prozatimní plusy
+ motor
+ vzhled
+ hravost
+ hmotnost
Mínusy
- výkon při cestě ve dvou chybí
- digitální budíky (teda spíš jen otáčkoměr, digitální rychloměr mi vyhovuje)
Úpravy
- zatím jen ukazatel zařazené rychlosti
Plánované úpravy
- laďák
- 12V zásuvka
Ta kawasácká barva nemá chybu
Pěknej stroj! ta kapota jí sluší, já mám Nko
Story s tlakama v pneu taky dobrej fór.
Pěkná žába se skvělým popisem. Ať to lítá.
Parádní mašina..